شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

سیاستهای دولت استرالیا برای مهاجرت

مهاجرت به استرالیا، امروزه به عنوان یکی از جذاب‌ترین مسائل در میان افرادی مطرح است که به مهاجرت و زندگی در کشوری با شرایط ایده آل علاقه‌مند هستند.

سیاستهای دولت استرالیا برای مهاجرت

اگر شما نیز با این کار آشنایی نسبی دارید، آگاهی از مواردی نظیر تاریخچه مهاجرت، سیاست ارائه ویزا، مهاجرت غیر قانونی، جمعیت خارجی متولد شده و جدول خارجی‌هایی که به این کشور وارد شده‌اند، می‌تواند به شما دید بهتری نسبت به استرالیا و وضعیت مهاجرت به آن بدهد.

تاریخچه مهاجرت به استرالیا

 

اگر بخواهیم به بررسی تاریخچه مهاجرت به این کشور بپردازیم، باید ابتدا به بررسی تاریخچه خود آن مشغول شویم. قدمت تمدن و زندگی انسان در این قاره به چیزی نزدیک به 40000 تا 50000 سال قبل باز می‌گردد. این قاره به دلیل نداشتن مرز خاکی با سایر قاره‌ها، به مانند آمریکا تا مدت زیادی در بین سایر مردم جهان ناشناخته باقی مانده بود. (منبع)

پس از کشف این کشور، هیچ کس فکر آن را نیز نمی‌کرد که خشکی به این وسعت در این نقطه جهان یافت شود که مملو از منابع مختلفی باشد. با ورود به این قاره و بررسی نقاط مختلف آن، کاشفان به این امر پی بردند که تنها ساکنین این محیط، بومیان آن هستند.

با گذشت زمان و گسترش امکانات، رفته رفته مردمانی از کشورهای مختلف به این قاره سفر کردند. ویلم جانسون را به عنوان اولین فرد اروپایی که به این کشور وارد شده است می‌شناسند؛ اما بریتانیایی‌ها را می‌توان به عنوان موثرترین مهاجران این قاره شناخت. همان‌طور که مستحضر هستید، زبان رسمی مورد استفاده در استرالیا، انگلیسی است در حالی که بومیان این کشور، دارای بیش از 700 زبان و گویش بوده‌اند که امروزه، تنها 100 مورد از آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تغییرات زبانی را می‌توان ناشی از تاثیرات بسیار بالای استعمارگری بریتانیایی‌ها دانست.

اولین مهاجران به این کشور را می‌توان هلندی‌ها و بریتانیایی‌هایی دانست که دست به اکتشافات مختلف در این کشور زدند. بریتانیایی‌ها که قبل از کشف استرالیا آمریکا را کشف کرده بودند، تا قبل از استقلال آن زندانیان خود را به این کشور و قاره تبعید می‌کردند. با استقلال آمریکا، اولین گروه از مهاجران عمده توسط بریتانیایی‌ها به استرالیا وارد شدند که این گروه، گروهی از تبهکارانی بودند که دولت بریتانیا قصدی بر نگهداری آنها در خاک خود نداشت.

با گذشت زمان، بسیاری از افرادی که به دنبال استفاده از فرصت‌های جدیدی بوده‌اند به این قاره علاقه زیادی نشان دادند و جمعیت مهاجران وارد شده به استرالیا روز به روز افزایش یافت.

مهاجرت غیر قانونی به استرالیا

با تغییرات به وجود آمده و گذشت زمان، هم چنان استرالیا به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می‌شود که به بسیاری از افراد آن را پنجره‌ای رو به پیشرفت و زندگی ایده‌آل می‌بینند؛ به همین سبب نیز می‌توان گفت، همچنان بسیاری از افراد در نقاط مختلف جهان مهاجرت به این کشور را به عنوان گزینه اصلی خود در نظر می‌گیرند.

مهاجرت غیر قانونی به استرالیا، از آنجایی رونق گرفت که تعداد افرادی که شرایط مهاجرت از طریق روش‌های قانونی را نداشتند، بالا رفت. با سرازیر شدن خیل عظیمی از مهاجران غیر قانونی، سیاست‌های پذیرش مهاجر این کشور تغییر یافته و بسیار سختگیرانه‌تر شدند. شروع برخوردهای قاطع با مهاجران قانونی را می‌توان مربوط به سال 1992 دانست. از این سال به بعد، دولت این کشور اجازه بازداشت تمامی مهاجران غیر قانونی را صادر کرد. در کنار سخت گیری‌های زیاد در برابر مهاجرت غیر قانونی، راه‌های بسیاری نیز برای افرادی که قصد مهاجرت از طریق روش‌های قانونی داشتند به وجود آمد. برای مهاجرت قانونی به استرالیا میتوان از وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا نیز مشورت گرفت.

سیاست ارائه ویزا استرالیا

همان‌طور که گفته شد، با گسترش و افزایش روز افزون تعداد مهاجران غیر قانونی، دولت این کشور دست به اعمال قوانینی سفت و سخت زد. در کنار این سخت گیری‌ها، با تعیین سیاستی مناسب برای ارائه ویزاهای مختلف، راههای مهاجرت به استرالیا را به روشهای گوناگون تقسیم کرده است؛ به علاوه از این طریق، دولت کشور مورد بحث به افرادی که شرایط مد نظرش را دارد، با انجام بررسی‌ها و ارزیابی‌های مد نظر خود اجازه ورود می‌دهد.

ورود افرادی با شرایط مناسب، به پیشرفت این کشور کمک کرده و باعث بهبود وضعیت استرالیا در زمینه‌های مختلفی شده است. از جمله زمینه‌هایی که این کشور تصمیم گرفته است از طریق سیاست ارائه ویزای خود در آنها به جذب مهاجر بپردازد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه گذاری
  • کاری
  • تلنت
  • خانوادگی
  • تحصیلی
  • توریستی و گردشگری

برای هر یک از روش‌های بیان شده، راه‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید از طریق ویزاهایی متنوع به اخذ اقامت دائم یا موقت این کشور دست بیابید.

جدول خارجی‌هایی که در استرالیا هستند

برای بررسی این مسئله، می‌توان به جدیدترین آمار ارائه شده توسط  اداره آمار این کشور استناد کرد. این اداره، بر اساس فاکتورهای بسیاری به بررسی آمار مهاجرین ورودی پرداخته است. مهاجرت به این کشور را می‌توان از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار داد؛ اما بهتر است به صورت کلی و برای ایجاد دیدی جامع نسبت به آمار مهاجران به انجام بررسی در این زمینه بپردازیم.

در نمودار زیر شما میتوانید تا آمار کلی مهاجران ورودی را مشاهده کنید:

7ab3df24-1239-48a2-9264-aff813d3bfab

نمودار زیر نیز نشان دهنده آمار ورودی‌های این کشور از طریق ویزاهای کوتاه مدت است:

 

90f0f989-c6f4-4c76-93f4-4d3cb98ed566

جمعیت خارجی متولد شده استرالیا

اگر بخواهیم به بررسی جمعیت خارجی متولد شده این کشور بپردازیم، بهتر است به آماری تکیه کنیم که دقیق و معتبر هستند؛ به همین سبب از اطلاعات ارائه شده توسط اداره آمار این کشور بهره خواهیم برد. آمار دقیقی از افرادی که پس از مهاجرت والدینشان به این کشور در استرالیا متولد شده‌اند در دسترس نیست؛ اما به طور کلی می‌توان گفت، در سال 2020 تقریباً 510000 نفر به این کشور مهاجرت کرده‌اند. در ادامه، نموداری را مشاهده خواهید کرد که جمعیت خارجی متولد شده این کشور را به نمایش گذاشته است.

d56e38fb-b76c-4257-9b63-a8dd35ce90ad

در سال 2020، تقریباً 7.6 میلیون نفر از ساکنان استرالیا در خارج از این کشور به دنیا آمده‌اند که نمودار فوق، این آمار را به صورت بسیار کامل و دقیقی مورد بررسی قرار داده است.

چشم انداز مهاجرت به استرالیا

همان‌طور که گفته شده بود این کشور، کشوری است وسیع با منابع بسیار که به دلیل داشتن جمعیتی تقریباً کم، پتانسیل استفاده از تمامی منابع و پتانسیل‌های خود را ندارد؛ به همین سبب نیز کشور استرالیا، چشم اندازی بلند مدت را برای تامین نیروهای کار خود به منظور افزایش میزان پیشرفتش در زمینه‌های مختلف و بهره‌مندی کامل از منابع خود در نظر گرفته است. بر اساس این چشم انداز، دولت و اداره مهاجرت این کشور هر ساله از طریق روش‌های مختلفی اقدام به جذب تعداد مشخصی مهاجر می‌کند. همه گیری ویروس کرونا در دو سال اخیر باعث شده است تا این روند مختل شود و امروزه با بهبودی نسبی وضعیت این بیماری، استرالیا آماده سازی‌های مناسبی را به منظور جبران عقب ماندگی‌های ناشی از این وضعیت در زمینه اخذ مهاجر صورت داده است. امید بر آن است تا در سال‌های آینده با افزایش میزان پذیرش مهاجر، علاقه‌مندان به مهاجرت به این کشور شانس بیشتری را برای ورود به استرالیا و اقامت در آن داشته باشند.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی بوده و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ....

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied