شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

معرفی سه کارگزاری تراز اول جهانی که در ایران هم خدمات میدهند

بسیاری از کارگزاری‌های فارکس به دلیل قرار گرفتن تحت نظارت رگولاتوری‌های معتبر از جمله CySec و NFA و امثال آن‌ها، امکان ارائه‌ی خدمات به ایرانیان را نداشته و کلا قید فعالیت در ایران را زده‌اند. اما چند بروکر با اعتبار جهانی، تصمیم گرفتند که مصیبت‌ها را به جان خریده و در ایران بمانند. بدون شک، ایران به دلیل داشتن بازار بزرگ و همچنین کم بودن تعداد بروکرهای فعال، بازار مناسبی برای کارگزاری‌های فارکس است. اما این بروکرها چگونه بر تحریم‌ها غلبه کرده و در ایران باقی ماندند؟

معرفی سه کارگزاری تراز اول جهانی که در ایران هم خدمات میدهند

همانطور که گفته شد، رگولاتوری‌ها اجازه‌ی فعالیت در ایران را نداده، بنابراین، کارگزاری‌ای که قصد فعالیت در ایران را داشته باشد، باید ابتدا یک شعبه‌ی مستقل در مناطق آزاد جهان (از جمله جزایر سیشلز) تاسیس کرده و از طریق این دفتر مستقل در ایران فعالیت کند. این دفاتر عموما تحت نظارت رگولاتوری‌هایی با نام آفشور فعالیت کرده که اگرچه اعتبار کمتری دارند، اما به هر حال مانع از فعالیت در ایران نمی‌شوند.

آیا داشتن رگولاتوری آفشور باعث افزایش اعتبار کارگزاری است؟

رگولاتوری‌های آفشور به هیچ عنوان سخت‌گیری رگولاتوری اصلی را نداشته و قطعا به اندازه‌ی کافی باعث اعتبار بروکر نخواهند شد. اما برای بررسی اعتبار بروکر، باید به نکته‌ی دیگری توجه کرد. اولا اینکه آیا دفتر اصلی بروکر که در اروپا یا سایر نقاط دنیا فعال است، رگولاتوری معتبری دارد یا خیر. دوما اینکه به هر حال داشتن هرگونه رگوله (حتی از مدل آفشور)، بهتر از نداشتن آن است. بنابراین، این رگولاتوری آفشور نیست که به ما اطمینان دهد که کارگزاری معتبر است، بلکه بررسی سابقه‌ی کارگزاری در مناطق دیگر دنیا و همچنین رگوله‌ی دفتر اصلی آن است که ما را از معتبر بودن کارگزاری فارکس مطمئن می‌سازد. به هر حال، بازار فارکس به خودی خود ریسک داشته و بهتر است حداقل از کیفیت بروکر مطمئن باشید.

بازار فارکس

چه بروکرهای معتبری در ایران حضور دارند؟

طبق بررسی‌های انجام شده توسط وبسایت معامله گر ایرانی، تعداد بروکرهای فعال در ایران کم نبوده، اما تنها چند مورد از آن‌ها هستند که اعتبار کافی را دارند. معامله‌گر ایرانی در یک مقاله با عنوان انتخاب بروکر، تک تک بروکرهای معتبر را بررسی کرده و به هر کدام نمره و امتیاز داده است. بهتر است با پارامترهای مهم انتخاب بروکر آشنا شوید تا خودتان نیز بتوانید بروکرها را ارزیابی کرده و از عملکرد آن‌ها مطمئن شوید. پارامترهای مهم در انتخاب بروکر در این مقاله آمده است. با توجه به بررسی‌های انجام شده، تعداد کارگزاری‌هایی که بتوان به آن‌ها اعتماد کرد واقعا کم بوده و از این رو، چند کارگزاری که امتحان خود را پس داده باشند، در این مقاله معرفی خواهند شد. هنگام معرفی هر یکی از این کارگزاری‌ها، دلایل اعتبار آن‌ها و سابقه‌ی عملکردشان نیز بیان خواهد شد.

بروکر Amarkets

کارگزاری آمارکتس در ایران نام‌های متعددی داشته و ممکن است تلفظ‌های مختلفی از Amarkets را شنیده باشید. فارغ از نام، این کارگزاری سابقه‌ای بیش از 14 ساله در بازارهای مالی دنیا داشته و یکی از بهترین سبدهای معاملاتی برای سهام را ارائه کرده است. از آنجاییکه معامله‌ی سهام انتخاب خوبی برای افراد با ریسک پذیری میانه است، تریدرهایی که چنین شخصیتی دارند (ریسک پذیری میانه)، می‌توانند با خیال راحت از سبد معاملاتی بزرگ این کارگزاری لذت ببرند.

این کارگزاری کمتر از یکسال است که ارائه‌ی خدمات به ایرانیان را شروع کرده، با این حال توانسته به سرعت تبدیل به یکی از بروکرهای اصلی برای ایرانیان شود. آمارکتس پیش از ورود به ایران، رگولاتوری آفشور FSA را دریافت کرد و علاوه بر آن، تیم پشتیبانی فارسی زبان را نیز ایجاد کرد. از آنجاییکه ورود این کارگزاری با قطع همکاری هات فارکس همزمان شد، بسیاری از کاربران قبلی هات فارکس به سرعت این بروکر را انتخاب کردند.

آمارکتس برای بیمه کردن حساب تریدرها، از یک بیمه مستقل با نام FC استفاده کرده تا غرامت‌های مالی را تا سقف 20 هزار دلار پرداخت کند. علاوه بر آن، این کارگزاری در ادوار مختلف، طرح‌های خوش‌آمدگویی متعددی داشته که آخرین طرح، شامل بونوس 30 دلاری خوش‌آمدگویی بود. برای اطلاع بیشتر از طرح‌های تشویقی آمارکتس می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

آمارکتس

آمارکتس سه حساب معاملاتی مختلف با نام‌های اسپرد ثابت (Fixed)، استاندارد و ECN را در اختیار کاربران قرار داده که کمترین میزان برای واریز اولیه در تمامی حساب‌ها، 100 دلار است. در حساب اسپرد ثابت این کارگزاری، میزان اسپرد به صورت ثابت و از 3 پیپ تعیین شده که اندکی بالاتر از سایر کارگزاری‌ها است. در عوض این حساب بدون کمیسیون بوده و از مدل بدون بهره (سوآپ) است. احتمالا بهترین حساب معاملاتی این کارگزاری، حساب ECN بوده که اسپرد آن به صورت متغیر (از 0 پیپ) بوده و بدون نرخ بهره ارائه شده است. کمیسیون این حساب معاملاتی معادل 5 دلار در هر لات است.

کارگزاری روبو

کارگزاری RoboForex دیگر بروکر معتبر جهانی است که در ایران حضور دارد. این کارگزاری از سال‌ها قبل وارد ایران شد و هنوز هم به ایرانیان خدمات می‌دهد. روبو در سال 2009 میلادی تاسیس گردید و در حال حاضر، دو رگولاتوری CySec و IFSC را دریافت کرده است. رگوله‌ی اول مربوط به کشور قبرس بوده و مورد تایید در سرتاسر اتحادیه‌ی اروپاست. رگوله‌ی دوم از مدل آفشور بوده و ایرانیان نیز در حقیقت تحت پوشش این رگوله قرار می‌گیرند. علاوه بر این دو رگولاتوری، روبوفارکس (همانند آمارکتس) حساب تمامی تریدرهای را به کمک نهاد مالی مستقل FC بیمه کرده است.

طرح‌های تشویقی و بونوس این کارگزاری عموما در تمام طول سال ارائه شده و در حال حاضر، بونوس 30 دلاری را برای خوش آمدگویی به تریدرها در نظر گرفته است. در پنج حساب معاملاتی این کارگزاری، بیش از 41 سهام، 11 شاخص بورس، 36 جفت ارز فارکس، 2 رمزارز و نهایتا بیش از 100 کالا (گندم، شکر، سویا، نفت و ...) در اختیار تریدر قرار گرفته‌اند. نکته‌ی جالب اینجاست که روبو فارکس، علاوه بر متاتریدر 4 و متاتریدر 5 (پلتفرم‌های رایج معاملاتی)، پلتفرم اختصاصی با نام R-trader ارائه کرده که هم امکانات تحلیلی آن بیشتر بوده و هم سبد معاملاتی بزرگتری را در اختیار معامله گر قرار می‌دهد.

این کارگزاری، امکان استفاده از اهرم تا سقف 2،000 برابر را به کاربران خود داده که یکی از بالاترین میزان اهرم در میان تمامی بروکرهای معتبر است. اگر می‌خواهید با سایر مزایا و معایب این کارگزاری آشنا شوید و یا در خصوص دریافت بونوس خوش‌آمدگویی روبو فارکس اطلاعات کسب کنید، می‌توانید به مقاله‌ی بررسی جامع روبو فارکس مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که میزان کارمزدهای دریافتی این بروکر (اسپرد، کمیسیون و بهره)، در بازه‌ی مورد قبولی قرار داشته، اما پایین‌ترین نیست.

روبو فارکس

کارگزاری Errante

سومین بروکر که جوانترین بروکر معتبر در ایران است، بروکر ارانته نام داشته و فعالیت خود را از سال 2018 میلادی شروع کرده است. این کارگزاری در مدت سه سال، آنچنان اعتباری برای خود ایجاد کرده که همه روزه بر شما تریدرهای فعال در آن اضافه می‌شود. شعبه‌ی اصلی ارانته توانسته رگولاتوری معتبر CySec را دریافت کند و شعبه‌ای که به ایران خدمات می‌دهد نیز رگولاتوری FSA را دریافت کرده است. تیم پشتیبانی این کارگزاری به زبان فارسی بوده و در ساعات اداری روزهای فارکس، آماده‌ی پاسخگویی هستند.

جالب است بدانید که این کارگزاری در همین سه سال توانسته نام خود را در کنار بروکرهای معتبر جهانی قرار داده و وارد لیست وبسایت معتبر FXEMPIRE شود. جالب است بدانید که تنها بروکری که چنین اعتباری داشته و در ایران فعال باشد، فقط همین کارگزاری ارانته است! به همین دلیل نیز وبسایت معامله‌گر ایرانی، به آن لقب تازه وارد آینده دار را داده است. کارگزاری Errante چهار حساب معاملاتی مختلف ارائه کرده که در تمامی آن‌ها، میزان کارمزد بروکر به شدت رقابتی است.

برای مثال، در حساب استاندارد ای سی ان (پایین‌ترین حساب) این کارگزاری، میزان اسپرد تنها از 1 پیپ شروع شده و از مدل متغیر است. در حساب‌های دیگر اسپرد کاهش یافته و به سمت صفر پیپ می‌رود. به نظر می‌رسد ارانته توانسته با کاهش دادن میزان کارمزدها، تریدرهای متعددی را به خود جلب نماید. از آنجاییکه اسپردها به شدت پایین بوده، کمیسیون دریافت نشده و حساب نیز از مدل اسلامی است، همه‌ی شرایط برای تریدرهای کوتاه مدت مهیا شده تا بیشترین سود را از معاملات خود دریافت کنند. در نهایت باید گفت که این کارگزاری، پاداش واریز تا 30% را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. اگر قصد دارید بیشتر با این کارگزاری آشنا شوید و لینک وبسایت برای ثبت نام ایرانیان را مشاهده کنید، بهتر است به وبسایت معامله گر ایرانی و مقاله بررسی بروکر ارانته مراجعه کنید تا از آخرین اخبار و اتفاقات در خصوص این بروکر جوان و محبوب، مطلع باشید.

ارانته

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی