شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

پرطرفدارترین ماهی‌هایی که در کشور ایران یافت می‌شود

ماهی به خاطر میزان بالای امگا ۳ و پروتئین، یکی از مواد غذایی است که توصیه می‌شود برای سلامت بدن حتما در رژیم غذایی هفته‌ای قرار داده شود. زیرا اسیدهای چرب موجود در ماهی، برای سلامتی مفید بوده و ماهی نقش مهمی در رساندن این چربی به ارگان‌های بدن دارد.

پرطرفدارترین ماهی‌هایی که در کشور ایران یافت می‌شود

در این متن در نظر داریم انواع ماهی را بررسی کنیم و در نهایت با توجه به سلیقه‌ی شما، کمکتان کنیم که بتوانید بهترین ماهی و با کیفیت‌ترین ماهی را تهیه کنید. خرید انواع ماهی تازه و صید روز

 

معرفی ماهی شیر

ماهی شیر یکی از معروف‌ترین انواع ماهی در ایران است. خرید ماهی شیر به عنوان اولین تجربه‌ی شما از خرید ماهی، می‌تواند حس دلپذیری را در شما ایجاد کند. یکی از سالم‌ترین ماهی‌ها در دریای جنوب، ماهی شیر از خانواده‌ی ماهی تن است. این ماهی پوزه‌ای باریک، پوستی نازک و صاف با رنگ سربی دارد. ماهی شیر را معمولا به روش کبابی، سرخ شده یا بخارپز تهیه می‌کنند و هر سه روش خوشمزه است. در ضمن ماهی شیر، تیغ‌های کمی دارد و برای خوردن آن معمولا با مشکل زیادی مواجه نخواهید شد.

معرفی ماهی هوور

خرید ماهی هوور، یعنی خرید ماهی بدون چربی. ماهی هوور بدون چربی است و تمام اسید آمینه های مورد نیاز بدن را دارا است. اسیدهای آمینه برای رشد عضلات بسیار موثر هستند. میزان پروتئین آن بسیار بالا است و می‌توان آن را یک منبع غنی از پروتئین نامید. خانواده ویتامین B و ویتامین D ، روی ، ید ، پتاسیم ، سدیم ، منگنز ، فسفر ، سلنیوم ، از دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید موجود در این نوع آبزی است.

معرفی ماهی کوسه

مقادیر کم ویتامین K می‌تواند خطر خونریزی بیش از حد را افزایش دهد. به همین دلیل ، ویتامین K شاید بیشتر به دلیل نقش خود در روند لخته شدن خون شناخته شود. همچنین برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و ساختن استخوان‌های محکم کاملاً ضروری است. در 100 گرم ماهی کوسها ، می‌توانید 0.1 میکروگرم ویتامین K دریافت کنید. بهترین ماهی برای دریافت ویتامین k این ماهی است.

معرفی ماهی شوریده

گوشت این ماهی به راحتی از خارها و تیغ‌های آن جدا گردیده و همین سبب می گردد.  رنگ گوشت ماهی شوریده کاملاً سفید است. تعداد استخوان‌های شوریده اندک است و در عین حال اندازه آن‌ها بزرگ است و می‌توان آن‌ها را جدا نمود. ماهی شوریده یکی از با کیفیت‌ترین ماهی در بین انواع ماهی دنیا است.

معرفی ماهی حلوا

ماهی حلوا دارای میزان چربی متوسط است. دارای اسید چرب امگا 3 است. امگا 3 منبع تغذیه مناسبی برای کودکان و سالمندان است. این ماهی سرشار از کلسیم و ویتامین‌هایی مانندA ، D و B12  است.

معرفی ماهی شورت

ماهی شورت دارای مقادیر بالای اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است. این ماهی همچنین دارای مواد مغذی روی و سلنیوم و مقادیر بالای ویتامین D است . این ویتامین در پیشگیری از سرطان‌های کولون و پروستات بسیار موثر است.

معرفی ماهی سرخو

بالا بودن مقدار اسیدهای چرب امگا3، دارا بودن مقادیر بالای ویتامین های A، B5، B12، C و E، دارای مقادیر قابل توجه املاح از جمله پتاسیم، کلسیم، آهن و فسفر، خاصیت ضد سرطانی به دلیل دارا بودن سلنیوم مفید برای بیماران قلبی، بیماران با مشکلات گوارشی و پروستات، از ویژگی‌های ماهی سرخو است.

معرفی ماهی شعری

ماهی شهری به عنوان یک ماهی دریایی می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها موثر واقع گردد. ماهی شهری دارای ویتامین‌های گروه ب ( ب12، ب6، ب3، ب2 و ب1) و همچنین ویتامین‌های محلول در چربی  (آ ، دی ، ای و کا ) است. این ویتامین‌ها برای سلامت و کارکرد بهینه بدن مفید هستند. یکی از بهترین انواع ماهی است.

و در نهایت معرفی ماهی سنگسر

ماهی سنگسر به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی پتاسیم، سدیم و ویتامین‌های گروه B در عملکرد مغز و بهبود سیستم عصبی تاثیر بسزایی دارد. اسیدهای چرب امگا3 موجود در گوشت ماهی سنگسر منجر به تنظیم و کنترل فعالیت‌‌های مهم متابولیکی بدن می‌‌گردد.  ماهی سنگسر به دلیل دارا بودن ترکیبی از مواد مغذی به عنوان یک ماده غذایی کامل محسوب شده و مصرف آن به بیماران قلبی، کودکان، زنان باردار و افراد مسن توصیه می‌‌شود. گوشت سنگسر جنوب جهت تقویت و بهبود سلامت پوست و مو کارآمد و موثر می‌‌باشد. ماهی سنگسر منبع غنی از ویتامین A است که مصرف منظم آن بینایی را تقویت می‌‌کند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی