شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی:

جاهای دیدنی مسکو

مسکو یکی از مرموزترین شهرهای توریستی اروپا است که تاریخی شگفت‌انگیز و معماری الهام‌بخشی دارد که در هیچ کجای دنیا نظیرش را نخواهید یافت. اگرچه مسکو نیز مانند دیگر شهرهای مدرن، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان با بیش از 11 میلیون نفر است، اما همچنان سنت‌های فرهنگی و اجتماعی قوی‌اش را حفظ نموده است.

جاهای دیدنی مسکو
معماری تزاری، کلیساهای دیدنی و سوغاتی‌های پر زرق‌و‌برق، همه با هم ترکیب می‌شوند و تجربه‌ی سفری به‌یادماندنی برای شما رقم می‌زنند. در این مطلب قصد داریم برترین جاذبه‌های گردشگری موسکو را به شما معرفی کنیم تا قبل از اینکه به بررسی و مقایسه قیمت تور مسکو مشغول شوید، با زیبایی‌های مسحور کننده‌اش بیشتر آشنا شوید.

5 مکان دیدنی موسکو که در تور روسیه بازدید آن را نباید از دست دهید!

در خیابان‌های سنگفرش شده میدان سرخ یا کرانه رودخانه که قدم می‌زنید، تشخیص اینکه در کدام قرن هستید برای شما سخت می‌شود و در تاریخ و زیبایی‌های این شهر غرق خواهید شد. اما 5 مکان دیدنی این شهر که در تور روسیه نباید از دستشان بدهید در ادامه معرفی خواهیم کرد. قبل از بررسی قیمت تور روسیه با این جاذبه‌ها آشنا شوید.

شگفتی کاخ کرملین

مشهورترین سازه‌ی شهر موسکو بدون شک، کاخ کرملین است. این کاخ در قرن 15 میلادی با مساحتی حدود 275000 مترمربع ساخته و توسعه داده شد. کاخ بزرگ کرملین بیش از 700 اتاق دارد و زمانی اقامتگاه خاندان بزرگ تزار بوده است.

این مجموعه باشکوه و عظیم، ساختمان‌های دیگری نیز دارد که برخی از آن‌ها به روی عموم باز هستند و می‌توان در تور روسیه از آنها بازدید کرد. به غیر از سه کلیسای جامع و تعدادی برج، کرملین موزه‌ای بینظیر دارد که همه چیز از تاج سلطنتی و کالسکه‌های امپراتوری گرفته تا تخت عاج ایوان مخوف و تاج عاج ایوان مخوف در آن برای بازدید عموم قرار گرفته‌اند.

تماشای اجرا در تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین سالن باله و اپرا در جهان است. در حالی که این تئاتر در طول قرون گذشته چندین بار بازسازی شده، هنوز هم تمام عظمت نئوکلاسیک خودش را حفظ نموده است. در داخل این سالن، مخمل قرمز، یک لوستر کریستالی سه طبقه، و قالب‌های طلایی، حسی باشکوه از دوره بیزانس-رنسانس به شما القا می‌کند.

تماشای نمایشی از گروه‌های باله و اپرا، لذت و حس دوران قدیم روسیه را تداعی می‌کند.

خرید لوکس از گام

قدیمی‌ترین و مجلل‌ترین مرکز خرید مسکو که یک شگفتی معماری نیز هست. GUM مخفف Glávnyj Universálnyj Magazin یا "فروشگاه اصلی جهانی" در اواخر دهه 1800 به سبک نئوروسی ساخته شد تا ترکیبی زیبا از یک اسکلت فولادی و 20000 صفحه شیشه‌ای و سقفی گنبدی به نمایش بگذارد.

یک سازه منحصر به فرد در زمان خودش، که شیشه آن باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند زمستان‌های پر برف روسیه را تحمل کند. اما نمای ساختمان نیز به همان میزان از بیرون چشم‌نواز است و هر سه سطح آن با سنگ مرمر و گرانیت پوشیده شده است.

اگرچه GUM دیگر بزرگترین مرکز خرید در مسکو نیست، اما همچنان زیباترین مرکز خرید بشمار می‌رود. مکانی که خانه برندهایی مثل گوچی و مانولو بلانیک و مقصدی ایده‌آل برای یک خرید لاکچری است. اما اگر تور روسیه ارزان بسته‌اید و قصد خرید کالای گرانقیمت ندارید، باز بازدید از این ساختمان زیبا را از دست ندهید.

در طبقه سوم این مجموعه، گزینه‌های غذاخوری استثنایی نیز وجود دارد. از جمله یک غذاخوری به سبک شوروی سابق که غذاهای سنتی روسی سرو می‌کند و یک غرفه برای فروش بستنی‌های ساخته شده با دست، با استفاده از دستور غذای نسخه اصلی سال 1954 دارد، که توسط دولت شوروی تایید شده بود.

قدم‌زنی در میدان سرخ

همه خیابان‌های اصلی مسکو از میدان سرخ شروع می‌شوند و این میدان قلب شهر محسوب می‌شود. این میدان با فضای عظیم 330 در 70 متر، توسط کرملین، مقبره لنین، دو کلیسای جامع و موزه تاریخی دولتی احاطه شده است. در سال 1945، رژه عظیم پیروزی در این محل برای جشن شکست آلمان نازی توسط نیروهای مسلح شوروی برگزار شد.

کلیسای جامع سنت باسیل، یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های میدان، در سال 1555 در این مکان ساخته شده است. معماری این کلیسای جامع الهام گرفته از طراحی بیزانسی و آسیایی است و جزئیاتی شبیه به مساجد معروف دارد.

هم خود میدان و هم کرملین به عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شده‌اند. آخر هفته‌ها گاهی غرفه‌هایی برای فروش سوغاتی و اقلام سنتی مانند ماتریوشکا (عروسک‌های تودرتو روسی) در ورودی میدان نیز به چشم می‌خورد.

پرسه در تاریخ، روبروی مقبره لنین

مقبره لنین، آرامگاه رهبر شوروی، ولادیمیر لنین، در مرکز میدان سرخ است. جسد او از زمان مرگش در سال 1924 در مقبره بوده و اگرچه طرح اولیه این بود که پس از مدت کوتاهی نمایش عمومی و پس از عزاداری، به خاک سپرده شود، اما این طرح به سرعت تغییر کرد.

پس از بازدید بیش از 100000 نفر از مقبره در مدت شش هفته، تصمیم گرفته شد که یک تابوت جدید و یک فضای نمایش دایمی‌تر، که بتواند جسد لنین را برای مدت بسیار طولانی‌تر از حد انتظار حفظ کند، ساخته شود و در نهایت مقبره لنین در این محل بنا شد.

در طول سال‌ها، مقبره و پله‌های مرمرین آن نیز به نقطه‌ای استراتژیک تبدیل شد که رهبران شوروی، رژه‌ها و رویدادهای میدان سرخ را از آنجا تماشا می‌کردند.

جسد مومیایی شده لنین هنوز هم در یک تابوت شیشه‌ای ضد گلوله نگهداری می‌شود. در حالی که بازدید از مقبره مطمئنا غیرعادی بنظر می‌رسد، علاقمندان به تاریخ که به دنبال کشف و درک اینکه چگونه میراث لنین یک ملت را تغییر داد، شاید جذاب باشد!

رزرو تور روسیه در فلای‌تودی

اگر قصد دارید به روسیه سفری خاطره انگیز داشته باشید، می‌توانید از طریق وب سایت فلای‌تودی، بهترین تور روسیه را با بهترین قیمت و امکانات رزرو کنید. فلای‌تودی به عنوان یک شرکت خدمات سفر معتبر، انواع تورهای استانبول از جمله تورهای سیاحتی، تورهای نوروزی، تورهای لحظه آخری و ... را به مسافران ارائه می‌دهد. از دیگر خدمات این شرکت می‌توان به رزرو بلیط هواپیما، تهیه بلیط قطار، رزرو هتل، صدور ویزا، تهیه بیمه مسافرتی، پشتیبانی 24 ساعته و خرید تور و بلیط چارتر اشاره نمود.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی