شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش‌بینی بورس فردا 4 مهر ماه 1403

پیش‌بینی بورس فردا 4 مهر ماه 1403

در روزهای اخیر بازار بورس پر رونق بوده است.

به گزارش شمانیوز: ارزش معاملات خرد بورس در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 3600 میلیارد تومان ثبت شد رقمی که در روز پیشین حوالی 2800 میلیارد تومان بود و برای نیمه‌های تابستان سال جاری به اعداد کمتر از 1500 میلیارد تومان نیز رسیده بود. این افزایش ارزش معاملاتی خرد در بازار بورس  تهران نشان از روزهای امیدبخش برای بازار است هر چند که با روزهای معمول در بازار بورس همچنان فاصله داریم اما عبور از پاییز بازار سرمایه که بیش از سه سال به طول انجامید خود نقطه‌ای برای اعتماد و برگشت سهام‌داران به مدار معاملاتی در بازار است.

ارزش معاملاتی گروه فلزات اساسی بیش از 488 میلیارد تومان ثبت شد عددی که در روز دوشنبه برای گروه بانکی ثبت شده بود بیش از 300 میلیارد تومان بود که به عنوان رکورد خوبی در سال 1403 محسوب می‌شد اما در روز جاری فلزات اساسی این رکورد را جابه‌جا کردند و در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی در بازار بورس تهران قرار گرفتند.

 گروه بانکی امروز نیز 377 میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود گرفت و در رتبه دوم قرار گرفته است و گروه شیمیایی بازار نیز 285 میلیارد تومان را به عنوان ارزش معاملاتی در روز جاری برای خود ثبت کرده است.

چهارشنبه هفته گذشته در خصوص ابعاد سفر دکتر پزشکیان به نیویورک صحبت کردیم و بازار شدیداً به نتایج این سفر چشم دوخته است که تا اینجای ماجرا رگه‌های امیدی در صحبت‌ها و نشست‌های دکتر پزشکیان مخابره می‌شود.

در داخل کشور نیز سخنگوی دولت در اولین نشست خبری خود حاضر شد و سیگنال‌های مثبتی را مخابره کرده است و عنوان داشته است که موضوع FATF با هماهنگی مجمع تشخیص در حال پیگیری است و اقدامات آن نیز در حال انجام شدن است. فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم این موضوع را نیز تأکید کرد که در رابطه با رفع تحریم‌ها رهبری حجت را بر همه ما تمام کردند و فرمودند اگر بتوان تحریم‌ها را رفع کنیم نباید یک ساعت را هم از دست داد.

این موضوعات باعث شد تا اهالی بازار سرمایه به آینده بازار امیدوارتر باشند و رخ شاخص کل و نقشه بازار سبز رنگ به کار خود پایان دهد اما این مثبت‌ها در محدوده 3 درصدی در حال معامله است و خواسته اهالی بازار از حجت اله صیدی برگشت دامنه نوسان به روال قبل و حتی تجدید نظر در مورد دامنه نوسان در بازارهای مختلف است.

در پایان معاملات روز جاری بیش از 380 میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بازار بورس تهران ثبت شده است که بازهم اهالی بازار سرمایه این ورود پول را در مقابل خروج پول 663 میلیارد تومانی از صندوق‌های درآمد ثابت را یک سیگنال دیگر برای روزهای آینده بازار سرمایه تلقی می‌کنند.

 

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران: 

پیش‌تر خیلی در مورد شاخص کل صحبت نمی‌کردیم چرا که ارزش معاملات (حجم مورد نیاز تکنیکالی) در بازار وجود نداشت به همین خاطر و پس از افزایش ارزش معاملات به رقم 3800 میلیارد تومان در روز جاری و رشد شاخص به محدوده‌های بالاتر از میانگین 200 روزه نشان می‌دهد که بازار تصمیم دارد از منظر تکنیکالی نیز به اهداف بالاتر نیز برسد.

 خط روند نزولی بلندمدت شاخص یکی از این اهداف است که به نظر می‌رسد بازار تصمیم دارد خود را به این محدوده نزدیک کند و در صورت افزایش ارزش معاملات در روزهای آینده شکست این مقاومت دور از ذهن نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی