شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

در سالیان اخیر تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم در بین دانش‌آموزان و محصلان سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. ازآنجایی‌که روسیه یکی از ابرقدرت‌های جهان به‌شمار می‌آید متوجه می‌شویم که یک سیستم آموزشی قوی پشت این جریان وجود دارد.

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

در سالیان اخیر تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم در بین دانش‌آموزان و محصلان سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. ازآنجایی‌که روسیه یکی از ابرقدرت‌های جهان به‌شمار می‌آید متوجه می‌شویم که یک سیستم آموزشی قوی پشت این جریان وجود دارد.

مدرکی که از طریق تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی روسیه به افراد داده می‌شود از اعتبار بالایی در تمام دنیا برخوردار است و ازاین‌رو روسیه به یکی از قطب‌های مهم جذب دانشجو در جهان تبدیل شده و افراد زیادی به‌فکر اخذ اقامت تحصیلی این کشور هستند.

آیا پس از اخذ دیپلم قصد ادامه تحصیل در روسیه را دارید؟ از شرایطی که این کشور برای محصلان دوره کارشناسی در نظر گرفته آگاه هستید؟ قطعا پیش از هر اقدامی شما باید اطلاعات لازم در آن زمینه را کسب کنید. برای آگاهی از شرایط و مزایای دریافت اقامت تحصیلی با مدرک دیپلم در روسیه تا انتهای متن با ما همراه باشید.

 

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم چه شرایطی دارد؟

اگر میخواهید با استفاده از مدرک دیپلم به کشور روسیه مهاجرت کنید لازم است پیش از هر اقدامی برای اخذ پذیرش این کشور درخواست دهید. ازآنجایی‌که هر دانشگاهی شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان دارد باید نسبت به این شرایط آگاه شوید.

دانشگاه‌های روسیه شرایط خود را به‌طور کامل در وب‌سایت دانشگاه درج می‌کنند. افراد نیز باید این موارد را به‌طور کامل مطالعه کنند و با توجه به مدارک و نمره‌ای که دارند، درخواست خود را برای دانشگاهی خاص ارسال کنند.

هر دانشگاهی می‌تواند مدرک خاصی از دانشجو بخواهد. پس برای اینکه مشکلی در اخذ اقامت به‌وجود نیاید حتما این مدارک را به‌خوبی بررسی کنید یا از موسسه معتبری مانند های مهاجر بخواهید در این زمینه به شما کمک کند. برخی از مدرک‌های مورد نیاز برای ارسال عبارت‌اند از:

 

  • مدارک شناسایی
  • فرم‌های پذیرش
  • عکس
  • مدرک دیپلم

 

درصورتی‌که موفق به اخذ پذیرش تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم شدید، دانشگاه برای شما یک دعوت‌نامه رسمی ارسال می‌کند. پس از دریافت آن متقاضی باید به سفارت روسیه مراجعه و مدارک لازم را ارائه دهد. همچنین در این مرحله باید درخواست ویزای تحصیلی ثبت شود.

 

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

هر فرد معمولا با توجه به استعداد و علاقه‌ای که دارد باید رشته تحصیلی خود را انتخاب کند. اما در بین رشته‌های موجود در دانشگاه‌های روسیه پزشکی و دندان‌پزشکی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه با این موارد آشنا می‌شویم.

 

تحصیل پزشکی در روسیه

موارد زیادی وجود دارد که باعث جذب متقاضیان تحصیل پزشکی در کشور روسیه می‌شود که از آنها می‌توان به هزینه پایین زندگی نسبت به دیگر کشور، عدم نیاز به آزمون ورودی و تسریع در پردازش مقاله‌ها اشاره کرد.

تحصیل پزشکی در روسیه بین کشورهای آسیایی و حتی دیگر کشورهای جهان بسیار محبوب است. از دیگر دلایل این موضوع می‌توان به حقوق خوب پزشکان و پرستاران در این کشور و دریافت یارانه دولتی اشاره کرد.

 

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه 2023

لازم به توضیح است که برای تحصیل پزشکی در روسیه، فاکتور زندگی مقرون به صرفه اهمیت بسیاری دارد. دولت روسیه برای دانشجویان بین المللی 80 تا 90 درصد یارانه پرداخت می‌نماید. در این صورت دانشجو ملزم به پرداخت 10 تا 20 درصد هزینه‌های تحصیل در این رشته و زندگی در کشور روسیه خواهد بود.

 

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه چقدر است ؟

 

بنابر گزارش‌ها هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در روسیه در حدود 200 دلار در ماه برآورد می‌شود. البته بازه تخمینی هزینه‌ها در سال مابین 2800 تا 4300 دلار در سال عنوان شده است.

 

تحصیل دندان‌پزشکی در روسیه

تحصیل در رشته دندان‌پزشکی دانشگاه‌های روسیه مانند پزشکی محبوبیت زیادی دارد. دلیل این موضوع نیز شرایط آسانی است که دانشگاه‌ها برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند. شما می‌توانید با یادگیری زبان روسی بدون نیاز به مدرک آیلتس در این کشور به تحصیل مشغول شوید.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه‌ بدون محدودیت سنی امکان‌پذیر است. یعنی هر زمان می‌توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید. همچنین می‌توانید با صرف کمترین هزینه در این کشور به تحصیل مشغول شوید.

 

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه

یکی از مهمترین مواردی که دانشجویان هنگام مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور در نظر می‌گیرند، هزینه تحصیل است. همان‌طور که اشاره کردیم، هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، ارزان‌تر است.

 

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه چقدر است ؟

 

با این حال هزینه دانشگاه بر اساس نوع مرکز آموزشی، شهری که دانشجو در آن قصد تحصیل دارد و… متغیر خواهد بود. همچنین هزینه دانشگاه‌های روسی زبان با انگلیسی زبان متفاوت است. شما می‌توانید با انتخاب یک مرکز آموزشی روسی زبان، هزینه کمتری پرداخت کنید. هزینه تحصیل در دانشگاه روسی زبان بین ۳۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار و هزینه تحصیل به زبان انگلیسی بین ۵۰۰۰ تا ۹۵۰۰ دلار متغیر است.

نکته قابل توجه در خصوص هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه، رایگان نبودن مراکز آموزشی در این رشته است.

 

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم چه مزایایی برای محصلان و دانشجویان به‌دنبال دارد که باعث شده این کشور جزء پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی به‌شمار بیاید؟ در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم:

مورد تایید بودن دانشگاه‌های روسیه در ایران

اگر قصد دارید پس از اتمام تحصیلات به کشور برگردید حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که دانشگاه محل تحصیل شما توسط وزارت علوم یا وزارت بهداشت ایران تایید شده باشد. در غیر این صورت ممکن است در شغل خود با مشکل مواجه شوید.

 

اخذ راحت‌تر ویزای تحصیلی نسبت به دیگر کشورها

روسیه ازجمله کشورهایی است که شرایط آسانی برای دانشجویان و محصلان در نظر گرفته تا افراد بتوانند راحت‌تر اقامت تحصیلی این کشور را دریافت کنند. برای اینکه نسبت به اخذ این نوع اقامت اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید؛ می‌توانید از موسساتی مانند های مهاجر کمک بگیرید.

 

هزینه تحصیل و زندگی در روسیه

یکی از معضلاتی که دانشجویان بین‌المللی کشورهای اروپایی با آن مواجه هستند هزینه بالای زندگی در این کشورها است. اگر انتخاب شما تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم باشد؛ قطعا هزینه‌های کمتری برای زندگی و تحصیل پرداخت خواهید کرد.

 

تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی

کشورهای دیگر معمولا سخت‌گیری‌های خاصی برای جذب دانشجویان رشته پزشکی دارند اما با انتخاب کشور روسیه می‌توانید با دیپلم تجربی و ریاضی به‌راحتی در رشته‌های علوم پزشکی به تحصیل مشغول شوید.

 

اعتبار بین‌المللی دانشگاه‌های روسیه

تحصیل در دانشگاه‌های روسیه می‌تواند آینده شغلی شما را تضمین کند. دلیل این موضوع نیز اعتبار بالای دانشگاه‌های این کشور در سطح بین‌المللی است. یعنی با ارائه مدرک این دانشگاه‌ها می‌توانید در دیگر کشورها نیز به‌کار مشغول شوید.

 

تحصیل به زبان انگلیسی و روسی

از جذابیت‌های تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم می‌توان به یادگیری یکی از زبان‌های انگلیسی یا روسی اشاره کرد. درصورتی‌که آشنایی کافی با زبان روسی داشته باشید دیگر نیازی به یادگیری انگلیسی نخواهید داشت.

به‌طور کلی باید گفت برای اخذ پذیرش تحصیلی در روسیه نیازی به ارائه مدرک آیلتس یا تافل ندارید و تنها باید پس از اقامت در این کشور با شرکت در دوره‌های زبان روسی، این زبان را یاد بگیرید. قطعا قرارگیری در خاک این کشور مسیر یادگیری را برای شما هموارتر می‌کند.

 

جمع‌بندی

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم در بین محصلان سراسر جهان به‌خصوص کشورهای آسایی محبوبیت دارد. دلیل این موضع نیز شرایط آسانی است که دانشگاه‌های مختلف برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته‌اند.

از دیگر مزایای تحصیل در روسیه می‌توان به عدم نیاز به ارائه مدرک زبان، یادگیری زبان روسی پس از مهاجرت، اخذ راحت ویزا و امکان تحصیل در تمام رشته‌های علوم پزشکی با دیپلم اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied