شمانیوز
شما نیوز

با هدف چابک‌سازی و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی صورت گرفت

بازنگری در ساختار تشکیلات اداری و پست‌های سازمانی گمرک

با هدف چابک‌سازی بیشتر و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، ساختار تشکیلات و پست‌های سازمانی گمرک جمهوری اسلامی ایران مورد بازنگری و تغییر قرار گرفت.

بازنگری در ساختار تشکیلات اداری و پست‌های سازمانی گمرک

 

 

به گزارش شمانیوز به نقل از گمرک : بر این اساس گمرکات استان‌های کردستان، کرمانشاه و مازندران از اداره کل به حوزه نظارت ارتقا یافت و تعداد پست‌های سازمانی گمرک از 7465 به 7405 پست کاهش یافت.

احمد ذاکری معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با بیان این مطلب گفت: قوانین و مصوبات اداری و ابلاغی گمرک را موظف به بازنگری در ساختار تشکیلات و چارت سازمانی نمود و براین اساس از حدود 2 سال قبل اقداماتی در دستور کار گمرک قرار گرفت.
وی افزود: هدف اصلی از تغییرات انجام شده در چارچوب طرح بازنگری در ساختار سازمانی گمرک جمهوری اسلامی ایران، بالا بردن میزان بهره‌وری و افزایش بازدهی نیروی انسانی، کاهش بروکراسی اداری و چابک‌سازی و ارتقای کارآمدی سازمان در راستای توسعه و تسهیل تجارت و ارائه خدمات به ذی‌نفعان است.


وی افزود: در ساختار جدید تشکیلات گمرک، این سازمان در بخش گمرکات اجرایی (عملیاتی) دارای 11 پست ناظر، 41 پست مدیرکل، 152 پست معاون مدیرکل، 22 پست مدیر، 41 پست معاون مدیر، 364 پست رئیس اداره، 9 پست معاون رئیس اداره، 1076 پست کارشناس مسئول، 14 پست بازرس مسئول و 6 پست حسابرسی مسئول بوده که در مجموع نسبت به پست‌های قبل از بازنگری 60 پست سازمانی کاهش یافته است.


معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: بازنگری در ساختار تشکیلات گمرکی پس از 18 سال و با تأیید سازمان امور اداری و استخدامی انجام شده و با توجه به شرایط حساس کنونی به هیچ وجه به معنای تعدیل نیرو یا کاهش حقوق و مزایای کارکنان نیست، بلکه بهینه‌سازی منابع، جلوگیری از اتلاف هزینه و وقت کارکنان و ایجاد شرایط مناسب برای افزایش انگیزه کاری از مهمترین دلایل تجدید ساختار و تغییر در تشکیلات اداری گمرک می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied