شمانیوز
شما نیوز

قیمت مسکن

یک پیش بینی مهم از قیمت مسکن در آینده / قیمت مسکن به کدام سو می رود ؟

یک پیش بینی مهم از قیمت مسکن در آینده / قیمت مسکن به کدام سو می رود ؟

یک کارشناس اقتصادی ،پیش بینی مهمی از قیمت مسکن در آینده ارائه داده است.

به گزارش شمانیوز :قیمت مسکن به ارزش مالی واحدهای مسکونی در بازار املاک و مستغلات اشاره دارد و تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی، وضعیت اقتصادی و تقاضا و عرضه قرار می‌گیرد. افزایش قیمت مسکن می‌تواند به دلیل رشد جمعیت، افزایش تقاضا و کمبود عرضه در بازار باشد. قیمت مسکن  معمولاً در مناطق مختلف شهری و روستایی متفاوت است و می‌تواند تأثیر زیادی بر توانایی خرید مردم داشته باشد. همچنین، نوسانات قیمت مسکن می‌تواند بر سایر بخش‌های اقتصادی، مانند ساخت و ساز و تأمین مالی، تأثیر بگذارد.

بررسی ها نشان می دهد سامانه خودنویس در کاهش دلالی و شفاف‌سازی در بازار مسکن تاثیر بسزایی داشته اما این سامانه به تنهایی دوای درد مشکلات حقوقی در بازار مسکن نیست.

بازار مسکن از اسفندماه سال گذشته با افزایش قیمت رو به رو شده است و رشد مجدد قیمت مسکن در ابتدای امسال همراه با نزدیک شدن به فصل جا به جایی موجب تشدید کابوس کرایه نشین‌ها شد. تداوم این روند تا به امروز موجب دلسرد شدن بسیاری از مستأجران شده چراکه با تداوم افزایش قیمت مسکن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با میزان قدرت پرداختی مردم، فاصله محسوسی گرفته است.

نکته قابل تأمل آنکه با کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی و افزایش قیمت مسکن، انتظار خروج از رکود در کوتاه مدت و خرید خانه برای قشر مستأجر جامعه تبدیل به رؤیا خواهد شد و از سوی دیگر در آینده نزدیک شاهد رونق معاملات تهاتری رهن و اجاره خواهیم بود.

لازم به یادآوری است که دولت سیزدهم وعده ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال را داده بود که با اتمام عمر دولت سیزدهم، این وعده بر زمین ماند و رؤیای عده زیادی از مستأجران با ناکامی مواجه شد و در نهایت این مسئولیت بر دوش دولت چهاردهم افتاد.

با این حساب دولت چهاردهم علاوه بر اینکه نسبت به تکمیل واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن متعهد است، باید برخی از موارد دیگر را در حوزه‌های مسکنی از جمله سامانه خودنویس نیز به اتمام برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی