شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

سفری به جنوب کشورمان؛ راهنمای انتخاب مقصد و برنامه ریزی سفر

در جنوب کشور مقاصد زیبایی برای سفر وجود دارد. اگر شما هم قصد سفر به مناطق جنوبی ایران را دارید، اما نمی‌دانید به کدام مقاصد و چگونه سفر کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا شما را برای برنامه‌ریزی این سفر راهنمایی کنیم.

سفری به جنوب کشورمان؛ راهنمای انتخاب مقصد و برنامه ریزی سفر

سفر به جنوب ایران در فصل پاییز و زمستان بهترین انتخاب است؛ چراکه جنوب کشور در این فصل‌ها آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای دارد و با سفر به این منطقه تجربه لذت‌بخشی خواهید داشت. در جنوب کشور مقاصد زیبایی برای سفر وجود دارد. اگر شما هم قصد سفر به مناطق جنوبی ایران را دارید، اما نمی‌دانید به کدام مقاصد و چگونه سفر کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا شما را برای برنامه‌ریزی این سفر راهنمایی کنیم.

 

بهترین مقاصد جنوب کشور

در جنوب کشور مقاصد زیادی برای سفر وجود دارد، اما برخی از آن‌ها برای سفر فوق‌العاده هستند. از بهترین مقاصد جنوب کشور برای سفر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

1- جزیره کیش و قشم

جزیره کیش و قشم دو جزیره محبوب در جنوب کشور هستند. سفر به این جزیره‌ها در فصل پاییز و زمستان بسیار عالی است. در هر کدام از این جزیره‌ها تفریحات آبی هیجان‌انگیزی وجود دارد که حسابی سر کیف‌تان می‌آورد. از جمله برخی از این تفریحات می‌توان به جت اسکی، فلای بورد و غواصی اشاره کرد. برای سفر به جزیره کیش و قشم می‌توانید رزرو هتل و رزرو بلیط هواپیما را از سایت‌های معتبر گردشگری به صورت آنلاین و خودکار و در کمترین زمان انجام دهید.

2- چابهار

از دیگر مقاصد بکر و ناب برای سفر به جنوب کشور، چابهار زیباست. آب‌وهوای چابهار از آبان تا فروردین‌ماه فوق‌العاده است و سفر خاطره‌انگیزی را برای‌تان می‌سازد. در سفر به چابهار یادتان نرود که حتما از جاهای دیدنی همچون کوه‌های مریخی، تالاب لیپار، بندر گواتر و ساحل درک دیدن کنید. برای سفر به چابهار می‌توانید از هواپیما و قطار استفاده کنید. برای سفر با قطار حتما رزرو بلیط قطار برای بندرعباس را از سایت‌های معتبر انجام دهید. سپس باید از بندرعباس خود را با توبوس به چابهار برسانید.

3- بندرعباس

بندرعباس از دیگر مقاصد جذاب برای سفر به جنوب کشور است. در بندرعباس حتما از جاذبه‌های گردشگری مثل حمام و مسجد گله‌داری، برکه‌های باران، معبد هندوها، حمام گپ و کوه گنو دیدن کنید. برای سفر به بندرعباس می‌توانید از ماشین شخصی، قطار یا هواپیما استفاده کنید. اگر مبدا شما تا بندرعباس فاصله زیادی دارد، سفر با هواپیما برای شما در اولویت خواهد بود و با توجه به مزایای خرید بلیط هواپیما از مستر بلیط، قطعا رزرو آنلاین بلیط هواپیما گزینه مطلوبی برای شماست.

 

4- بوشهر

از دیگر شهرهای ناب و جذاب جنوب کشور، بوشهر است. بوشهر لقب دریایی‌ترین شهر جهان را دارد، چون که پایین‌تر از سطح دریاست. از جمله جاهای دیدنی جذاب برای گشت‌وگذار در بوشهر می‌توان به بازارهای قدیمی، چشمه آب گرم میراحمد، عمارت ملک بوشهر، عمارت گلشن، مدرسه سعادت، عمارت کازرونی، عمارت دهدشتی، عمارت کازرونی و آب انبار قوام اشاره کرد.

5- سازه های آبی شوشتر

اگر اهل تاریخ‌گردی و طبیعت‌گردی هستید؛ در فصل پاییز یا زمستان حتما به سازه‌های آبی شوشتر در خوزستان بروید. مجموعه آبی سازه‌های شوشتر سازه‌های عظیم و با ابهتی هستند که در زمان ساسانیان ساخته شده‌اند. با دیدن این سازه‌ها به قدری شگفت‌زده می‌شوید که یک بار سفر به شوشتر چشم شما را سیر نخواهد کرد.

6- دزفول

از دیگر شهرهای استان خوزستان برای سفر، جایی نیست جز دزفول. برای سفر به دزفول، خرید بلیط هواپیما بهترین کار است. البته رزرو بلیط قطار هم برای سفر به دزفول می‌توانید انجام دهید. برای سفر به دزفول با قطار ابتدا باید به اندیشمک بروید و از آنجا با تاکسی خودتان را به دزفول برسانید. از جاهای جذاب دزفول برای گشت و گذار می‎توان به آبشار شوی، دره ارواح، پل قدیم، دریاچه شهیون و رودخانه دز اشاره کرد.

از دیگر شهرهای جذاب برای سفر به جنوب کشور می‌توان به عسلویه، آبادان، شوش و شیراز اشاره کرد.

 

بهترین زمان برای سفر به جنوب کشور

بهترین زمان برای سفر به جنوب کشور، فصل پاییز، فصل زمستان و ابتدای فصل بهار است. در این فصل‌ها، جنوب کشور آب‌وهوای معتدل و نسبتا مناسبی دارد. فقط یادتان باشد که حتما یک دست لباس گرم هم به همراه داشته باشید تا در صورت سرد شدن هوا، مشکلی برای‌تان پیش نیاید.

البته اگر به دنبال سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه مخصوصا به جزایر کیش و قشم هستید و گرمای هوا برایتان خیلی آزاردهنده نیست، می‌توانید در فصول گرم به این مناطق سفر کنید؛ در این مواقع از سال، قیمت بلیط هواپیما و هزینه اقامت کمتر خواهد بود.

 

 

برنامه ‌ریزی برای سفر به مناطق جنوبی

برای سفر به جنوب کشور می‌توانید از هواپیما قطار یا اتوبوس استفاده کنید. بهترین روش برای سفر به جنوب کشور سفر هوایی است. با رزرو بلیط از سایت‌های معتبر آنلاین، می‌توانید سفری راحت و بدون دردسر را تجربه کنید. البته اگر می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید، سفر زمینی با قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی را انتخاب کنید. رزرو بلیط اتوبوس یا قطار را نیز می‌توانید از سایت‌های معتبر انجام دهید.

در سایت‌هایی همچون مستربلیط به سادگی می‌توانید از قیمت همه بلیط‌ها مثلا قیمت بلیط هواپیما برای کیش یا قیمت بلیط هواپیما ساری به مشهد مطلع شده و بلیط برای شهرهای مختلف رزرو کنید. مثلا بلیط هواپیما شیراز به تهران لحظه آخری در این سایت به راحتی قابل مشاهده و رزرو است.

توصیه می‌شود رزرو هتل در هر کدام از شهرهای جنوبی کشور را نیز به صورت آنلاین انجام دهید. چراکه رزرو اقامتگاه یا هتل به صورت آنلاین در مقایسه با رزرو هتل به صورت حضوری بسیار به صرفه‌تر و آسان‌تر است. در رزرو هتل به صورت آنلاین می‌توانید عکس تمامی هتل‌ها را از قبل مشاهده کنید. همچنین می‌توانید در مورد امکانات هتل مدنظرتان اطلاعات کسب کنید. ناگفته نماند که در بعضی از سایت‌های آنلاین، امکان خواندن نظرات مسافران در مورد هتل‌ها هم وجود دارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied