شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز// با توجه به عملکرد «بانک ملت» در کسب جایگاه نخست مطرح شد

فرصت‌‌ جذاب «وبملت» برای سوددهی به سرمایه گذاران

بانک ملت در راستای سیاست و اهداف بانکی خود مبنی بر جذب سپرده‌ در جهت افزایش تامین منابع مالی خود اقدام به ایجاد فرصت‌‌های جذاب برای سرمایه گذاری و اصلاح ساختار مالی خود نموده است که ماحصل انجام آن، حرکتی شاخص ساز را رقم زده است.

فرصت‌‌ جذاب «وبملت» برای سوددهی به سرمایه گذاران

به گزارش شمانیوز، بانک ملت از جمله فعالان شبکه مالی و بانکی کشور می‌باشد که با انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه در کنار عملکرد معمول و مرسوم شبکه مالی کشور خصوصا در مباحث مربوط به پرداخت‌های تسهیلاتی به اقشار آسیب‌پذیر و تامین منابع مالی بنگاه‌های تولیدی در جهت توسعه اقتصاد ملی، نیازمند تامین منابع مالی خود از طریق افزایش سرمایه با جذب سپرده‌ و اصلاح ساختار مالی است.

این بانک خصوصی بازار سرمایه که با نماد وبملت از فعال‌ترین بانک‌های بورسی کشور و دارای سرمایه‌ای بالغ بر ۲۶۲.۰۰۰ میلیارد ریال است، در هشتمین ماه سال توانست در شاخص‌های مهم نظام بانکی چون جذب و تجهیز بهینه منابع ریالی و ارزی، تسهیلات اعطایی ریالی و ارزی در صدر نظام بانکی بایستد.

بانک ملت که برای نخستین بار در سال جاری موفق شد نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور در بخش منابع مطرح کند کل سپرده‌های خود را به رقمی بیش از ۸.۹۰۸.۰۰۰ میلیارد ریال رسانده و با سهم ۳۰ درصدی در این زمینه، روی سکوی نخست بانک‎های کشور قرار گرفته است.

برنامه‌های جذب سپرده بانک ملت علاوه بر کسب درآمد و تامین پولی برای این بانک، فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود، چرا که درآمد و سود حاصله از ایجاد فرصت‌ سرمایه‌گذاری توسط بانک ملت انتفاعی عالی برای مشتریان به حساب می‌آید.

بانک ملت در جهت سودآوری فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاران را با عرضه گواهی سپرده ۲۳ درصد سالانه فراهم کرده است. این بانک مرحله چهاردهم گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) را از روز چهارشنبه 7 دی ماه 1401 به مشتریان عرضه می‌کند که بر این اساس، فروش گواهی سپرده با نام و دارای تاریخ سررسید یک سال پس از تاریخ انتشار تا اتمام مبلغ منتشره ادامه خواهد داشت و تمامی اشخاص حقیقی ایرانی بالای ۱۸ سال می توانند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

نرخ سود علی الحساب گواهی سپرده قابل پرداخت در مقطع ماهانه و نرخ سود بازخرید آن پیش از تاریخ سررسید،  معادل ۱۰ درصد سالیانه خواهد بود. با توجه به حداکثر نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری در بانک ها که تا پیش از این ۱۵ درصد بود، این گواهی ها فرصتی جذاب برای سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شود.

براساس این گزارش، بانک ملت با هدف استفاده از مزایای معافیت مالیاتی موضوع بند (ف) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، اصلاح ساختار مالی و توجه به سیاست های کلان بانک در زمینه افزایش کسب درآمد، اقدام به ثبت افزایش سرمایه ۹۱.۰۰۰ میلیارد ریالی خود را از محل سود انباشته کرده است.

این بانک در تکمیل روند شاخص‌سازی و در راستای حمایت از سهامداران و سپرده گذاران خود افزایش سرمایه از مبلغ ۲۶۲.۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۴۷۲,۰۰۰ میلیارد ریال را بر روی سامانه کدال قرار داد که منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس است.

بانک ملت در دوره جدید مدیریتی، حرکتی شاخص ساز را رقم زده است و در تکمیل این روند شاخص ساز در نیمه فصل طلایی پاییز، در صدر نظام بانکی کشور تاریخ سازی می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied