شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت آلومینیوم کوپال اصفهان:

امکان دپو محصولات نهایی را داریم

مدیرعامل شرکت آلومینیوم کوپال اصفهان با اشاره به تجربه 20 ساله‌ای که در حوزه تولید پروفیل درب و پنجره، ترمال بریک و یراق‌آلات دارد، در خصوص دپو محصولات تولید شده در کارخانه، گفت: دپو محصولات به سیاست‌گذاری‌های شرکت مرتبط می‌شود و شرکت ما امکانات لازم برای دپو برخی از محصولات پرفروش و پرمصرف را دارد و هر زمانی که مصرف‌کننده سفارش دهد، می‌تواند محصول مورد نیاز خود را دریافت کند؛ نگه‌داشت محصولات تولید شده یک امر حیاتی است، به گونه‌ای که اگر دپو محصولات نداشته باشیم، بازار را به راحتی از دست می‌دهیم.

امکان دپو محصولات نهایی را داریم

به گزاش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فلزات آنلاین: مهدی رضاییان در گفت‌وگویی با اشاره به دپوی مواد اولیه، اظهار داشت: دپوی مواد اولیه یکی از ضروریات کار ما است و نمی‌توان فرآنید تولید را محدود به 50 تن بار کرد به طور مثال زمانی که دستگاه فلز را روشن می‌کنیم، نمی‌توانیم مدام توقف و دستگاه را خاموش کنیم و توقف خط تولید، به ضرر سرمایه‌گذار و تولیدکننده است، به همین خاطر، باید همیشه مواد اولیه در کارخانه وجود داشته باشد اما میزان دپوی مواد اولیه به سرمایه درگردش شرکت‌ها مربوط می‌شود.

آلیاژسازی را در شرکت انجام می‌دهیم

وی درخصوص تهیه مواد اولیه برای تولید پروفیل درب و پنجره، بیان کرد: خط تولید شرکت آلومینیوم کوپال اصفهان، یک خط تولید کامل است و به همین جهت این شرکت قادر است، شمش آلومینیومی خالص را خریداری، تبدیل به بیلت و سپس از طریق روش‌ اکستروژن پروفیل 6 متری تولید و در بازار عرضه کند؛ همچنین این شرکت، تمام امکانات و تکنولوژی‌های لازم را برای آلیاژسازی در اختیار دارد.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم کوپال اصفهان با اشاره به نوسانات خرید و فروش بازار پروفیل آلومینیومی، عنوان کرد: در طی این چند سال اخیر، شاهد نوسانات زیادی در بازار آلومینیومی کشور بوده‌ایم، به گونه‌ای که در سال، تنها دو ماه تقاضا برای خرید پروفیل درب و پنجره در کشور وجود دارد و در این دو ماه، فعالیت ما رونق می‌گیرد اما این افزایش میزان تقاضا موقتی و کوتاه مدت است و مهمترین عامل تاثیرگذار بر این افزایش یا کاهش تقاضا، نوسانات نرخ ارز است.

رضاییان در خصوص کاهش قیمت مواد اولیه و تاثیر آن بر کاهش میزان تقاضا، مطرح کرد: بارها و بارها در طی این چند سال اخیر شاهد کاهش قیمت مواد اولیه و تاثیر منفی آن بر میزان خرید و فروش پروفیل آلومینیومی بوده‌ایم؛ بدین ترتیب که با کاهش اندک قیمت مواد اولیه، تقاضا به شدت کاهش می‌یابد، در واقع بازار خرید و فروش پروفیل آلومینیومی، یک بازار کاذب است.

آمیژان‌های لازم را نداریم

وی درخصوص واردات برخی آمیژان‌های اساسی و مورد استفاده در زمینه تولید پروفیل آلومینیومی، توضیح داد: عموما برای تهیه این افزودنی‌ها با مشکل مواجه می‌شویم و در حال حاضر امکان واردات این آمیژان‌ها برای ما فراهم نیست. سه آمیژان اصلی مورد نیاز برای تولید پروفیل آلومینیومی به سختی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و مشکل مهم ما در زمینه تولید پروفیل درب و پنجره، مربوط به تهیه منیزیم، سیلیس و تیتانیوم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم کوپال اصفهان در ادامه تصریح کرد: با اینکه در زمینه تهیه شمش آلومینیومی با مشکلی مواجه نیستیم اما این سه آمیژان ضروری که به دلیل تحریم‌های وضع شده به سختی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، مانع اساسی برای ادامه فعالیت ما در این زمینه به شمار می‌آیند.

رضاییان با اشاره به محصولات تولیدی در این کارخانه، اظهار کرد: خط تولید کارخانه کوپال اصفهان، گسترده است و علاوه بر تولید پروفیل درب و پنجره، سیستم نما، کرتین وال، فرم لس، ترمالبریک و ... را قادریم تولید کنیم و همچنین امکان تولید مقاطع صنعتی نیز برای ما فراهم است. در زمینه خودروسازی و هواپیماسازی نیز وارد شده‌ایم و قادریم زواره، کف پوش، بدنه و ... را نیز در کارخانه تولید کنیم.

وی دررتبطه با کیفیت محصولات تولید شده در داخل کشور، توضیح داد: کیفیت محصولات تولید شده در داخل کشور هم سطح کیفیت محصولات اروپایی است و تمام فرآیندهایی که برای تهیه و تولید پروفیل در کشور آلمان طی می‌شود را در کارخانه انجام می‌دهیم.

امکان صادرات وجود دارد

مدیرعامل شرکت آلومینیوم کوپال اصفهان با اشاره به کیفیت و قیمت تمام شده محصولات تولید شده داخلی، بیان کرد: کیفیت و قیمت تمام شده محصولات تولید شده داخلی در سطحی قرار دارد که امکان رقابت با محصولات کشورهای رقیب برای ما فراهم است و عمده دلیلی که مانع افزایش میزان فروش شرکت‌های بزرگ می‌شود، وجود دلالان در این بازار است.

رضاییان در ادامه توضیح داد: عموما شرکت‌های تولیدکننده، به دلیل مشکلاتی که در زمینه تامین آمیژان‌ها، خرید دستگاه‌ها و ... دارند، نمی‌توانند عملکرد مناسبی در زمینه بازاریابی داشته باشند و به همین خاطر به واسطه‌گران مراجعه می‌کنند و این واسطه‌گرها ممکن است یک برند را بد و برند دیگر را عالی جلوه دهند و چون سود شخصی در این زمینه مطرح است، به همین خاطر ممکن است محصولات با کیفیت بالا در بازارهای بین‌المللی ارائه نشود.

وی به میزان تولید سرباره در فرآیند ساخت پروفیل و قطعات آلومینیومی اشاره و اذعان کرد: در یک تن حدود 50 کیلو سرباره تولید می‌شود و 30 درصد این 50 کیلو را می‌توان دوباره استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied