شمانیوز
شما نیوز

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد

وصول ۱۰هزار میلیارد تومان مالیات در ۴ماه

شمانیوز: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از وصول ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۴ ماه نخست سال جاری خبر داد که معادل ۲۶ درصد کل درآمدهای پیش‌بینی شده بودجه برای سال ۹۱ است.  

علی عسکری، در مورد عملکرد اظهارنامه های دریافت شده در تیرماه افزود: حدود 4.7 میلیون فقره اظهارنامه مالیات عملکرد سال 90 در تیرماه سال جاری ارائه شده است که 4.5 میلیون اظهارنامه، الکترونیکی بقیه تا 4.78 میلیون فقره یعنی 280 هزار فقره به صورت دستی ارائه شد.

وی گفت: سال گذشته در مجموع 4.4 میلیون فقره اظهارنامه مالیات عملکرد درآمدی دریافت شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در مورد دریافت مالیات سال جاری گفت:‌ در چهار ماه نخست سال جاری حدود 10 هزار میلیارد تومان از درآمد مالیاتی مصوب در قانون بودجه 91 دریافت شد.

عسکری در مورد کل درآمد مالیاتی در قانون بودجه 91 گفت:‌ امسال 34 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد مالیاتی در قانون بودجه شده است که با احتساب عوارض مالیات ارزش افزوده که 5000 میلیارد تومان است، حدود 39 هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در سال جاری دریافت خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در مورد درآمد از محل عوارض گمرکی گفت: در قانون حدود 11 هزار میلیارد تومان درآمد از این محل پیش‌بینی شده است که در مجموع درآمد دولت از مالیاتها و عوارض در سال جاری به رقمی حدود 45 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

عسکری در مورد نسبت درآمدهای مالیاتی به بودجه عمومی دولت، گفت: درآمد مالیاتی کشور بر اساس این نسبت حدود 45 درصد بودجه جاری دولت را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در مورد تکلیف قانون برنامه چهارم و پنجم در بخش مالیات گفت: برنامه چهارم که گذشت، قانون برنامه پنجم این هدف را ذکر کرده است که تا پایان برنامه (تا 1395) هزینه جاری دولت کلا از محل درآمدهای مالیاتی تأمین شود، امیدواریم که با برنامه‌هایی که داریم از جمله اجرای طرح جامع مالیاتی، به آن هدف برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied