شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

جاذبه های دیدنی ایتالیا ونیز

جاذبه های دیدنی ایتالیا ونیز، رؤیایی‌ترین شهر روی آب، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را از سراسر دنیا به سوی این کشور زیبا و کهن فرامی‌خواند. ایتالیا کشوری با فرهنگ و تاریخچه غنی، زیباترین بناهای تاریخی جهان را در دل خود جای داده است.

جاذبه های دیدنی ایتالیا ونیز

جاذبه های دیدنی ایتالیا ونیز، رؤیایی‌ترین شهر روی آب، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را از سراسر دنیا به سوی این کشور زیبا و کهن فرامی‌خواند. ایتالیا کشوری با فرهنگ و تاریخچه غنی، زیباترین بناهای تاریخی جهان را در دل خود جای داده است. از میدان سن مارکو با معماری‌های خیره‌کننده‌اش گرفته تا کاخ دوک‌ها و کلیسای جامع شهر. اگر امسال قصد دارید با تور ایتالیا ونیز لذت گشت‌وگذار در این شهر زیبا را بچشید، با معرفی ۶ جای دیدنی شهر ونیز همراه ما باشید.

 

از زیباترین جاذبه های دیدنی ایتالیا ونیز چه می‌دانید؟

شهر ونیز با زیبایی خیره‌کننده‌ای که دارد، به‌عنوان شهر بدون خودرو شناخته می‌شود. این شهر تاریخی شامل ۱۱۷ جزیره کوچک است که با کانال‌های آبی زیبایی به هم راه پیدا کرده‌اند. هنگام بازدید از ونیز می‌توانید سوار قایق‌های زیبا شوید و از گشت‌وگذار در شهر و تماشای معماری جذابی که یادآور قرون وسطی است، لذت ببرید.

جالب است بدانید که ونیز به دلیل آثار هنری و تاریخی بی‌نظیرش در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. اگر کنجکاو شده‌اید درباره این شهر پُرآوازه بیشتر بدانید، این شما و این هم جاذبه های دیدنی ایتالیا ونیز که منتظرش بودید:

کانال بزرگ، بزرگ‌ترین کانالی آبی با قدمتی چند صد ساله

کانال بزرگ یکی از زیباترین مکان‌هایی است که هنگام بازدید از شهر ونیز می‌توانید ببینید. این کانال زیبا، بزرگ‌ترین کانال آبی شهر ونیز است که از میانۀ شهر می‌گذرد و امکان تماشای ده‌ها ساختمان قدیمی با معماری‌های جذاب را فراهم می‌کند.

کانال بزرگ در بیشتر ساعات روز مکانی پُرتردد است. در حاشیه این کانال قایق‌های زیبایی را می‌بینید که مسافران را از میان آب‌ها به مقصد مورد نظرشان می‌رسانند. اگر گذرتان به شهر زیبای ونیز افتاد، فراموش نکنید که حتماً سری به این کانال زیبا بزنید و از شگفتی‌های این شهر دوست‌داشتنی حسابی لذت ببرید.

میدان سن مارکو، معروف‌ترین میدان شهر با معماری چشم‌نواز

میدان سن مارکو مهم‌ترین و زیباترین میدان شهر ونیز است. این میدان با ساختمان‌هایی با معماری‌های اصیل احاطه شده است. کلیسای جامع شهر نیز که در این میدان قرار دارد، یکی از جاذبه های دیدنی ایتالیا ونیز است که بازدید از آن نیز خالی از لطف نیست.

در این میدان زیبا، زندگی جریان دارد. اهالی شهر ونیز، گردشگرها و کبوترهای زیادی را می‌بینید که از این سو به آن سو می‌روند و از رخ شهر لذت می‌برند. اگر به بناهای تاریخی و معماری زیبای ایتالیا علاقه‌مندید، بازدید از میدان سن مارکو را حتماً در برنامه سفرتان بگنجانید.

12867814-dacf-4c32-9a99-c6bbf823aaeb

گالری آکادمیا، لذت تماشای هنر اصیل ایتالیا

 

آیا دوست دارید زیباترین آثار هنرمندان بزرگی همچون داوینچی، تیتیان و ورونز را تماشا کنید؟ کافی است به گالری آکادمیا در شهر زیبای ونیز سری بزنید! این گالری دقیقاً روبه‌روی پلی به همین نام که یکی از چهار پل کانال بزرگ محسوب می‌شود، واقع شده است. اگر به هنر زیبای ایتالیا علاقه‌مندید و از بازدید آثار هنری قرن هفدهم و هجدهم میلادی لذت می‌برید، توصیه می‌کنیم به این گالری زیبا و تاریخی سری بزنید و لحظه‌های خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

پل افسوس، پلی زیبا با داستانی تاریخی

پل افسوس، پل ۱۱ متری پُررمزورازی است که گردشگران بسیاری را به سوی خود فرامی‌خواند. این پُل تاریخی که در سال ۱۶۰۲ میلادی طراحی شده است، با معماری بی‌نظیرش کاخ دوک‌ها را به زندان شهر متصل می‌کند. در پسِ این پُل زیبا داستان جالبی نهفته است.

اهالی شهر می‌گویند زمانی که زندانیان را برای اجرای حکم از کاخ دوک‌ها به سمت زندان شهر روانه می‌کردند، هر زندانی از روی این پل لحظه‌ای شهر را می‌نگریست و افسوس می‌خورد. از همین رو این پل زیبا و غمگین، پل افسوس‌ها نام گرفته است. این پل تاریخی یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی ایتالیا ونیز است که توصیه می‌کنیم هنگام سفر به این شهر زیبا، بازدید از آن را از دست ندهید.

کاخ دوک‌ها، لذت گشت‌وگذار در قصری زیبا و مجلل

کاخ دوک‌ها که به نام کاخ دوکاله نیز شهرت دارد، زیباترین مکان دیدنی شهر ونیز از لحاظ ساخت و معماری است. قدمت این کاخ زیبا و بسیار مجلل به قرن چهاردهم و پانزدهم میلادی بازمی‌گردد. این کاخ زیبا در واقع محل زندگی دوک‌ها بوده است که قرن‌ها بر این شهر حکم‌فرما بودند.

سنگ‌های سفید زیبا و معماری خیره‌کننده اولین چیزی است که هنگام بازدید از این مکان تاریخی نظرتان را به خود جلب می‌کند. اگر به فرهنگ دیرینه این شهر پُر رمز و راز علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از کاخ زیبای دوک‌ها را از دست ندهید.

388500bf-19b2-4b9e-8388-122258546baf

کلیسای سن مارکو، مهم‌ترین اثر تاریخی و هنری ونیز

کلیسای سن مارکو همان کلیسای جامع شهر ونیز است که با معماری بی‌نظیر، آثار باستانی و طلاکاری‌های خیره‌کننده‌اش، مهم‌ترین اثر تاریخی و هنری شهر ونیز به شمار می‌رود. این بنای تاریخی زیبا در جوار میدان سن مارکو و کاخ دوک‌ها واقع شده است. قدمت این کلیسای جامع به سال ۱۰۹۴ میلادی بازمی‌گردد. داخل این کلیسا با عتیقه‌ها و آثار باستانی بسیار زیبایی تزئین شده است که هر گردشگری را جذب خود می‌کند.

اگر می‌خواهید از این کلیسای زیبا و مجلل بازدید کنید و چند عکس یادگاری بگیرید، یادتان باشد که درب ورودی کلیسا در بیشتر روزها شلوغ و پُرازدحام است. اما جای نگرانی نیست، چون با ثبت‌نام در تور ایتالیا ونیز به‌آسانی می‌توانید اجازه ورود به درون کلیسا را پیدا کنید و از قدم زدن در یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا نهایت لذت را ببرید.

 

 

 

 

 

 

 

سفری به‌یادماندنی به رؤیایی‌ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا ونیز

 

ونیز، شهری با هوای پاک بر روی آب‌های روان، یکی از مکان‌هایی است که با فرهنگ غنی و زیبایی بی‌نظیرش، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به سوی خود می‌کشاند. این شهر زیبا آب‌وهوایی مدیترانه‌ای دارد. در ونیز خبری از ماشین‌های پُرسروصدا و آلودگی هوا نیست. همه جابه‌جایی‌ها با پای پیاده و قایق‌های زیبا انجام می‌شود.

اگر شما هم امسال می‌خواهید یکی از میلیون‌ها گردشگری باشید که با سفر به این شهر زیبا، لحظه‌های خوشی را تجربه می‌کنند، کافی است در تور ایتالیا ونیز ثبت‌نام کنید و تجربه بی‌نظیر بازدید از جاذبه های دیدنی ایتالیا ونیز را به خود و عزیزانتان هدیه دهید. با آرزوی سفری خوش و به‌یادماندنی در زیباترین شهر ایتالیا.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت  آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied