شمانیوز
شما نیوز

وام بازنشستگان

ثبت‌نام غیرحضوری وام 100 میلیونی بازنشستگان آغاز شد + جزئیات

ثبت‌نام غیرحضوری وام 100 میلیونی بازنشستگان آغاز شد + جزئیات

پرداخت وام به بازنشستگان باعث پیشرفت در زندگی و خریدهای مورد نیاز آنها می شود.

به گزارش شمانیوز : وام بازنشستگان کشوری این امکان را به بازنشسته می‌دهد که به صورت مستقیم از کارخانه خرید کند و بعد کالای خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرد. وام بازنشستگان خرید کالا بازنشستگان کشوری بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است؛

وام بازنشستگان کشوری این امکان را به بازنشسته می‌دهد که به صورت مستقیم از کارخانه خرید کند و بعد کالای خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرد. وام خرید کالا بازنشستگان کشوری بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است؛ با بازپرداخت ۶۰ ماهه و سود ۱۰ درصدی. این یعنی هر بازنشسته باید ماهی حدود ۹۱۰ هزار تومان قسط بابت دریافت این وام بدهد. پرداخت دو درصد از هزینه کالا مزیت این وام است، چرا که ۹۸ درصد هزینه وام گرفته می‌شود.

صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی به ترتیب برای یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و سه میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته وام‌هایی را به مبالغ مختلف در نظر گرفته‌اند تا بخشی از نیازهای آن‌ها رفع شوند.

صندوق بازنشستگی کشوری از وام ازدواج، وام ضروری تا وام پنج ساله را برای حمایت از بازنشستگان تحت پوشش خود به اجرا درآورده است. سازمان تامین اجتماعی هم که بزرگترین صندوق بیمه‌ای محسوب می‌شود و با بدهی کلانی دست‌وپنجه نرم می‌کند، مبلغ جدیدترین وام خود را به ۳۰ میلیون تومان رسانده است. مبالغی که با توجه به تورم موجود اقتصاد ایران چنگی به دل بازنشستگان نمی‌زنند.

وام بازنشستگان کشوری آنطور که در وبسایت خود صندوق بازنشستگی کشوری آمده است، انواع و اقسام مختلفی دارد؛ از وام ازدواج، وام ضروری و حمپاد گرفته تا به‌تازگی وام پنج ساله. البته وام بازنشستگان کشوری به این‌ها محدود نمی‌شود. یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند و دولت امسال حدود ۲۵۶ هزار میلیارد تومان برای حمایت از آنان به صندوق واریز کرده است. در ادامه به صورت مختصر با انواع تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری آشنا می‌شویم.

وام ازدواج بازنشستگان کشوری: مبلغ این وام ۳۵ میلیون تومان است که تنها به حساب بازنشسته‌ای که در بانک صادرات حساب دارد، واریز می‌شود. اقساط وام ازدواج بازنشستگان کشوری ۳۶ ماهه و با کارمزد سالانه چهار درصد است. بنابراین، بازنشستگان کشوری باید هر ماه مبلغ یک میلیون و ۶۰ هزار و ۶۰۶ تومان بابت وام ازدواج پرداخت کنند. مجموع اقساط وام در یک سال بیش از ۳۷ میلیون تومان می‌شود. یکی از شروط ثبت نام وام ازدواج بازنشستگان کشوری این است که تاریخ عقدنامه فرزندان آن‌ها از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۸ باشد. وام ازدواج بازنشستگان کشوری صرفا به ازدواج اول فرزند بازنشستگان و فرزند وظیفه‌بگیر (همسر) تعلق می‌گیرد.

وام ضروری بازنشستگان کشوری: مبلغ این وام ۳۰ میلیون تومان. درباره جزئیات این وام اطلاعات دیگری در صندوق بازنشستگی کشوری قید نشده است. با اینحال، در شرایط وام ضروری بازنشستگان کشوری آمده است که بر اساس آن هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های دوره‌های گذشته تاثیری در اولویت‌بندی یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد. متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن‌ها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نیستند. تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت نام‌کننده در فهرست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

پرداخت ۲۰هزار میلیارد ریال از مطالبات بیمه تکمیلی بازنشستگان

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌ اجتماعی از پرداخت و به‌روزرسانی بخش دیگری از مطالبات مراکز درمانی و دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان و نیز بخش دیگری از پرداخت مطالبات بیمه تکمیلی و عمر بازنشستگان خبر داد.

سید مرتضی حسینی از پرداخت و به‌روزرسانی بخش دیگری از مطالبات مراکز درمانی و دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان و نیز بخش دیگری از پرداخت مطالبات بیمه تکمیلی و عمر بازنشستگان خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌ اجتماعی در مورد جزییات این پرداخت‌ها گفت: در هفته جاری مبلغ 2200 میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، مراکز دیالیز، مراکز پزشک خانواده و پزشکان طرف قرارداد پرداخت شد.

وی افزود: در این مرحله از پرداخت‌ها، 1360 میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها به همراه 420 میلیارد تومان از مطالبات سه‌ ماه پزشکان طرف قرارداد پرداخت شد و ان‌شاءالله مابقی مطالبات پزشکان را نیز پرداخت و به‌روزرسانی خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی، پشتیبانی و مالی سازمان تأمین‌ اجتماعی همچنین از پرداخت مطالبات مراکز دیالیز و مراکز پزشک خانواده به مبلغ 400 میلیارد تومان خبر داد و در مورد مطالبات داروخانه‌ها در طرح دارویار افزود: تمامی مطالبات دارویی سرپایی تا پایان اردیبهشت ماه و مطالبات دارویی بستری تا پایان اسفند ماه نیز که رقمی بالغ بر 8500 میلیارد تومان و از تعهدات دولت است؛ به‌صورت مستقیم از طریق سازمان هدفمندی به حساب مراکز درمانی طرف قرارداد واریز خواهد شد.

حسینی افزود: تلاش ما در سازمان تأمین‌ اجتماعی این است که بدهی معوق به مراکز طرف‌قرارداد نداشته باشیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اسناد بررسی و پرداخت شود. لذا در تلاشیم با به‌روز کردن بدهی‌های سازمان به مراکز دانشگاهی، این مطالبات را نیز در اسرع وقت پرداخت و تسویه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    تشکر

  • ناشناس

    عالیه

تبلیغات متنی