شمانیوز
شما نیوز

افزایش حقوق ایثارگران

فوری | مبلغ افزایش حقوق ایثارگران اعلام شد

در گزارش امروز به جزئیات افزایش حقوق ایثارگران پرداختیم.

فوری | مبلغ افزایش حقوق ایثارگران اعلام شد

به گزارش شمانیوز: افزایش حقوق ایثارگران هم مثل تمام حقوق های دیگر از اهمیت زیادی برخوردار است. 

محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد امسال برای اولین بار افزایش‌های قانونی حقوق ایثارگران در فروردین ماه اعمال شد.

پاکدل با اشاره به جزئیات افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ ایثارگران، عنوان‌کرد: افزایش حقوق شهدای نیروهای مسلح اعم از حالت اشتغال و بازنشسته و کسانی که در همکاری با نیروهای مسلح شهید یا جانباز شده‌اند مطابق مواد ۳۸ ، ۳۹ و ۴۰ بر اساس احکام صادر شده در اسفند ماه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی افزود: افزایش حقوق شهدای غیرمستخدم مردمی و جانبازان تبصره یک معادل ۲۰ درصد بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش حقوق شهدای دستگاه‌های اجرایی مطابق ماده ۳۹ است اما فعلاً معادل ۲۰ درصد افزایش داده‌ایم که در تطبیق احکام ارسالی دستگاه‌ها مابه التفاوت پس از دریافت حکم انجام می‌شود.

پاکدل ادامه داد: حق پرستاری به تعداد ۱۳۸ هزار نفر و با افزایش ۳۵ درصد به مبلغ هر k معادل ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزارو ۸۴۰ ریال اقدام شده است که معادل مصوبه شورای عالی کار است. مستمری والدین شهدا از مبلغ ۷۰ میلیون و ۸۰ هزار ریال به ۱۵۰ میلیون ریال به استناد قانون بودجه ۱۴۰۳ افزایش داده شده که معادل ۱۱۴ درصد است.

وی افزود: کمک معیشت ایثارگران با توجه به عدم ابلاغ آیین نامه آن مطابق اسفندماه پرداخت شده به محض ابلاغ آیین‌نامه که مراحل اولیه آن انجام شده اقدام و از فروردین ماه مابه التفاوت آن نیز اقدام می‌شود.

پاکدل گفت: حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به این دلیل که تاکنون آیین نامه آن ابلاغ نشده است معادل سال قبل اقدام شده و پس از ابلاغ سقف سال ۱۴۰۳ معادل مبلغ مصوب اصلاح می‌شود.

وی افزود: برای کسورات اولین افزایش مرتبط با صندوق شاهد با توجه به تماس‌ها و مراجعات ایثارگران و به منظور تامین نظر ایثارگران و همچنین فراهم نمودن زمینه پرداخت سریع وام‌های قرض‌الحسنه ضروری به ایثارگران با مدیرعامل صندوق شاهد جلسه‌ای داشتیم و سقف کسورات معادل میانگین ۲۰ درصد افزایش و حداکثر مبلغ سه میلیون تومان در نظر گرفتیم و چنانچه ایثارگرانی بابت حقوق یا مستمری و حق پرستاری افزایش بیش از سه میلیون داشته باشند تا این سقف اقدام می‌شود همچنین ایثارگران که دارای دریافتی‌های غیر از حقوق و مستمری مانند حق پرستاری موضوع ماده ۲۶ و حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران داشته‌اند فقط از حقوق یا مستمری کسر شده است و جانبازانی که صرفاً از بنیاد حق پرستاری دریافت می‌کنند و عضو صندوق شاهد هستند معادل افزایش حق پرستاری و حداکثر سه میلیون تومان اقدام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied