شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی

بغزیان در گفتگو با شمانیوز: «همسان‌سازی حقوق» بازنشستگان را سرگرم کرده است!

بغزیان در گفتگو با شمانیوز:

«همسان‌سازی حقوق» بازنشستگان را سرگرم کرده است!

مسئله اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان بسیار ادامه دار شده است در همین خصوص شمانیوز مصاحبه ای با آلبرت بغزیان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران انجام داده است که در ادامه میخوانید.

به گزارش شمانیوز: کارشناس اقتصادی قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را خیلی اثربخش ندانست و در این باره گفت: به نظر من این قانون همانند مسکن موقتی عمل می‌کند و صرفاً بازنشستگان را برای مدتی مشغول خود می‌سازد. مثلاً عده‌ای ارقام پایین وعده‌ای هم ارقام بالا دریافت کرده‌اند و همین مسئله نقل هر مجلسی شده است؛ برخی گلایه دارند و برخی هم شاکی هستند!

آلبرت بغزیان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با شمانیوز، با بیان اینکه مهمترین مطالبه بازنشستگان مهار تورم است، گفت: اینکه مدم بازنشستگان گلایه می‌کنند و از شرایط ناراضی هستند حتی با وجود اینکه قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شده، فقط به خاطر وجود تورم شدید و افسارگسیخته است.

وی افزود: دولت باید برنامه‌های ضدتورمی و کاهش قیمت‌ها را در پیش بگیرد. از سوی دیگر واقعاً دولت با مشکل کسری بودجه مواجه است و این کسری بودجه خواه ناخواه بر همه حوزه‌ها اثرگذار است و جامعه بازنشستگی کشور هم از آن در امان نیست و لذا به نظر من تا مشکل کسری بودجه حل نشود بعید است وضعیت رفاهی و معیشتی بازنشستگان بهبود یابد.

این کارشناس اقتصادی قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را خیلی اثربخش ندانست و در این باره گفت: به نظر من این قانون همانند مسکن موقتی عمل می‌کند و صرفاً بازنشستگان را برای مدتی مشغول خود می‌سازد. مثلاً عده‌ای ارقام پایین وعده‌ای هم ارقام بالا دریافت کرده‌اند و همین مسئله نقل هر مجلسی شده است؛ برخی گلایه دارند و برخی هم شاکی هستند! 

بغزیان ادامه داد: اصلاً به طور کلی شیوه بازنشستگی در کشور اشتباه هست؛ آنهایی که در گذشته بازنشست شده‌اند هرچقدر هم حقوقشان افزایش پیدا کند به آنهایی که به تازگی بازنشست می‌شوند نمی‌رسد. معلوم نیست ملاک بازنشستگی چیست و اصلاً چرا میان حقوق بازنشستگان تفاوت وجود دارد که حتی قانون همسان‌سازی نتوانسته این فاصله‌ها را جبران کند بلکه خود همین قانون فاصله‌ها را شدت بخشیده است.

وی بیان کرد: به طور کلی پرداختی بازنشستگان عادلانه نیست و اگر این بی‌عدالتی از بین نرود، بازنشستگان وضعیت معیشتی بدتری را تجربه خواهند کرد به ویژه اگر فرد بازنشسته مستأجر باشد. 

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: دولت برای اینکه وضعیت صندوق‌های بازنشستگی را بهبود ببخشد، شستا را به وجود آورد و از این طریق بدهی‌های خود را به صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی پرداخت کرد و بعدها هم شستا در بورس عرضه شد ولی هیچ یک از این اقدامات شرایط صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی را بهتر نکرد و به جای اینکه حقوق بازنشستگان افزایش پیدا کند سن بازنشستگی را افزایش دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی