شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی / بائوج لاهوتی در گفتگو با شمانیوز:

حقوق بازنشستگان باید 90 درصد حقوق شاغلان باشد/ تفاوت 30 تا 40 درصدی پذیرفتنی نیست

حقوق بازنشستگان باید 90 درصد حقوق شاغلان باشد/ تفاوت 30 تا 40 درصدی پذیرفتنی نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حقوق و مزایای بازنشستگان باید 90 درصد حقوق و مزایای شاغلان همتراز باشد ولی امروز میان حقوق یک بازنشسته با یک فرد شاغل 30 تا 40 درصد است.

مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را بهترین قانون برای حمایت از مستمری‌بگیران دانست و در این باره گفت: طبق این قانون قرار است بازنشستگان 90 درصد حقوق مشاغل همتراز خود را دریافت کنند و در حال حاضر مهمترین مطالبه بازنشستگان همین است.وی افزود: به هر حال کسی که بازنشسته می‌شود هزینه زندگی او چند برابر می‌شود ولی در مقابل حقوق او نسبت به زمانی که شاغل بود کاهش پیدا کرده و به همین دلیل باید وضعیت معیشتی بازنشستگان را مدیریت کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به همین دلیل باید چند موضوع را در رابطه با بازنشستگان دنبال کرد؛ یکی اینکه بحث متناسب‌سازی را حتماً باید به طور دقیق اجرایی ساخت. حالا بگوییم بازنشسته ده درصد از شاغل حقوق و مزایای کمتری دریافت کند نه اینکه این تفاوت 30 تا 40 درصد باشد وطبیعتاً وقتی چنین تفاوتی وجود داشته باشد یک بازنشسته چگونه می‌خواهد گذران زندگی کند.

بائوج لاهوتی گفت: دومین نکته هم مربوط به بیمه‌های تکمیلی است. وقتی سن بازنشسته افزایش پیدا می‌کند با بیماری‌هایی روبه‌رو می‌شود و این طبیعی است. و از آنجا که هزینه‌های درمان بدون بیمه‌های تکمیلی خیلی افزایش پیدا می‌کند باید برای پوشش سراسری بیمه‌های تکمیلی مختص بازنشستگان فکری شود. البته بازنشستگان ما بیمه تکمیلی هستند ولی برخی موارد را شامل نمی‌شود و به همین دلیل بازنشستگان معترض این موضوع هستند و از سوی دیگر لازم است بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان در همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آنلاین باشد تا بازنشسته هیچ هزینه‌ای را در ابتدا پرداخت نکند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ صندوق‌های بازنشستگی در پرداخت ما به تفاوت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: پول صندوق‌های بازنشستگی را خود دولت پرداخت می‌کند و فکر نمی‌کنم صندوق‌ها در اجرای قانون همسان‌سازی با مشکل خاصی مواجه شوند. مثلاً تمام بودجه صندوق بازنشستگی لشکری را دولت پرداخت می‌کند و 85 درصد هزینه‌های صندوق بازنشستگی کشوری هم بر عهده دولت است و لذا بعید است مشکل خاصی به وجود آید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده مشکلات صندوق‌های بازنشستگی را نفی نمی‌کنم و باید تدبیری برای آنها شود ولی به هر حال معیشت بازنشستگان هم مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی