شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آموزش آرایش اسموکی با مداد چشم

آرایش چشم، یکی از مهم ترین بخش های میکاپ صورت است و خانم ها برای گیرایی چشم ها و فرم دهی به آن ها روش های زیادی را امتحان می کنند. به جرئت می توان گفت آرایش اسموکی یکی از بهترین و به روز ترین آرایش ها در صنعت مد و فشن است که می تواند زیبایی چشم ها را چند برابر افزایش دهد اما انجام این میکاپ برای بسیاری از بانوان کار سخت و پیچیده ای به شمار می رود.

آموزش آرایش اسموکی با مداد چشم

آرایش چشم، یکی از مهم ترین بخش های میکاپ صورت است و خانم ها برای گیرایی چشم ها و فرم دهی به آن ها روش های زیادی را امتحان می کنند. به جرئت می توان گفت آرایش اسموکی یکی از بهترین و به روز ترین آرایش ها در صنعت مد و فشن است که می تواند زیبایی چشم ها را چند برابر افزایش دهد اما انجام این میکاپ برای بسیاری از بانوان کار سخت و پیچیده ای به شمار می رود.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که انجام آرایش اسموکی برای چشم هایتان یک کار سخت تلقی می شود، خبر خوب این است ما در ادامه مطلب به ساده ترین روش ممکن به شما آموزش خواهیم داد که چطور یک آرایش اسموکی روی چشم هایتان انجام دهید بدون اینکه از سایه استفاده کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا آرایش اسموکی را در عرض 10 دقیقه انجام دهید.

 

آرایش اسموکی چیست؟

شاید بارها نام آرایش اسموکی به گوشتان خورده باشد اما به طور دقیق ندانید که منظور از آرایش اسموکی چیست. میکاپ اسموکی بیشتر به چشم ها بر میگردد که توسط سایه ای به رنگ تیره آرایش شده و برای لب ها و گونه، از رنگ های ملایم استفاده می شود.

انجام آرایش اسموکی توسط سایه تیره مانند مشکی، خاکستری و قهوه ای صورت می گیرد و به دلیل تمرکز بیشتر روی چشم ها و قرار دادن این عضو در مرکز توجه، دیگر اعضای صورت باید یک آرایش سبک و ساده ای داشته باشند.

 

آموزش آرایش اسموکی

ما در این مطلب سعی داریم آرایش اسموکی را با کم ترین لوازم آرایشی به شما آموزش دهیم، پس ابتدا لوازم مورد نیاز، برای انجام این آرایش را لیست می کنیم:

 

  • کرمپودر
  • کانسیلر
  • مداد چشم (چرب)
  • براش مخصوص
  • ریمل
     

1.      آماده سازی پوست

پوست شما اولین و پایه ای ترین قدم برای داشتن یک میکاپ بی نقص است، از این رو استفاده از کرمپودر جزو واجبات یک آرایش به شمار می رود. کرمپودر توانایی کاور و پوشاندن نواقص پوستی را دارد و پس از استفاده از آن، پوستی صاف و یکدست ایجاد می شود. بهتر است از کرمپودر تنها برای پوست صورت استفاده کنید و برای پوست پلک و اطراف چشم از کانسیلر کمک بگیرید.

 

2.      زیر سازی پوست اطراف چشم

اگر قصد دارید تا آرایش خود را برای مدت طولانی روی صورت خود نگه دارید بدون آن که تغییری در آن ایجاد شود، بهتر است پیش از انجام میکاپ، پوست اطراف چشم را آماده کنید تا آرایش ثابت بماند و برای این کار تنها به یک کانسیلر نیاز دارید. سعی کنید از کانسیلر سبک به مقدار کم استفاده کنید تا خطوط زیر چشم شما بیش از حد نمایان نشود و حالت طبیعی داشته باشد.

 

3.      مهم ترین گام: استفاده از مداد چشم
 

image002


این مرحله، تفاوت این روش را با دیگر راه های انجام آرایشی اسموکی مشخص می کند. برای این کار مداد چشم مشکی را برداشته و به کمک آن یک خط صاف در انتهای چشم، درست مانند خط چشم بکشید. از انتهای این دنباله یک خط منحنی به سمت خط کریس، تا وسط چشم هایتان رسم کنید.

فضای خالی بین این خطوط را با مداد چشم پر کنید. می توانید مداد را مانند خط چشم بر روی پلک بالای چشمتان بکشید و تا گوشه داخلی ادامه دهید تا علاوه بر اسموکی، حالت گربه ای به خود بگیرد.
 

4.      فید کردن رنگ مشکی پشت پلک
 

image003


محو کردن سایه پشت پلک نکته کلیدی ای است که در ظاهر آرایش اسموکی نقش موثری دارد؛ چرا که مرز بین رنگ ها را از بین می برد و آرایش یک دست و ملایمی را به چشم های شما هدیه می کند.

در این مرحله به وسیله یک براش گرد، رنگ مشکی مداد را تا وسط چشم فید (محو) کنید. برای این کار، براش را با فشار دست آرام، روی پلک از انتها، جایی که با مداد پر کرده اید، به سمت داخل چشم کشیده و سعی کنید از مشکی به رنگ خاکستری متمایل شود.
 

5.      استفاده از کانسیلر
 

مقدار کمی از کانسیلر را برداشته و روی پلک بالا، حد فاصل بین چشم و خط کریس، در گوشه داخلی بکشید. سعی کنید کانسیلر و رنگ مشکی پشت پلک را با یکدیگر تلفیق کنید تا حالت خطی از بین برود و این دو رنگ، در یکدیگر ترکیب شده باشند.

همچنین می توانید مجددا به کمک مداد، گوشه پلک پایین را تا وسط چشم مشکی کرده و توسط براش کوچک تر محو کنید.
 

6.      استفاده از ریمل

image004


در انتها به منظور زیبایی بیشتر میکاپ باید از ریمل استفاده کنید. مژه ها تاثیر زیادی در فرم دهی به چشم ها دارند؛ بنابراین هیچگاه نباید از آن ها غافل شوید. استفاده از ریمل برای داشتن مژه های بلندتر و حجیم تر، جزو واجبات بوده و این محصول، یک وسیله جدا ناپذیر از لوازم آرایشی شما است.

پیشنهاد می شود در استفاده از ریمل نهایت دقت را به خرج دهید تا مژه هایتان به زیباترین حالت ممکن ظاهر شوند. برای این کار بهتر است ابتدا مژه های بالا را ریمل بزنید تا به خوبی بلندتر نشان داده شوند. سعی کنید پیش از ریمل زدن، مژه ها را با یک برس تمیز شانه کنید تا از چسبیدن آن ها به یکدیگر جلوگیری شود. همچنین مژه های پلک پایین را تنها یک لایه ریمل بزنید تا رنگ و حالت بهتری بگیرند.

همچنین می توانید برای جذابیت بیشتر از مژه مصنوعی استفاده کنید اما اگر تمایلی به این کار ندارید، می توانید از ریمل خود چند لایه روی مژه استفاده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

به همین سادگی، با کم ترین لوازم موجود، می توانید یک آرایش اسموکی بی نقص داشته باشید. در ادامه نیز بقیه صورت خود، از جمله گونه و لب ها را آرایش کنید تا میکاپ کلی صورتتان تکمیل شود.
 

نکات مهم برای حین آرایش اسموکی

 

رعایت برخی نکات ریز سبب می شود تا آرایش شما کاملا تمیز و بی نقص ظاهر شود. از جمله نکات مهم در این نوع آرایش شامل:
 

  1. همیشه در انجام آرایش ها، به خصوص آرایش اسموکی، ابتدا از چشم هایتان شروع کنید؛ زیرا ممکن است سایه و ریمل پخش شده یا روی پوست صورت شما بریزد و اگر شما دیگر اعضای صورتتان را میکاپ کرده باشید، باید پاک کرده و مجددا آن را تکرار کنید. در صورتی که اگر میکاپ را از چشم هایتان شروع کنید و این اتفاق بیوفتد، هیچ نگرانی بابت خراب شدن آرایشتان نخواهید داشت.
  2. سعی کنید از براش تمیز استفاده کنید تا رنگ پشت پلکتان کاملا یکدست باشد و سبب ایجاد ظاهر کثیف در پشت پلکتان نشود.
  3. حتما مداد چشمی که استفاده می کنید باید چرب باشد تا پخش آن در پشت پلک به سادگی انجام شود. اگر مداد چشم شما چرب نباشد، پشت پلک فید نمی شود و حالت خطی باقی خواهد ماند.
  4. اگر در انجام میکاپ، مبتدی هستید و به راحتی نمی توانید خود را آرایش کنید، برای تمیزی سایه چشم اسموکی، می توانید ازیک چسب نواری در انتهای چشم خود استفاده کنید تا یک آرایش بی نقص داشته باشید.

جمع بندی
 

میکاپ صورت یک فعالیت هیجان انگیز برای بانوان به شمار می رود و تنوع در آرایش، سبب تغییر ظاهر می شود. آرایش اسموکی که آموزش آن را در این مقاله برای شما ارائه دادیم، یک میکاپ فوق العاده برای دختران و زنانی است که نیاز به تغییر در روند آرایش خود دارند. ما در این مطلب سعی کردیم این آرایش را به ساده ترین حالت ممکن به شما آموزش دهیم تا از ایجاد تنوع در چهره خود نهایت لذت را ببرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied