شمانیوز
شما نیوز

ظرفیت خوزستان برای پرداخت زکات کم نظیر است

مرتضی موصلی گفت: در سال جاری ۴هزار و ۳۰۰ خانوار به واسطه تسهیلات کمیته امداد با محوریت مشاغل خانگی از کمک های مالی کمیته امداد خمینی (ره) بی نیاز شدند.

ظرفیت خوزستان برای پرداخت زکات کم نظیر است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در دهه چهارم به سمت توانمد سازی جامعه هدف خود گرایش پیدا کرده است .

وی با اشاره به محورهای در دستور کار کمیته امداد افزود: نخستین محور این کمیته توامندسازی افراد تحت پوشش با اولویت ایجاد مشاغل خرد متناسب با شرایط جغرافیایی هر منطقه است .

موصلی در خصوص یکی دیگر از برنامه های این اداره تصریح کرد: تقویت اعتماد بنفس از طریق ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان از دیگر برنامه های ما می باشد .

وی با بیان اینکه مهم ترین اولویت کمیته امداد درحال حاضر توانمند سازی اجتماعی خانواده های تحت پوشش است، بیان کرد: ما به دنبال افزایش مشارکت مردم و خیرین با این نهاد مقدس هستیم به همین جهت از چند سال گذشته توجه ویژه ای به مراکز نیکوکاری شده و بخشی از وظایف در این حوزه به خود مردم واگذار می شود .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اعلام این خبر که هم اکنون ۹۷هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند، یادآور شد: این خانوار شامل ۲۳۰هزار نفر می شوند که به عبارت دیگر ۵ درصد از کل جمعیت استان را شامل می شود و از این لحاظ با آمار متوسط کشوری مطابقت دارد .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به وام های خود اشتغالی اشاره و توضیح داد: در گام نخست باید استعداد این خانواده ها شناسایی شود تا بتوان بر مبنای آنها نیاز سنجی و سپس برای تقویم تسهیلات اقدام کرد. تسهیلات بانکی با کارمزد ۴درصد و تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت می شود .

موصلی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر میزان تخلف در این زمینه اظهار کرد: ما ادعای عدم انحراف و تقلب در این زمینه را نداریم زیرا به ازای هر ۱۵۰ طرح یک ناظر وجود دارد اما این ارزیابی ها در خارج از کمیته امداد انجام می شود و به جرأت می توان گفت که ضریب خطا و تقلب کمتر از ده درصد است .

وی با بیان اینکه در سال جاری ۴هزار و ۳۰۰ خانوار به واسطه این تسهیلات از کمک های کمیته امداد خمینی (ره) بی نیاز شدند یادآور شد: باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری شود در همین راستا سندی برای افزایش مشارکت های مردمی به استانداری رفته که در صورت تصویب پیشرفت های خوبی حاصل خواهد شد .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ظرفیت استان خوزستان در بخش زکات را کم نظیر توصیف و خاطر نشان کرد: در سطح استان کمیته زکات به ریاست آیت الله جزایری و دبیری مدیرکل کمیته امداد برای دریافت زکات وجود دارد؛ سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان از مجموع زکات خوزستان جمع آوری شد .

وی افزود: تلاش می شود تا با سرمایه گذاری در حوزه­ی فرهنگ زکات و ساماندهی ادارات شهرستان ها در سال جاری این مبلغ را به ۱۸ میلیارد تومان برسد .

موصلی درخصوص دیگر راه های کمک به خانواده های نیازمند گفت: طرح اکرام ایتام، طرح محسنین برای کودکان بد سرپرست، طرح شفا توسط پزشکان برای درمان بیماران صعب العلاج، طرح کمک وکلای خیر در پرونده های معاضدتی، صندوق های صدقات و طرح مشارکت حامیان فرهنگی همگی از برنامه هایی است که در این کمیته برای نیازمندان انجام می شود .

وی طرح محسنین را نگاه جدید کمیته امداد به نیازمندان دانست و افزود: طی دو سال گذشته ۵هزار و ۳۰۰ کودک بد سرپرست توسط خیرین تحت پوشش طرح محسنین قرار گرفته اند .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی جامعه تحت پوشش ما تأمین مسکن است ادامه داد: اعتبارات کمیته امداد در بخش مسکن بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته و در سال جاری نیز با کمک سپاه پاسداران ۶۱۵ واحد مسکن به نیازمندان تحویل داده شد .

وی بخشی دیگر از سخنان خود را به لزوم اجرای طرح های درمانی و بیمه اختصاص داد و اظهار کرد: ۱۱۸هزار نفر از افراد تحت پوشش شهری از خدمات درمانی استفاده می کنند و بیماران در شهرهای زیر جمعیت ۲۰هزار نفر به بیمه سلامت معرفی می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied