شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

در سفر تابستانی به هند از چه جاذبه‌هایی دیدن کنیم؟

وقتی حرف سفر به هندوستان به میان می‌آید انسان ناخودآگاه به یاد ساری‌های رنگارنگ زنان هندی، تاج محل، والیوود، غذاهای بسیاربسیار تند و مردمان سبزه بانمکی که در شهرهای شلوغ پلوغ هند زندگی می‌کنند، می‌افتد. در تصور بسیاری از افراد، هند یک کشور گرمسیری است که تابستان‌های بسیار گرمی دارد. بنابراین اکثر افرادی که می‌خواهند ویزای هند را در تابستان بگیرند، مردد می‌شوند.

در سفر تابستانی به هند از چه جاذبه‌هایی دیدن کنیم؟

وقتی حرف سفر به هندوستان به میان می‌آید انسان ناخودآگاه به یاد ساری‌های رنگارنگ زنان هندی، تاج محل، والیوود، غذاهای بسیاربسیار تند و مردمان سبزه بانمکی که در شهرهای شلوغ پلوغ هند زندگی می‌کنند، می‌افتد. در تصور بسیاری از افراد، هند یک کشور گرمسیری است که تابستان‌های بسیار گرمی دارد. بنابراین اکثر افرادی که می‌خواهند ویزای هند را در تابستان بگیرند، مردد می‌شوند.

البته پر بیراه هم فکر نمی‌کنند به‌طورکلی آب و هوای این کشور گرمسیری است اما کوهستان و دشت هم دارد. درواقع جنوب هند آب و هوای گرم و شمال آن آب و هوای معتدلی دارد. بنابراین اگر فکر می‌کنید که مقصد مناسبی برای سفر تابستانی نیست و اگر فکر می‌کنید که جاذبه‌های گردشگری این کشور به چند موردی که شهرت جهانی دارد، ختم می‌شود؛ در اشتباهید.

در این مطلب قصد داریم درباره این موضوع حرف بزنیم که در سفر تابستانی به هند از چه جاذبه‌هایی باید دیدن کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

منطقه کوهستانی مانلی Manali

شما می‌توانید در طول سفر تابستانی خود به هند از منطقه کوهستانی مانلی دیدن کنید. این منطقه کوه‌هایی پوشیده از درخت دارد و زمانی که وارد آن می‌شوید انگار از گرما وارد بهشت شده‌اید. در این منطقه دره‌های خنک و رودهای جاری وجود دارد و برای یک استراحت تابستانی انتخاب خوبی است.

برای رفتن به منطقه کوهستانی مانلی، باید خود را به فرودگاه بهونتار برسانید. از این فرودگاه تا منطقه مانلی تنها 50 کیلومتر فاصله است. همچنین می‌توانید خود را به ایستگاه قطار چندیگار برسانید و از آنجا 291 کیلومتر را برای رسیدن به مانلی طی کنید. به‌طورکلی از دهلی تا این منطقه 546 کیلومتر فاصله است.

در منطقه مانلی می‌توانید تفریحاتی همچون پاراگلایدینگ، زوربینگ، دوچرخه سواری در کوهستان و برف بازی را انجام دهید. همچنین در این منطقه یک باغ پرندگان زیبا وجود دارد که می‌توانید از آن نیز دیدن کنید.

 

بر فراز ابرها در اویلی Auli

C:\Users\user\Desktop\بر فراز ابرها در اویلی Auli.jpg

 

یکی دیگر از مناطقی که می‌توانید در سفر تابستانی به هند به سراغش بروید، اویلی است. این منطقه را درواقع می‌توان خنک‌ترین منطقه در هندوستان دانست و حتی شاید بتوان آن را با برخی از نقاط روسیه مقایسه کرد. یعنی لازم نیست برای دیدن چنین مکانی ویزای روسیه بگیرید و در طول سفرتان به هند می‌توانید آن را ببینید.

 

اگر به اسکی علاقه دارید، برای اسکی‌سواری لازم نیست ویزای سوئیس بگیرید. اویلی بهترین جا برای آن است. در سفر تابستانی‌تان به این منطقه شاید گله گوسفندان درحال چرا را هم در ارتفاعات ببینید.

برای رسیدن به این منطقه می‌توانید خود را به فرودگاه جولی گرنت در شهر دهرادون برسانید. از این فرودگاه تا منطقه اویلی 280 کیلومتر فاصله است. همچنین نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به این منطقه هم 280 کیلومتر با آن فاصله دارد. از شهر دهلی تا منطقه اویلی 500 کیلومتر فاصله است. در این منطقه می‌توانید پرش با کش از ارتفاع یا همان بانجی جامپینگ را تجربه کنید و همچنین با کمی کوهپیمایی خود را به بالای ابرها برسانید.

 

سفر به کوه‌های سفیدپوش کشمیر Kashmir در تابستان

اگر دوست دارید در سفر تابستانی خود به هند، قله‌های برفی و سفید را ببینید و حتی اسکی‌بازی کنید، به منطقه کشمیر و شهرهای گولمارگ، سرینگر و پاهالگام سر بزنید. برای رسیدن به این منطقه باید خود را به فرودگاه در سرینگر برسانید. نزدیک‌‍ترین ایستگاه قطار تا این منطقه 290 کیلومتر فاصله دارد.

در طول سفرتان به این منطقه می‌توانید با قایق‌های کشمیری و کروز از تمام دریاچه‌های این منطقه دیدن کنید، برای اسکی بازی به کوه‌های برقی بروید و از لوکیشن‌های بالیوود نیز دیدن نمایید.

 

بازدید از منطقه انگلیسی شیملا Shimla

C:\Users\user\Desktop\بازدید از منطقه انگلیسی شیملا Shimla.jpeg

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی هند که می‌توانید در طول سفرتان به این کشور ببینید، منطقه انگلیسی شیملا است. این منطقه در قدیم به عنوان منطقه ییلاقی انگلیسی‌ها استفاده می‌شده و حالا هم هنوز حال و هوای انگلیس را دارد. در این مکان می‌توانید ترکیبی از تاریخ و طبیعت را با هم ببینید. نزدیک‌ترین فرودگاه تا شیملا 115 کیلومتر فاصله دارد و به ‌طور کلی فاصله این شهر تا دهلی 360 کیلومتر است.

 

کلام آخر

در این مطلب به شما چند نقطه از هند را معرفی کردیم که می‌توانید در طول سفر تابستانی خود به این کشور از آن دیدن کنید. اگر جاذبه یا منطقه دیگری را می‌شناسید که جایش در این لیست خالی است، آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied