شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

تغییرات احتمالی قیمت ورق استیل با احیای برجام

تغییرات احتمالی قیمت ورق استیل با احیای برجام

مسئولان خرید تجهیزات در صنایع کشور، به صورت آنلاین قیمت ورق استیل را بررسی می‌کنند؛

مسئولان خرید تجهیزات در صنایع کشور، به صورت آنلاین قیمت ورق استیل را بررسی می‌کنند؛ چراکه بسیاری از تولیدکنندگان برای ارائه محصولات خود به مواد اولیه‌ مهمی مثل ورق استیل نیازمندند. از آنجا که عوامل متعددی بر بالا یا پایین آمدن قیمت ورق استیل تاثیر دارند، مراجع فروش، این نوع تجهیزات را به صورت لحظه‌ای و آنلاین قیمت‌گذاری می‌کنند. طبیعتاً این نوع تغییرات در بسیاری از موارد به نفع خریداران و صنایع فعال در کشور نیست؛ اما لازم است مسئولان در هر صنعت مهم‌ترین علت موثر بر قیمت ورق‌های استیل و... را بدانند که در ادامه مطلب یکی از مهمترین علل به تفصیل بیان خواهد شد.

 

ورق استیل، پرکاربردترین و متنوعترین ماده خام اولیه

تولید کنندگان ورق استیل در کشور همواره تنوع بالایی از ورق‌های استیل را ارائه می‌کنند، که البته بر قیمت ورق استیل نیز بی‌تاثیر نیست. وجود تنوع بالا در این نوع مواد خام اولیه موجب می‌شود که صنایع مختلفی هم‌چون پزشکی، داروسازی، معماری، خودروسازی، برق، دکوراسیون داخلی و خارجی و... از آن استفاده کنند. البته ناگفته نماند که این آلیاژ فولادی مهم برای مصارف گوناگون با فرمولاسیون خاصی تولید و عرضه می‌گردد، که اهمیت آن را نیز بالا می‌برد؛ بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت قیمت ورق استیل برای خریدار و فروشنده در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از پر فروش‌ترین انواع ورق‌های استیل عبارت هستند از:

  • ورق استیل 304
  • ورق استیل 309
  • ورق استیل 310
  • ورق استیل 321
  • ورق استیل 420
  • ورق استیل 430
  • و...

لازم‌به‌ذکر است که تنوع ورق‌های استیل به موارد فوق محدود نبوده و هریک از سری‌های 200، 300، 400 و... دارای تنوع بالایی هستند؛ اما موارد فوق فروش و کاربرد بالایی در بازار دارند. ناگفته نماند که علاوه بر ورق‌های استیل، قیمت لوله استیل تزئینی نیز برای تولیدکنندگان بزرگ کشور حائز اهمیت است، چراکه لوله‌های استیل نیز به عنوان محصولی آماده و ساخته شده از ورق کاربردهای ویژه‌ای دارد. به عبارت دیگر در کنار انواع ورق استیل نام برده شده در موارد فوق، لوله استیل نیز فروش بالایی دارد.

یک نگرانی مهم درباره تغییر قیمت ورق استیل

همان‌طور که گفته‌شد، عوامل زیادی بر افزایش یا کاهش قیمت استیل موثرهستند که در حال حاضر یکی از برجسته‌ترین آن‌ها برجام است. در وضعیت کنونی کشور، احیای دوباره برجام یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند بر زیاد یا کم شدن قیمت ورق‌های فولادی از جمله قیمت ورق استیل موثر باشد. آنچه که مسلم است، در مراحل پیشین مذاکرات هسته‌ای ایران نیز تغییرات بارزی بر قیمت‌ها اعمال شد. طبیعتاً نوسانات قیمت برای خریداران و فروشندگان خوشایند نیست؛ چراکه هردو متحمل ضرر و زیان خواهند بود. به همین جهت هر دو طرف معامله می‌بایست به صورت آگاهانه اقدام نمایند تا در فرآیند خرید یا فروش دچار زیان نشوند.

images_1661394417.jpg

درباره تحولات احتمالی قیمت ورق‌ استیل و... تنها می‌توان گفت چنانچه قیمت دلار پس از مذاکرات برجام کاهش یابد، قیمت خرید ورق استیل و سایر مواد خام فولادی نیز کمترمی‌شود؛ بنابراین اگر قیمت دلار افزایش داشته باشد، ورق استیل و... نیز با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد. رسیدن به قیمت ثابت در زمینه فولاد بستگی به نوع توافقات هسته‌ای ایران دارد که این مسئله، فعالان عرصه فولاد را بیش از پیش نگران کرده‌است.

آیا قیمت‌گذاری آنلاین ورق استیل منصفانه است؟

خریداران مواد اولیه خام ورق استیل، عموماً افراد خاصی هستند که در حوزه تولیدات کشوری فعالیت دارند؛ اما ممکن است بسیاری از افراد نسبت به خرید محصولات با قیمت آنلاین احساس نارضایتی داشته باشند. بسیاری از خریدارن در زمان خرید بر این باورند که قیمت‌گذاری آنلاین به هیچ وجه به نفع ایشان نبوده و موجب زیان خواهد بود. این در حالی است که با اطمینان خاطر باید گفت، قیمت لوله استیل یا ورق آن اگر به صورت آنلاین معین نشود، برای هر دو طرف زیان‌بار خواهد بود. با توجه به تاثیراتی که فعالیت‌های اقتصادی کشور بر قیمت این نوع مواد اولیه دارد، ممکن است قیمت روز قبل یا ساعتی قبل از قیمت آنلاین بیشتر باشد. به همین دلیل به نفع خریدار و فروشنده است که این نوع محصولات را با قیمت لحظه‌ای مبادله کنند. البته یک راهکار ساده برای ممانعت از بروز ضرر و زیان وجود دارد، که لازم است تمامی فعالان در این عرصه از آن اطلاع داشته باشند.

دنبال‌ کردن سایتهای معتبر برای خرید ورق استیل

امروزه که از تکنولوژی نسل پنجم در حوزه‌های مختف کاری به بهترین نحو ممکن استفاده می‌شود، بسیاری از فروشندگان مطرح کشوری در حوزه فروش مواد اولیه فولادی نیز اقدام به راه‌اندازی سایت کرده‌اند. وجود سایت‌های معتبر این امکان را به خریدار می‌دهد، که به صورت لحظه‌ای، نوسانات قیمت را زیر نظر بگیرد تا در بهترین روز و ساعت اقدام به خرید نماید. از سوی دیگر خریدار همواره می‌تواند تنها با چند جستجوی ساده برای قیمت ورق استیل یک سایت آنلاین دائمی را برای خرید خود انتخاب کند، که تنوع بالای ورق استیل را با قیمت متعارف به فروش می‌رساند. امروزه خریدهای آنلاین زمان کمتری را نیز صرف خواهند کرد، به همین جهت اقدام به خرید از سایت‌های معتبر آنلاین به صورت خودکار، موجب پیشرفت مجموعه‌ها و صنایع تولیدی در کشور نیز خواهند شد.

شرکت پارس پریزن، بهترین مرجع خرید ورق استیل

در میان مجموعه‌هایی که در زمینه فروش ورق استیل، لوله استیل و... فعالیت می‌کنند، شرکت بازرگانی و خدماتی پارس پریزن یکی از بهترین فعالان محسوب می‌شود. این شرکت که توانایی بالایی در تامین نیازهای خریداران خود دارد، از سال 1345 در زمینه تولید محصولات آلومینیومی شروع به کار کرده و امروز یکی از قوی‌ترین واردکنندگان ورق استیل شناخته می‌شود؛ بنابراین برای استعلام قیمت ورق استیل و خرید آن، پارس پریزین یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود.

images_1661394544.webpناگفته نماند که این مجموعه علاوه بر ورق و لوله استیل، در زمینه فروش ورق آلومینیوم نیز فعالیت دارد، به همین جهت خریداران می‌توانند قیمت ورق آلومینیوم را هم از سایت پارس پریزن به صورت آنلاین دریافت نمایند. این مجموعه موفق و شناخته شده در کشور دارای سایتی‌ست به‌روز با نشانی: http://parsparizan.com که امکان خرید آنلاین انواع ورق استیل و آلومینیوم، لوله استیل و یراق آلات را برای کاربران فراهم کرده‌است. پارس پریزن با ارائه خدمات سریع و آنلاین به مشتریان خود، توانست به یکی از بهترین مراجع خرید در کشور تبدیل شود که تا به امروز اعتماد صنایع مختلف را نیز به دست آورده‌است.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی