شمانیوز
شما نیوز

وام بازنشستگان

بازنشستگان بخوانند/ واریزی جدید برای بازنشستگان

بازنشستگان بخوانند/ واریزی جدید برای بازنشستگان

وام بازنشستگان می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در دوران بازنشستگی از نظر مالی مستقل‌تر باشند و به بهبود کیفیت زندگی خود بپردازند.

به گزارش شمانیوز :وام بازنشستگان به اعتباراتی اطلاق می‌شود که به افراد بازنشسته از سوی نهادهای مالی، بانک‌ها یا سازمان‌های تأمین اجتماعی ارائه می‌شود. وام بازنشستگان معمولاً با هدف تأمین نیازهای مالی و بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان طراحی شده‌اند.معمولاً نرخ بهره این وام‌ بازنشستگان نسبت به وام‌های معمولی کمتر است تا بار مالی کمتری بر دوش بازنشستگان بگذارد.قرار است به نزدیک ۲۰۰ هزار بازنشسته تا پایان سال وام ضروری پرداخت شود که تا امروز دو مرحله وام پرداخت شده، هر مرحله به ۴۸ هزار بازنشسته.

در روزهای اخیر، برخی بازنشستگان از ناکامی در امرِ ثبت نام برای وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی انتقاد کردند؛ برای نمونه، در میانه‌ی روز ۲۴ مهر یک بازنشسته حداقل‌بگیر کارگری از مشهد تماس گرفت و گفت:

«صبح برای ثبت نام وام ۳۰ میلیون تومانی به کانون بازنشستگان مراجعه کردم که به من گفتند باید بروی کافی‌نت و در سامانه ثبت نام کنی؛ از صبح تا نزدیک ظهر به سه تا کافی‌نت مختلف سر زدم همه گفتند سایت قفل است و نمی‌شود ثبت نام کرد! ناچاراً با شما تماس گرفتم…..»

ما پیگیر چندوچون ثبت نام وام از کانون‌های بازنشستگی شدیم؛ «علی اکبر عیوضی» عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری استان تهران در این رابطه گفت: الان سایت‌ها برای ثبت نام وام باز است و بازنشستگان می‌توانند ثبت نام کنند؛ منتها به خاطر کندی اینترنت و ضعف زیرساخت‌ها، ممکن است در برخی از شهرها بازنشستگان نتوانند در یک زمان خاص وارد سایت شوند و باید کمی بعد امتحان کنند اما در مجموع سامانه‌ی ثبت نام وام باز است و مستمری‌بگیرانِ واجد شرایط می‌توانند برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی ثبت نام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی