شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

آیا ساندویچ پانل ماموت مستحکم است؟

به طور کلی محصولاتی که در شرکت دنیای ماموت تولید می‌شوند دارای کیفیت فوق‌العاده‌ای بوده و از استحکام خوبی برخوردارند. در این مجموعه انواع مختلف پانل‌های ساندویچی مانند ساندویچ پانل‌های دیواری، سقفی و سردخانه‌ای تولید می‌شوند.

آیا ساندویچ پانل ماموت مستحکم است؟

معمولاً ساندویچ پانل‌ها را برای ساخت کارگاه، هتل، کانکس، سردخانه و... به کار می‌رود. اما به هر حال برای آنکه بفهمید یک ساندویچ پانل چه اندازه با کیفیت است باید به ورق‌های استفاده شده در ساخت آن توجه نمایید. در شرکت دنیای ماموت این مصالح ساختمانی را از آلوزینک، آلومینیوم یا گالوانیزه می‌سازند، به علاوه هسته‌ای که به عنوان عایق در ساخت ساندویچ پانل‌ها به کار می‌رود، فوم‌هایی از جنس پلی استایرن، پلی یورتان، پشم سنگ، اکس پی اس، پشم شیشه هستند.

 

به هر حال امروز در این مطلب تصمیم داریم شما را با کیفیت و نوع ساخت ساندویچ پانل‌های ماموت آشنا سازیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید!

ویژگی‌های ساندویچ پانل‌های دنیای ماموت

به شما اطمینان می‌دهیم که ساندویچ پانل‌های ماموت از کیفیت بالایی بر خوردار بوده و تمامی ویژگی‌های زیر را دارا می‌باشند.

  • تنوع در رنگ، طرح و اندازه
  •  سبک بوده و وزن آن‌ها بسیار پایین است
  •  نصب و اجرا راحت و سریع
  •  استفاده مجدد و داشتن قابلیت بازیافت
  •  جابه جایی راحت و ساده
  • مقاوم در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگ زدگی
  • مقاومت در برابر عوامل محیطی مانند باد، سیل، زلزله، طوفان

روش تولید ساندویچ پانل در ماموت

به طور کلی باید گفت تمامی شرکت‌های سازنده ساندویچ پانل به این دو روش در کارخانه تولید ساندویچ پانل انجام میشود ، این روش‌ها عبارت‌اند از روش دیسکانتینیوس و کانتینیوس.

در روش دیسکانتینیوس لایه‌های بیرونی و درونی ساندویچ پانل را به کمک چسب‌های مخصوص به یک دیگر متصل می‌کنند. اما روش کانتینیوس برای ساخت ساندویچ پانل‌ها از ربات‌های آماده و دستگاه کمک می‌گیرد. به این شکل که از طریق دستگاه‌های مکانیکی تمامی مواد اولیه اعم از ورق گالوانیزه، شیت پلی استایرن یا فوم پلی یورتان و چسب را به پانل آماده تبدیل می‌کنند.

 متریال‌های اولیه از ورودی دستگاه درون آن قرار گرفته و به صورت قطعات برش خورده و آماده از سمت خروجی، برای بسته‌بندی آماده می‌شوند. این که کدام یک از این خط تولید‌ها توانایی ساخت محصولی با کیفیت بالاتر را دارند، در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

f477f81a-ed35-4713-92e8-d3f6933e81b3

به طور کلی کیفیت مواد اولیه میزان تأثیر‌گذاری بیشتری در کیفیت و مرغوبیت انواع ساندویچ پانل دارد. اما خب بدیهی است که نحوه تولید و دستگاه‌هایی که در فرایند تولید استفاده می‌شود هم از اهمیت بالایی برخوردار باشد؛ چرا که خط تولید ارتباط مستقیمی با محصول داشته و نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت. به عبارتی مقاومت و ماندگاری نهایی محصول تا حد زیادی به مرحله تولید وابسته است.

مزایای ساندویچ پانل ماموت

همانطور که در بالا هم به این مسأله اشاره کردیم ساندویچ پانل‌های ماموت دارای کیفیت فوق‌العاده‌ای بوده و از مزایای زیر بر خوردارند.

  • تحمل بار و مقامت مکانیکی بالا

به طور کلی باید گفت چسبندگی و انسجام بین قطعات و خواص مکانیکی آن‌ها ظرفیت تحمل بار ساندویچ پانل را مشخص می‌کنند. البته محاسبات تئوری برای تعیین ظرفیت تحمل بار کافی نبوده و معمولاً در شرکت ماموت با استفاده از استاندارد‌های EN۱۴۵۰۹ و تست‌های آزمایشگاهی انجام می‌شود. از همین رو ساندویچ پانل‌های ماموت با توجه به کارایی در طی روند تولید تغییرات زیادی داشته و از کیفیت مناسب برای کارایی بر خوردارند.

  • مقاومت در برابر عوامل محیطی مانند آب، حرارت و هوا

در شرکت ماموت ساندویچ پانل‌های فلزی دوطرفه‌ای که نسبت به بخار، آب و حرارت نفوذ ناپذیرند ساخته می‌شوند. متریال پایه این محصولات کاملاً فلزی بوده و مقاومت بالای آن‌ها به همین دلیل است. اندازه‌گیری دقیق این پانل‌ها برای ساخت و همچنین استفاده از نوار‌های آب‌بندی شده ویژه، کیفیت و بسته شدن مناسب آن‌ها کاملاً تضمین می‌کند.به علاوه معمولاً این نوع پانل‌ها به راحتی اجرا شده و از طراحی مناسبی بهره‌مند هستند.

  • ضد حریق

برخی از پانل‌های مخصوص در شرکت ماموت دارای خاصیت ضد حریق بوده و ویژگی‌ها و متریال‌هایی که در ساخت آن‌ها به کار رفته این امکان را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند تا از امنیت بالا بهره‌مند شود. معمولاً پانل‌های کلاس آتش ماموت در برابر حرارت از خود واکنش نشان داده و این درحالی است که پانل‌هایی که در ساخت آن‌ها پلی استارین استفاده شده از مقاومت باور نکردنی در برابر آتش برخودارند.

همچنین اگر به دنبال پانل‌های فوق‌العاده قوی در برابر حرارت هستید باید از پانل‌های PUR یا PIR استفاده کنید. این پانل‌ها در مقابل آتش عملکرد خوبی داشته و حتی شعله‌های آتش را شعله ور نمی‌کنند. البته در این کارخانه هسته‌های فیبری عایق هم در ساخت پانل‌ها استفاده می‌شود که این مسأله تأثیر فوق‌العاده‌ای روی مقاومت آن‌ها در برابر آتش سوزی دارد.

سخن آخر

در این مطلب سعی داشتیم شما را با ساندویچ پانل‌های ماموت و کیفیت آن‌ها آشنا سازیم، ‌امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و از اینکه ما را تا به اینجا همراه ما بودید از شما صمیمانه سپاس گذاریم!

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ....

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied