شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودرو | بازار خودرو

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای متوالی / بازار خودرو رو به کاهش میرود

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای متوالی / بازار خودرو رو به کاهش میرود

در ادامه پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده را بخوانید.

به گزارش شمانیوز: قیمت خودرو تحت تأثیر عوامل متعددی مانند تقاضا، عرضه و هزینه‌های تولید قرار دارد.نوسانات ارزی می‌توانند به طور مستقیم بر قیمت خودروهای وارداتی تأثیر بگذارند.مدل، برند و ویژگی‌های فنی خودرو نیز نقش مهمی در تعیین قیمت خودرو دارند.بازار خودرو در ایران به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های وارداتی، با نوسانات شدید قیمت خودرو مواجه است.

حالا اگر فرض کنید این ثبات نرخ ارز ادامه پیدا کند، بازار خودرو به طور قطع در نیمه دوم سال رکود شدیدتری را خواهد داشت.

این کارشناس صنعت خودرو یادآور می‌شود: اتفاقی که در سال‌های گذشته به‌تدریج افتاده، این بوده که تولید در بخش مونتاژ بالا رفته و واردات هم در حال افزایش است. در این دو بخش، نرخ کارخانه تقریبا به نرخ بازار نزدیک شده است، در نتیجه در خرید از این شرکت‌ها عملا رانتی وجود ندارد، پس تمایل به خرید کم می‌شود، یعنی اوضاع بدتر می‌شود. به نظر می‌رسد رقابت سنگینی بین مونتاژکاران در نیمه دوم سال خواهیم داشت.

کاکایی تصریح می‌کند: اما در مورد دو خودروساز داخلی چه اتفاقی می‌افتد؟ برعکس، این گروه با چالش جدی مواجه می‌شوند، زیرا همزمان که خوش‌بینی به آینده وجود دارد، اگر قیمت‌هایشان را به روز نکنند، همچنان بازار، رانتی می‌ماند و این خودروسازان زیان می‌بینند. بنابراین در این حالت، وضع خودسازان بدتر می‌شود. در مقابل، اگر خودروسازان قیمت‌ها را به روز و به بازار نزدیک کنند، رانت حذف می‌شود و در مقابل، تمایلی به خرید وجود ندارد.

وی گفت: واقعیت این است که نرخ تمام شده و نرخ بازار بالا رفته، ولی درآمد عامه مردم بالا نرفته است. حالا چه عاملی باعث می‌شود که وقتی خودروساز پیش‌ثبت‌نام می‌کند، ۱.۵ میلیون نفر ثبت‌نام می‌کنند؟ به این دلیل است که مردم می‌خواهند در لاتاری شرکت کنند. در نتیجه یک رکود عمیقی در نیمه دوم سال به لحاظ بازاری خواهیم داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی