شمانیوز
شما نیوز

قیمت مسکن

یک پیش بینی مهم درباره قیمت مسکن در آینده

یک پیش بینی مهم درباره قیمت مسکن در آینده

یک کارشناس اقتصادی پیش بینی مهمی درباره بازار مسکن ارائه داده است که در ادامه می خوانید .

به گزارش شمانیوز :قیمت مسکن تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله عرضه و تقاضا، نرخ بهره، وضعیت اقتصادی و سیاست‌های دولتی قرار دارد. در بسیاری از مناطق، افزایش تقاضا برای خرید و قیمت مسکن به دلیل رشد جمعیت و مهاجرت به شهرها، منجر به افزایش قیمت‌ها شده است. همچنین، نوسانات بازارهای مالی و تغییرات در سیاست‌های مالی و پولی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت مسکن داشته باشد. بررسی روندهای تاریخی قیمت مسکن و تحلیل عوامل مؤثر بر آن می‌تواند به خریداران و سرمایه‌گذاران کمک کند تا تصمیمات بهتری اتخاذ کنند. احدی، مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه اجرای ساخت مسکن اقتصادی از طریق برنامه ریزی که انجام شده می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت بازار مسکن و کاهش قیمت  مسکن شود گفت: اجرای ساخت مسکن اقتصادی باعث می‌شود که خانه‌های مشارکتی اجرا نشود.

با بیان اینکه ساخت مسکن مشارکتی در فرهنگ ما پذیرفته شده نیست و هیچ وقت پذیرفته نخواهد شد گفت: ایجاد مشکلات اقتصادی از جمله مشکلاتی است که در مسکن مشارکتی ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن اظهار کرد: به نظر می‌رسد با تعریف واحد‌های ۲۵ متری و مسکن اقتصادی بتوانیم این معضل را حل کنیم و در حال حاضر خانه‌های مشارکتی موضوعی است که کاملا در تضاد با فرهنگ، تعاریف و ارزش‌های جامعه است و هیچ نهاد و شخصی استفاده از خانه‌های مشارکتی را نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای واحد‌های مسکن اقتصادی می‌تواند زمینه ساز کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن و افزایش تولید مسکن می‌شود گفت: در حال حاضر می‌توانیم با اجرای طرح مسکن اقتصادی به طور قطع زمینه را برای خانه دار شدن افراد ضعیف و محروم را فراهم کنیم.

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جارییک کارشناس بازار مسکن گفت: دولت چهاردهم سیاست‌های انقباضی را در پیش بگیرد و نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند. این باعث می‌شود بخش رکود بخش مسکن که از دو سال قبل آغاز شده باقی بماند و تشدید شود.

مدیرکل مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: وقتی قرار بر این باشد که در جامعه فرهنگ‌سازی رخ دهد، یکی از موضوعات مهم به فرهنگ آن منطقه بر می‌گردد. شاید در منطقه‌ای این سبک از ساخت و ساز پذیرفته باشد و در منطقه دیگر نه؛ بنابراین خیلی نمی‌توان در بعد فرهنگی این مسکن‌ها اظهار نظر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی