شمانیوز
شما نیوز

وام بازنشستگان

شرایط وام بازنشستگان چیست ؟ / هر آنچه که باید درباره وام بازنشستگان 1403 بدانید

شرایط وام بازنشستگان  چیست ؟ / هر آنچه که باید درباره وام بازنشستگان 1403 بدانید

وام بازنشستگان تسهیلاتی است که هر ساله توسط دولت پرداخت میشود. در خبر زیر جزییات و شرایط دریافت وام بازنشستگان 1403 را میخوانید.

به گزارش شمانیوز :وام بازنشستگان یک نوع وام است که به افرادی که از سن بازنشستگی رسیده‌اند و دارای بازنشستگی هستند، ارائه می‌شود. این نوع وام معمولاً برای کمک به بازنشستگان برای پرداخت هزینه‌های زندگی، پوشش نیازهای پزشکی، تغییرات در زندگی روزمره یا هر نوع هزینه دیگری که ممکن است در دوران بازنشستگی پیش آید، ارائه می‌شود. این وام‌ها معمولاً با شرایط و مقررات خاصی ارائه می‌شوند و ممکن است شامل نرخ‌های بهره، مدت زمان بازپرداخت، مبلغ حداکثر وام و سایر شرایط مرتبط با اهداف وام بازنشستگان باشد. افرادی که به دنبال کمک مالی در دوران بازنشستگی خود هستند، می‌توانند به بانک‌ها، موسسات مالی یا سازمان‌های مربوطه مراجعه کرده و شرایط و امکانات مربوط به وام بازنشستگان را بررسی کنند.

نحوه دریافت وام بازنشستگان چگونه است؟

از ابتدای تیرماه ثبت نام وام بازنشستگان آغاز شده و این گروه می‌توانند با ثبت نام غیرحضوری از تسهیلات ویژه ۳۰ میلیون تومانی برخوردار شوند.

متقاضیان وام بازنشستگی در گام نخست باید ثبت نام اولیه را انجام دهند. این ثبت نام در  وبسایت کانون بازنشستگان به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

پس از اینکه متقاضیان مشخصات هویتی خود را در وبسایت به ثبت رساندند باید در ردیف شماره عضویت، پنج بار عدد صفر و در ردیف تاریخ اعتبار نیز تاریخ اول اسفند ۱۴۰۳ را وارد کنند.

در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست متقاضی برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، این موضوع از طریق پیامک به شماره موبایل او اعلام می‌شود.

مستمری‌بگیران متقاضی باید حداکثر ۷۸ سال داشته باشند و حساب بانکی آنها مسدود یا دارای مشکل نباشد. داشتن سند مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی از دیگر شرایط دریافت وام بازنشستگان است. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی