شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهکار ترمیم مژه آسیب دیده بعد از اکستنشن مژه

راهکار ترمیم مژه آسیب دیده بعد از اکستنشن مژه

یکی از اتفاقات رایج بعد از اکستنشن مژه ها، این است که مژه ها کوتاه تر از حالت طبیعی می شوند. هر چند عده ای فکر می کنند این اتفاق معمولی است اما باید بدانید که مژه های طبیعی نباید به هیچ عنوان بعد از اکستنشن آسیب ببینند. همانطور که می دانید هر تار مژه مصنوعی باید روی یک مژه طبیعی گذاشته شود. اگر چندین تار مژه مصنوعی روی یک مژه طبیعی قرار گیرد، مژه ها به مرور زمان آسیب می بینند. بهترین راهکار برای جلوگیری از این اتفاق آن است که به یک مکان معتبر جهت اکستنشن مژه مراجعه کنید.

آکادمی شیوا یکی از مشهورترین آکادمی های آموزش کامل لاین های آرایشی در ایران است. متخصصان این آکادمی با پیروی از آخرین متودهای روز دنیا، خدمات آموزش اکستنشن مژه را برای افراد ارائه می دهند. کاشت مژه در این آکادمی با بهترین مواد و مطابق با استانداردهای روز دنیا صورت می گیرد. به همین دلیل کوتاه شدن و ریزش مژه بعد از اکستنشن برای افراد اتفاق نمی افتد.

 

دلیل ریزش مژه ها بعد از اکستنشن مژه

یکی دیگر از اتفاقات ناگواری که معمولا بعد از اکستنشن مژه برای بانوان رخ می دهد، ریزش مژه ها است؛ اما علت این اتفاق چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانید که علت مشکل ریزش مژه ها هم به تجربه و مهارت مژه کار و هم به مشتری مربوط می شود. به طور کلی امکان ریزش اکستنشن مژه بعد از مدت مشخصی وجود دارد اما اگر این اتفاق خیلی زود رخ دهد باید به دنبال دلیل آن باشید. مراقبت های بعد از اکستنشن یکی از مهم ترین نکاتی است که هر مشتری باید بداند.

 

اکستنشن مژه  (1)

 

بعد از اکستنشن مژه باید تا دو روز از حمام رفتن پرهیز کنید. علاوه بر این تا 24 ساعت نباید مژه در معرض آسیب توسط اشیا یا آب قرار گیرد. شانه کردن مژه به سمت بالا، عدم استفاده از لوازم آرایشی به خصوص ریمل و سایه و... از جمله نکاتی است که مشتری باید بعد از کاشت مژه رعایت کند.

 

آیا مژه رشد می کند؟

یکی از سوالات پر تکراری که افراد در ذهن خود دارند، این است که آیا مژه رشد می کند؟ پاسخ این سوال بستگی به سلامت فولیکول مو در مژه دارد. اگر فولیکول مو آسیب ندیده باشد، بله امکان رویش مجدد مژه وجود دارد. بنابراین رشد مژه بعد از اکستنشن مژه یک اتفاق طبیعی است. تقریبا 80 تار مژه روی پلک پایین و 150 تار مژه روی پلک بالا وجود دارد که می توانید با مراقبت و تقویت فولیکول مو آن ها را رشد دهید.

 

اکستنشن مژه  (2)

 

رشد مجدد مژه چقدر طول می کشد؟

رشد مژه مانند سایر موهای بدن دارای زمان بندی خاصی است. در ادامه مراحل رشد مژه را به تفکیک بررسی می کنیم.

در مرحله اول مژه ها وارد فاز رشد یا همان آناژن می شوند. این دوره ممکن است حدود 45 روز طول کشد. به طور تقریبی هر مژه حدودا 10 میلی متر بلند شده و رشد می کند.

در مرحله بعد رشد مژه متوقف گشته و مژه وارد مرحله انتقال یا همان کاتاژن می شود. اگر مژه ای در این مرحله بریزد، به سرعت با مژه دیگری جایگزین می گردد. مرحله کاتاژن هم حدود 3 هفته طول می کشد.

 مرحله بعد مرحله تلوژن است که با نام مرحله ساکن نیز شناخته می شود. مژه ها تا حدود 8 هفته در این مرحله می مانند. اگر تار مژه در این مرحله بریزد ممکن است تا هزار روز زمان ببرد تا مژه دیگری جایگزین گردد.

 

درمان ریزش مژه بعد از اکستنشن

اگر طی اکستنشن مژه های شما دچار ریزش شده و دوست دارید روند رشد مژه در شما سرعت بیشتری داشته باشد، می توانید از چند راهکار پیروی کنید. در ادامه این به این راهکارهای اشاره می کنیم.

 

استفاده از روغن گیاهی

یکی از بهترین راهکارها برای رشد مژه بعد از اکستنشن استفاده از روغن های گیاهی است. روغن جوجوبا، روغن گل رز، روغن بادام، روغن کرچک، روغن نارگیل و روغن زیتون از جمله روغن های مفیدی هستند که می توانید برای رشد مژه از آن ها استفاده کنید. توصیه می شود با یک پنبه  کمی از روغن را برداشته و روی مژه های خود بمالید. بهتر است این کار را قبل از خواب انجام داده و اجازه دهید تا صبح روغن روی مژه های شما بماند.

 

اکستنشن مژه  (3)

 

عدم آرایش مژه

اگر خواهان این هستید که رشد مژه های خود را تسریع بخشید، باید تا حد امکان از لوازم آرایش دوری کنید. در اکثر موارد لوازم آرایش باعث آسیب به فولیکول مو و ریزش مژه می شوند. خوابیدن با آرایش و یا نگه داشتن آرایش برای مدت طولانی از جمله دلایلی است که باعث آسیب به مژه ها می شوند.

 

عدم مالش چشم

مالش چشم یکی دیگر از علل ریزش مژه ها و آسیب به فولیکول آن ها است. اگر احساس سوزش یا درد در ناحیه چشم خود دارید باید در گام اول به پزشک متخصص مراجعه کنید. مالش چشم ها به هر دلیلی که باشد ارتباط مستقیمی با ریزش مژه خواهد داشت.

 

استفاده از محلول تقویت کننده مژه

یکی دیگر از راهکار هایی که می توانید به آن عمل نمایید استفاده از انواع محلول تقویت کننده مژه است. محلول های تقویت کننده مژه دارای انواع ویتامین ها و مواد ضروری برای تقویت فولیکول مژه و افزایش ضخامت آن هستند. بدین ترتیب مژه های شما در گذر زمان ضخیم تر و پر پشت تر می شوند.

 

نتیجه گیری

اکستنشن مژه یکی از روش های بسیار محبوب برای پر پشت شدن مژه ها است؛ اما این که این فرآیند چگونه و با چه مواد اولیه ای انجام شود، بسیار مهم است. زیرا به راحتی می تواند باعث آسیب به چشم یا مژه ها شده و حتی باعث ریزش مژه گردد. آکادمی شیوا یکی از آکادمی های مشهور در حوزه آموزش انواع لاین های آرایشی است. با آموزش اکستنشن مژه در این آکادمی می توانید مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا فعالیت کنید. با یادگیری اصول صحیح اکستنشن مژه دیگر نباید نگران ریزش مژه های مشتری خود باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied