شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

انواع پروژکتور ال ای دی و کاربرد هریک

پروژکتور‌های ال ای دی یکی از اصلیترین محصولات روشنایی در زندگی روزمره ما هستند که می‌توانیم آن‌ها را در مجتمع‌های تجاری، پارک‌ها، باغ‌ها و فضا‌های باز ببینیم. در این مقاله می‌خواهیم انواع پروژکتور ال ای دی را به شما معرفی کرده و کاربرد هریک از آن‌ها را بیان کنیم. به این ترتیب در زمان بررسی قیمت پروژکتور ال ای دی می‌توانید بهترین گزینه را بر اساس نیاز خود انتخاب کرده و زودتر به نتیجه برسید.

انواع پروژکتور ال ای دی و کاربرد هریک

پروژکتور‌های ال ای دی یکی از اصلیترین محصولات روشنایی در زندگی روزمره ما هستند که می‌توانیم آن‌ها را در مجتمع‌های تجاری، پارک‌ها، باغ‌ها و فضا‌های باز ببینیم. در این مقاله می‌خواهیم انواع پروژکتور ال ای دی را به شما معرفی کرده و کاربرد هریک از آن‌ها را بیان کنیم. به این ترتیب در زمان بررسی قیمت پروژکتور ال ای دی می‌توانید بهترین گزینه را بر اساس نیاز خود انتخاب کرده و زودتر به نتیجه برسید.

 

پروژکتور ال ای دی مخصوص فضای باز

یکی از رایجترین انواع پروژکتور‌های ال ای دی، محصولاتی است که در فضای باز نصب می‌شوند؛ این محصولات روشنایی معمولا دارای یک قاب محکم هستند که مقاومت زیادی در برابر نفوذ گرد و غبار یا رطوبت از خود نشان می‌دهد و می‌تواند نور را در زاویه زیادی پرتاب کند. از پرکاربردترین مدل‌های پروژکتور ال ای دی مخصوص فضای باز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

چراغ خیابانی ال ای دی

چراغ خیابانی ال ای دی را می‌توان یکی از بهترین نمونه‌های پروژکتور‌های LED دانست که مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط آب و هوایی، ضربه‌های خارجی و رطوبت از خود نشان می‌دهند. این نوع از پروژکتور‌ها دارای توان‌های بالا و قدرت پرتاب نور زیادی هستند که می‌توانند نور را در زاویه بزرگی پخش کنند. به همین دلیل می‌توانند به خوبی استاندارد‌های نورپردازی خیابان‌ها را برآورده کرده و دید خوبی را برای رانندگان به وجود آورند.

 

چراغ سوله ای

از دیگر انواع پروژکتور ال ای دی می‌توان به چراغ سوله ای اشاره کرد که در کارگاه‌ها یا محیط‌های صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این مدل از پروژکتور به طور معمول مقاومت بسیار زیادی در برابر نفوذ ذرات یا گرد و خاک دارد و می‌تواند برای محیط‌هایی مانند سالن‌های ورزشی هم مورداستفاده قرار بگیرد. چراغ سوله ای معمولا قدرت پرتاب نور زیادی دارد و بسته به نیاز می‌تواند نور را به دو صورت متمرکز یا در زاویه زیاد، پخش کند. به همین دلیل در زمان انجام کار‌های دقیق هیچ سایه ای ایجاد نکرده و بهترین دید را برای کارگران به ارمغان می‌آورد.

 

انواع پروژکتور ال ای دی از نظر منابع روشنایی

یکی دیگر از معیار‌های مهمی‌ که برای دسته بندی انواع پروژکتور ال ای دی موردتوجه قرار می‌گیرد، نوع منبع روشنایی است. با توجه به رشد گسترده ای که محصولات روشنایی LED در سال‌های اخیر تجربه کرده اند، برای ساخت آن‌ها از منابع نوری با ویژگی‌های متفاوت استفاده می‌شود. از این منظر می‌توان پروژکتور‌های ال ای دی را در دسته‌های زیر قرار داد:

 

 

پروژکتور SMD

نسل جدیدی از پروژکتور‌های ال ای دی به نام SMD شناخته می‌شوند که برای نورپردازی فضای باز هم گزینه مناسبی هستند. چیپ‌های سازنده این نوع از پروژکتور‌ها با وجود ابعاد کم، قدرت پرتاب نور زیادی دارند و می‌توانند دید خوبی را در فضا‌هایی مانند باغ، تالار یا هر فضایی با متراژ زیاد ایجاد کنند. پروژکتور ال ای دی SMD طول عمر بیشتری از نمونه‌های معمولی دارد و نور آن چشم را خیره نمی‌کند. همچنین می‌تواند از ایجاد سایه جلوگیری کرده و برای نورپردازی نما یا بنا‌های شهری هم مورداستفاده قرار بگیرد.

 

پروژکتور COB

پروژکتور COB از دیگر انواع پروژکتور‌های ال ای دی نسل جدید است که از تراشه‌های هم سطح ساخته شده و دارای یک چیپ مسطح است. این نوع از پروژکتور‌ها قادر به نورپردازی متمرکز هستند و به همین دلیل برای تاکید بر روی المان‌های مهم مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای مثال می‌توانید در موزه‌ها، ویترین‌ها و کافه‌ها از این پروژکتور‌ها استفاده کرده و المان‌های مختلف را برجسته تر کنید.

 

رنگ پروژکتور‌های ال ای دی

نوع دیگری از پروژکتور‌های ال ای دی بر اساس رنگ طبقه بندی می‌شوند که بر این اساس در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

 

 

پروژکتور ال ای دی مهتابی

همانطور که از نام این پروژکتور مشخص است، نوری به رنگ سفید دارد و معمولا برای نورپردازی فضای داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرد. پروژکتور‌های مهتابی بیشتر مناسب محیط‌هایی با متراژ زیاد هستند که ایجاد سایه در آن‌ها اهمیت زیادی ندارد. برای مثال می‌توانید از آن‌ها در نورپردازی پاساژ‌ها، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی استفاده کنید.

 

پروژکتور ال ای دی آفتابی

از دیگر مدل‌های پروژکتور ال ای دی می‌توان به رنگ نور آفتابی اشاره کرد که تقریبا زردرنگ است و برای سالن‌های مطالعه گزینه ای ایده آل به شمار می‌رود. همچنین برای نورپردازی نما هم می‌توانید از این پروژکتور‌های آفتابی کمک بگیرید؛ زیرا در نورپردازی تاکیدی عملکرد خوبی دارند و معماری را به خوبی برجسته خواهند کرد.

 

پروژکتور ال ای دی طبیعی

از دیگر انواع پروژکتور ال ای دی می‌توان به پروژکتور‌هایی با نور طبیعی اشاره کرد که به عنوان یخی هم شناخته می‌شوند. این مدل از پروژکتور‌ها بهترین رنگ نور را برای چشمان دارند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها در محیط منزل توصیه می‌شود. همچنین برای محیط‌هایی که نیاز به انجام کار دقیق دارند، مانند اتاق عمل‌ها، می‌توان از این پروژکتور‌ها استفاده کرد.

 

پروژکتور ال ای دی رنگی

پروژکتور‌های رنگی یکی از جذابترین انواع پروژکتور ال ای دی هستند که می‌توانند در تالار‌های عروسی، باغ‌ها، پارک‌ها و شهربازی‌ها استفاده شوند. این پروژکتور‌ها در رنگ‌های مختلف یافت می‌شوند؛ برخی از آن‌ها تک رنگ بوده و برخی به صورت RGB یا هفت رنگ به فروش می‌رسند. همچنین با توجه به تنظیم کننده ای که دارند، می‌توان از آن‌ها برای رقص نور یا نورپردازی زمان دار هم استفاده کرد.

 

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع پروژکتور ال ای دی پرداختیم و بر اساس رنگ، کاربرد و منبع روشنایی آن را طبقه بندی کردیم. در زمان خرید این محصولات باید مراقب باشید که حتما به سراغ برند‌ها و فروشگاه‌های معتبر بروید؛ در غیر این صورت ممکن است محصول بی کیفیتی به شما ارائه شود که طول عمر کوتاهی دارد و نمی‌تواند نیاز‌هایتان را برآورده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied