شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار و پرسود با استفاده از نرم‌افزار CRM

مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که هر کسب و کار باید به آن بپردازد و برای آن برنامه داشته باشد. ارتباط موثر با مشتریان و ارائه خدمات جانبی به آنها باعث جلب رضایت آنها و وفادار سازی مشتری می‌شود. در صورتی که بتوانید یک باشگاه مشتریان وفادار ایجاد کنید، فروشتان را تضمین می‌کنید و با حداقل هزینه بهترین عملکرد را خواهید داشت. نرم افزار آنلاین CRM به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند استراتژی‌ها، فرایندها و نحوه تعاملات کسب و کار شما را با نیازهای مشتریان تطبیق دهد. در ادامه با ما همراه شوید تا تاثیر نرم افزار CRM بر تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار را بررسی کنیم.

نرم افزار crm

چرا به دست آوردن مشتریان وفادار برای کسب و کارها ضروری است؟

تحقیقات و بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که ایجاد مشتریان وفادار نه تنها باعث افزایش سود و بازدهی می‌شود، بلکه نگرانی‌های ناشی از بازاریابی و افت فروش را نیز از بین می‌برد. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های معتبر جهان مثل اپل، سیلیکون ولی، بنز و ... تمرکز خود را بر روی وفادار سازی مشتری قرار داده‌اند. اگر دقیق‌تر بررسی کنید متوجه می‌شوید که تنها 5 درصد افزایش مشتریان وفادار، باعث افزایش 25 تا 100 درصدی سود حاصل از فروش می‌شود.

از طرفی دیگر به دست آوردن مخاطبانی که سودآوری ندارند یا مشتریانی که تنها یک بار خرید می‌کنند هزینه‌های بالایی داشته و بازاریابی را پر هزینه می‌کند. با ایجاد مشتریان وفادار هم زمان با افزایش سود دهی، هزینه ارائه خدمات و بازاریابی نیز کاهش می‌یابد. با استفاده از نرم افزار CRM به راحتی می‌توان مشتریان قدیمی را حفظ نمود و مشتریان وفاداری به دست آورد که همواره سود بیشتری برای کسب و کار به همراه دارند.

نرم افزار آنلاین CRM چگونه به وفادار سازی مشتری کمک می‌کند؟

این نرم افزار ارائه خدمات به مشتریان و میزان رضایت آنها را پیگیری می‌کند؛ همچنین این نرم افزار به صورت آنلاین ارتباط با مشتریان را حفظ کرده و علت وفاداری و یا فرار مشتریان را نشان می‌دهد.

این نرم افزار احساس نزدیک بودن و صمیمیت بیشتری بین مشتری و کسب و کار ایجاد می‌کند؛ از آنجایی که مشتریان مایل‌اند بیشتر به جایی مراجعه کنند که آن را می‌شناسند، به کسب و کار شما وفادار می‌شوند. به همین دلیل مشتریان حتی اگر تحت تاثیر تبلیغات رقبایتان قرار گیرند، ترجیح می‌دهند با شما همکاری کنند.

نرم افزار آنلاین CRM به شما کمک می‌کند استراتژی‌ها و برنامه‌های کسب و کار را به گونه‌ای تنظیم کنید که رضایت مشتریان را جلب کرده و آنها را نگه دارد. از این طریق کارکنان شرکت به صورت اختصاصی فعالیت‌های مشتریان و نظر آنها را پیگیری می‌کنند و با مدیریت ارتباط با مشتری تمام زمینه‌ها برای حفظ آنها را فراهم می‌کنید. راه اندازی و استفاده از نرم افزار CRM راحت است و این امکان را ایجاد می‌کند که به سرعت در کسب و کار خود پیشرفت داشته باشید.

چگونه از نرم افزار CRM برای وفادارسازی مشتریان استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید رضایت مشتریان خود را جلب کنید باید بتوانید به درستی از نرم افزار CRM برای جمع آوری اطلاعات آنها و پردازش آن استفاده کنید. ارتباط با مشتریان، نظرسنجی و بررسی پیشنهادات آنها باعث می‌شود خدمات خود را در این زمینه مطابق با نیازها و خواسته‌های آنها ارائه کنید. پردازش این اطلاعات بسیار مهم است و در صورتی که شما در دریاچه‌ای از اطلاعات غرق شده باشید نمی‌توانید به درستی از آنها استفاده کنید. به این منظور توصیه می‌شود از ویژگی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای برقراری ارتباط موثرتر و کسب رضایت مشتریان استفاده کنید.

ویژگی‌های نرم افزار CRM برای وفاداری مشتریان

نرم افزار CRM ویژگی‌هایی دارد که به شما کمک می‌کنند یک باشگاه مشتریان وفادار بسازید و در این قالب خدمات خود را بهینه سازی کنید. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای اغلب کسب و کارها کارایی دارد را معرفی می‌کنیم.

تبریک تولد

همه افراد در روز تولد منتظر تبریک دوستان و آشنایان خود هستند؛ اما نمی‌توانید تصور کنید که یک تبریک تولد چه تاثیری بر وفاداری مشتریان به کسب و کار شما دارد. در این روز خاص شما می‌توانید با یک تبریک تولد تا حد هدیه پیش روی کنید و مشتری را شگفت زده کنید. قابلیت ذخیره تاریخ تولد مشتریان در نرم افزار آنلاین CRM به شما کمک می‌کند به صورت اتوماتیک یک پیام متنی آماده برای مشتری خود ارسال کنید یا حتی همراه با آن یک کد تخفیف ویژه برای او ارسال کنید. این کار باعث می‌شود برند کسب و کار شما در ذهن مشتریان ماندگار شود.

پیشنهادات شخصی

نرم افزار CRM قادر است از روی پروفایل کاربران و خریدهای قبلی آنها اطلاعات بیشتری به دست آورده و پیشنهادات متناسب با نیاز او را آماده کند. شما می‌توانید از این نرم افزار علایق مشتریان را بررسی کرده و پیشنهادات شخصی برای آنها ارسال کنید که فکر می‌کنید با علایق آنها مرتبط است. این کار باعث می‌شود تبلیغات شما بیشتر دیده شود و مشتری نیز بتواند ارتباط موثرتری با شما برقرار کند.

نظرسنجی

همواره توجه داشته باشید که مشتریان و کاربران ناراضی تاثیر بسیار زیادی بر روی سایر کاربران دارند و می‌توانند یک کسب و کار را به طور کلی نابود کنند. نظر سنجی بعد از فروش یا تحویل محصول اولا باعث می‌شود مشتریان احساس کنند که رضایت آنها در فرایند کسب و کار شما نقش دارد؛ همچنین این نظرسنجی آگاهی بیشتری در مورد ایده‌های مشتریان به شما می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند که خدمات خود را کاملا مشتری محور کنید.

ارسال نظرسنجی با نرم افزار CRM یک تکنیک بسیار راحت برای پاسخگویی به این نیاز است و نهایتا به شما کمک می‌کند خدمات بهینه‌تری داشته باشید و مشتریان وفادار بسازید.

امتیاز معرفی کننده

در صورتی که با یک تکنیک کاری کنید که مشتریان شما کسب و کارتان را به سایر افراد معرفی کنند، نه تنها به او را به مشتری وفادار تبدیل می‌کنید، بلکه بازاریابی رایگان و موثرتری نیز خواهید داشت. ارائه کد معرفی و هدیه‌های رایگان برای افرادی که دوستانشان را معرفی می‌کنند یا افرادی که معرفی شده‌اند از طریق نرم افزار CRM باعث جذب بیشتر افراد به کسب و کار شما می‌شود.

نرم افزار CRM برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

نرم افزار CRM یک ابزار کاربردی برای تمام افرادی است که از دیجیتال مارکتینگ برای فروش بهتر محصولات خود استفاده می‌کنند. این نرم افزار آنلاین به عنوان مکمل سایت و شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کند و یک روش فوق العاده برای افرادی است که می‌خواهند کاربران را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied