شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

برای قبولی در تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم؟

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) هر ساله آزمون را تحت عنوان آزمون تیزهوشان در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می کند.

برای قبولی در تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم؟

دانش آموزان زیادی برای قبولی در این مدارس با هم به رقابت می پردازند و تنها درصد کمی می توانند از پس آزمون تیزهوشان برآیند! امروز قصد داریم در رابطه با تیزهوشان و نحوه قبولی تضمینی تیزهوشان صحبت کنیم و به سوالات متداول شما همچون برای قبولی در تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم، پاسخ دهیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

چرا قبولی در مدارس تیزهوشان و سایر مدارس برتر، از اهمیت بالایی برخوردار است؟

در چند دهه گذشته، کسانی می توانستند در آزمون سراسری موفق باشند که بیشتر درس می خواندند و زحمت بیشتری می کشیدند، اما متاسفانه این موضوع در سال های اخیر دیگر صدق نمی کند! با نگاهی به آمار نفرات برتر کنکور در سال های اخیر به خوبی می شود به این موضوع پی برد. طبق آمار منتشر شده از نفرات برتر کنکور سراسری 1401، بیش از 72.5 درصد نفرات برتر از مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان بوده اند. این آمار زمانی عجیب تر می شود که شما بدانید سهم مدارس تیزهوشان از کل دانش آموزان تنها 2 درصد است!

در مقابل مدارس دولتی تنها 2.5 درصد نفرات برتر کنکور را به خود اختصاص داده است در حالی که 85 درصد دانش آموزان سطح کشور در مدارس دولتی تحصیل می کنند. دست خالی مدارس دولتی از نفرات برتر کنکور به خوبی نشان می دهد که اگر شما قصد تحصیل در رشته ها و دانشگاه های برتر کشور را دارید، تحصیل در یک مدرسه خوب، شانس شما را افزایش خواهد داد.

مقایسه مدارس تیزهوشان و سایر مدارس!

مقایسه مدارس تیزهوشان و سایر مدارس - برای قبولی در تیزهوشان چند ساعت باید درس بخوانیم

اگر بخواهیم مدارس سطح کشور را به چهار گروه تیزهوشان، دولتی، نمونه دولتی و غیرانتفاعی تقسیم نماییم، باید بگوییم که مدارس تیزهوشان بالاترین سطح علمی را در بین تمامی مدارس دارند. در مکان بعدی مدارس غیرانتفاعی برتر قرار دارند که آن‌ها هم دارای آزمون ورودی هستند و سطح علمی نسبتا خوبی دارند و با امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند، شما را تا حد بسیار خوبی برای کنکور آماده می کنند.

با توجه به سطح آزمون تیزهوشان، به جرئت می توان گفت تمامی دانش آموزان پذیرفته شده در این مدارس از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و اگر اختلافی از نظر سطح علمی بین دانش آموزان باشد، با تلاش و مطالعه بیشتر قابل جبران است. در صورتی که مدارس غیرانتفاعی حتی اگر آزمون گرفته باشند، سطح آن آزمون پایین تر از تیزهوشان است و ممکن است دانش آموزان اختلاف زیادی با یکدیگر داشته باشند. معمولا مدارس غیرانتفاعی سعی می کنند این سطح علمی را با برگزاری کلاس های فشرده و مضاعف برای دانش آموزان جبران نمایند در حالی که مدارس تیزهوشان اصلا اینگونه نیستند.

شهریه مدارس تیزهوشان در مقایسه با مدارس غیرانتفاعی بسیار کمتر است و شما با قبولی در تیزهوشان دیگر نیازی به صرف هزینه های گزاف برای شهریه مدارس غیرانتفاعی ندارید. شهریه مدارس تیزهوشان در سال دوازدهم که می توان از آن به عنوان گران ترین مقطع تحصیلی یاد کرد، حدود 15 میلیون در سال است؛ این در حالی است که شهریه مدارس تیزهوشان در مقاطع پایین تر از حدود 30 تا 40 میلیون شروع می شوند!

یا تحصیل در مدارس تیزهوشان نیازی به شرکت در کلاس تست زنی، کلاس های کنکور و سایر کلاس هایی که موسسات برگزار می کنند، همچون کلاس تقویتی ریاضی دهم نخواهید داشت که این موضوع نیز وقت و هزینه زیادی را برای شما پس انداز می کند.

از چه مقطعی می توان وارد مدارس تیزهوشان شد؟

از چه مقطعی می توان وارد مدارس تیزهوشان شد؟ - برای قبولی تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم؟

تمامی دانش آموزان دو بار شانس این را دارند که در مدارس تیزهوشان پذیرفته شوند. بار اول زمانی است که می خواهید از مقطع ابتدایی وارد متوسطه اول شوید، یعنی پایه ششم به هفتم و بار دوم زمانی که می خواهید از مقطع متوسطه اول وارد مقطع متوسطه دوم شوید، یعنی پایه نهم به دهم. جالب است بدانید که اگر در پایه ششم به هفتم در تیزهوشان قبول شوید، دیگر لازم نیست برای پایه نهم به دهم مجددا در آزمون تیزهوشان شرکت نمایید و تنها با شرط معدل و نداشتن مشکلات انظباطی می توانید وارد مقطع متوسطه دوم در مدارس تیزهوشان شوید.

پیشنهاد ما به شما این است که حتما شانس خود را از پایه ششم به هفتم امتحان کنید، زیرا ظرفیت مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه اول به مراتب بیشتر از ظرفیت مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه دوم است و همچنین با توجه به تعداد داوطلبان کمتر در پایه ششم به هفتم، عملا شانس قبولی شما چند برابر خواهد بود. اما اگر این شانس را از دست داده اید هم نگران نباشید، زیرا با تلاش و زحمت بیشتر می توانید سطح آمادگی خود را بالا برده و برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم اقدام نمایید.

برای قبولی در تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم؟

در پاسخ به سوال برای قبولی در تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم، باید به شما بگوییم که با توجه به سطح علمی شما و میزان توانایی‌تان میزان مطالعه متفاوت است. اما به طور کلی اکثر افرادی که در تیزهوشان قبول شدند از روزی 3-4 ساعت شروع کرده و در روزهای پایانی آزمون حتی به روزی 10-12 ساعت مطالعه نیز رسیده اند. البته همانطور که گفتیم قبولی در تیزهوشان ششم کمی ساده تر است و شما با میزان مطالعه کمتری می توانید در آزمون پذیرفته شوید.

قبولی تضمینی در آزمون تیزهوشان، دروغ یا واقعیت؟!

اگر در هر جایی چه برای کنکور و چه برای آزمون ورودی تیزهوشان به شما تضمین داده شد که شما حتما قبول می شوید، یک جای کار ایراد دارد! به طور مثال دانش آموزی را در نظر بگیرید که طبق برنامه پیش نمی رود و نمی تواند در آزمون عملکرد خوبی داشته باشد و یا دانش آموزی که به دلیل استرس و اضطراب نمی تواند آنگونه که انتظار داشته در آزمون ظاهر شود، چطور می توان تضمین کرد که این افراد حتما در آزمون تیزهوشان پذیرفته می شوند؟! پس بنابراین هیچ موسسه و آموزشگاهی نمی تواند قبولی شما را تضمین کند.

بهترین راهکار برای قبولی در تیزهوشان، شرکت کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان!

بهترین راهکار برای قبولی در تیزهوشان، شرکت کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان - برای قبولی در تیزهوشان چند ساعت درس بخوانیم

طبق تجربه سالیان گذشته، با توجه به اینکه سطح آزمون تیزهوشان از کتاب و جزوه مدرسه بالاتر است، شما صرفا با خواندن کتاب و جزوه مدرسه شانس زیادی برای قبولی در این آزمون نخواهید داست. بهترین راهکار شرکت در کلاس های آمادگی آزمون است. اگر شما برای کلاس های حضوری و یا تست آنلاین تیزهوشان نهم و ششم هزینه کنید، با قبولی در تیزهوشان دیگر لازم از پرداخت شهریه سنگین مدارس غیرانتفاعی در امان خواهید بود. آدرس و شماره تماس کلاسهای آمادگی آزمون تیزهوشان ششم در شرق تهران در ادامه ذکر شده است.

موسسه موفقیت، بهترین آموزشگاه تیزهوشان در تهران!

موسسه موفقیت، بهترین آموزشگاه تیزهوشان در تهران! - برای قبولی در تیزهوشان چند ساغت درس بخوانیم

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت واقع در خیابان پاسداران شهر تهران یکی از بهترین موسسات در زمینه برگزاری کلاس های آمادگی تیزهوشان است. در سال گذشته در پایه نهم بیش از 70 درصد و در پایه ششم بیش از 90 درصد در مدارس تیزهوشان پذیرفته شده اند. از دیگر خدمات موسسه موفقیت می توان به کلاس کنکور، مشاوره کنکور و ... اشاره نمود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس تیزهوشان موسسه موفقیت به سایت آموزشگاه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن موسسه موفقیت (22891840 - 021) تماس حاصل فرمایید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied