شمانیوز
شما نیوز

لوازم کوهنوردی و کمپینگ | راهنمای خرید لوازم کوهنوردی و کمپینگ

داشتن آموزش فنی مناسب و داشتن فرم بدنی عالی برای یک تجربه کوهنوردی موفق ضروری است. اما، قبل از اینکه به اولین سفر کوهنوردی خود بروید، باید مطمئن شوید که می‌توانید لوازم کوهنوردی و کمپینک با کیفیت مانند ناوبری، عایق، کفش کوهنوردی، روشنایی، لوازم کمک‎‌ها اولیه و ... تهیه کنید. ما قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا به بهترین شکل لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ خود را تهیه کنید. این مقاله در مورد راهنمای خرید لوازم کوهنوردی و کمپینگ است. همراه ما باشید تا جزئیات بیشتری را مشاهده کنید.

لوازم ضروری کوهنوردی و کمینگ، ناوبری

همیشه یک نقشه توپوگرافی دقیق از منطقه‌ای که بازدید می‌کنید همراه داشته باشید و آن را در یک جعبه محافظ یا پوشش پلاستیکی قرار دهید. همیشه یک قطب نما به همراه داشته باشید. کوهنوردان همچنین ممکن است ابزارهای ناوبری دیگری مانند گیرنده ارتفاع سنج یا سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) حمل کنند. کمک‌های دیگر شامل نشانگر مسیر، شرح مسیر، و انواع دیگر نقشه ها یا عکس‌ها هستند.

لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ، عایق ( لباس اضافه)

چه مقدار لباس اضافی برای شرایط اضطراری لازم است؟ لباس‌هایی که در طول صعود استفاده می‌شوند و به عنوان لباس اصلی کوهنوردی در نظر گرفته می‌شوند. شامل جوراب‌های داخلی و خارجی، لباس‌های زیر، شلوار، پیراهن، ژاکت یا ژاکت پشمی، کلاه و دستکش هستند. اصطلاح لباس اضافی به لایه‌های اضافی اشاره دارد که برای زنده ماندن در ساعات طولانی و یک بیواک برنامه ریزی نشده مورد نیاز هستند.

لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ، کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی یکی از مهمترین لوازم کوهنوردی و کمپینگ است. هیچ وقت اهمیت یک جفت کفش کوهنوردی خوب را دست کم نگیرید. آن‌ها کشش و ثبات را برای سفر در زمین‌های صخره‌ای و توانایی اتصال کرامپون برای بالا رفتن از برف و یخچال های طبیعی را برای شما فراهم می‌کنند. در وب سایت تارگتینو می‌توانید انواع مختلفی از کفش‌های کوهنوردی را مشاهده کنید.

لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ، روشنایی

حتی اگر قصد دارید قبل از تاریک شدن هوا باز گردید. باز هم به همراه داشتن چراغ قوه ضروری است. چون که تاریکی در محیط نا آشنا و غیر امن باعث ترس و وحشت در بسیاری از کوهنوردان می‌شود. باتری و لامپ‌هایی به همراه داشته باشید که دوام بیشتری داشته باشند.

لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ، لوازم کمک‌های اولیه

جعبه کمک های اولیه را به همراه داشته باشید و بدانید که چگونه از آن استفاده کنید، اما اجازه ندهید که جعبه کمک‌های اولیه به شما احساس امنیت کاذب بدهد. بهترین اقدام این است که همیشه اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب یا بیماری در وهله اول انجام دهید. یک کیت کمک‌های اولیه حداقل باید شامل پدهای گاز در اندازه های مختلف، گاز غلتکی، باندهای چسبنده کوچک، باندهای پروانه‌ای، باندهای مثلثی، پانسمان رزم (یا بانداژ کارلایل)، نوار چسب، قیچی، پاک کننده یا صابون، دستکش لاتکس، و کاغذ و مداد

راهنمای خرید لوازم کوهنوردی و کمپینگ | کمک‌های اولیه

لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ، آتش

وسایلی برای شروع و حفظ آتش اضطراری به همراه داشته باشید. بیشتر کوهنوردان یک یا دو فندک بوتان را به جای کبریت در یک ظرف ضد آب حمل می کنند. فایر استارترها برای شعله ور کردن سریع چوب خیس برای ایجاد آتش اضطراری ضروری هستند. کوهنوردی در مکان‌های برفی یا یخچال های طبیعی در ارتفاع بالا، جایی که هیزم وجود ندارد، توصیه می‌شود اجاق گاز را به عنوان منبع گرمای اضطراری و آب اضافی همراه داشته باشید.

لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ، کوله پشتی کوهنوردی

داشتن یک کوله پشتی قابل اعتماد بسیار مهم است. قبل از خرید کوله پشتی را امتحان کنید تا مطمئن شوید که برای بدن و وسایل شما مناسب است و ظرفیت ذخیره سازی را در نظر بگیرید. کوله‌پشتی کوهنوردی شما باید بتواند آب و غذای کافی را در طول مدت پیاده‌روی شما و همچنین لباس‌های اضافی، کیسه خواب و تمام وسایل شما را حمل کند. برای استفاده حداکثری از کوله پشتی خود، باید یک کوله پشتی انتخاب کنید که شامل جیب‌هایی با اندازه های مناسب و فضای کافی برای میله های چادر یا بطری های آب باشد تا همه چیز به خوبی سازماندهی شود. ویژگی‌های دسترسی عالی شامل دسترسی به پانل جانبی، طرح‌های درب بالایی، دهانه‌های J شکل و موارد دیگر است. به عنوان مثال، کوله پشتی با پوشش باران تعبیه شده برای آب و هوای مرطوب بهتر است، در حالی که کوله‌پشتی با مثانه‌های آبرسان داخلی می‌تواند شما را در روزهای گرم خنک و هیدراته نگه دارد. شما می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی انواع کیف و کوله پشتی کوهنوردی با کیفیتی را تهیه کنید.

راهنمای خرید لوازم کوهنوردی و کمپینگ | کیف و کوله پشتی کوهنوردی

لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ، کیت و ابزار تعمیر

کیت و ابزار تعمیر یکی دیگر از لوازم کوهنوردی و کمپینگ است. یک چاقو کوچک جیبی در تعمیرات، تهیه غذا و... به قدری مهم است که هر کوهنوردی حتما باید آن را به همراه داشته باشد. سایر اقلام مفید تعمیری عبارتند از بند کفش، سنجاق ایمنی، نخ و سوزن، سیم، نوار چسب، نوار تعمیر پارچه نایلونی، بند کابل، سگک پلاستیکی، بند ناف، بافته و ...

لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ، چادر

چادر می‌تواند در هوای سرد یا طوفان‌های بد پناهگاه کاملا حیاتی باشد. به طور کلی راحتی و همچنین احساس امنیت همه جانبه را افزایش می‌دهد. ارتفاع چادر را در نظر بگیرید یعنی ارتفاع داخلی در حداکثر فاصله آن چقدر است. برخی از کوه نوردان تمایل زیادی به تعویض لباس از حالت نشسته یا درازکش ندارند. اگر دوست دارید بایستید تا لباس بپوشید، چادری با ارتفاع بلند نیاز دارید. چادرهایی با دیوارهای مستقیم‌تر از مدل‌های شیب دار تر، فاصله بیشتری دارند، که به نوبه خود در کاهش بارندگی و باد بهتر هستند. چادرهای گنبدی ایستاده، که برای برپایی آنها نیازی به چوب یا قلاب ندارند، به راحتی می‌توانید آنها را به طور کامل بلند کنید و آنها را جابه‌جا کنید. چادرهای گنبدی به دلیل دیوارهای شیب دارشان فضای کمتری را آشغال می‌کنند.

لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ، کیسه خواب

کیسه خواب یکی از ضروری‌ترین لوازم کوهنوردی و کمپینگ است. کیسه خواب بخش مهمی از وسایل کمپینگ شماست زیرا می‌تواند شما را گرم، راحت و خشک نگه دارد. کیسه خواب‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که شما را در برابر عوامل محیطی از جمله دمای سرد و رطوبت در امان نگه دارند. دلیل این‌ که کیسه خواب بسیار گرمتر از پتو است این است که گرما را از همه جهات به دام می اندازد. کیسه خواب‌های خوب حتی دارای بند کشی در اطراف سر هستند تا هیچ گرمایی از ناحیه گردن شما خارج نشود.

راهنمای خرید لوازم کوهنوردی و کمپینگ | کیسه خواب کوهنوردی

لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ، زیرانداز

زیر اندازهای کمپینگ یکی از ضروری‌ترین وسایلی است که می‌توانید در سفر کمپینگ داشته باشید. با ایجاد یک مانع ضخیم و بالشتکی بین بدن شما و زمین، گرما و راحتی لازم برای لذت بردن از یک خواب خوب شبانه را فراهم می کنند. سه نوع اصلی زیرانداز کمپینگ وجود دارند. تشک‌های فوم سلول بسته، تشک‌های فوم سلول باز و تشک های پر از هوا. قبل از خرید زیرانداز باید به اندازه، راحتی، گرما و قابل حمل بودن دقت کنید.

لوازم ضروری کوهنوردی و کمپینگ، لوازم بهداشتی

لوازم بهداشتی مانند مسواک و خمیر دندان، داروهای شخصی، ضدعفونی کننده دشت، دستمال مرطوب، دستمال توالت، کرم ضد آفتاب، برس مو، قطره چشم، ناخن گیر، بهداشت زنانه، عینک آفتابی و بطری ادار لازم و ضروری است که همراه داشته باشید.

سخن پایانی

همان طور که می‌دانیم کوهنوردی و کمپینگ تاثیر مثبتی بر روح و روانمان دارد. همه دوست داریم حتی اگر یک بار شده است آن را تجربه کنیم. این تجربه پر از آرامش نیاز به لوازم مخصوص خود دارد که ما در این مقاله به چند تا از آن‌ها اشاره کرده‌ایم. امیدوارم بتوانید بهترین لوازم کوهنوردی و کمپینگ را انتخاب کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied