شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

با بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ روسیه آشنا شوید

با بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ روسیه آشنا شوید

با بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ روسیه آشنا شوید

روسیه یکی از کهن‌ترین سرزمین‌های جهان است که به واسطه تاریخ پر فراز و نشیبی که از سر گذرانده، آثار باستانی و یادگاری‌های با ارزشی از دوران‌های مختلف در دل خود دارد. از جمله جاهای دیدنی روسیه سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ این کشور است؛ که به خاطر معماری باشکوه و منحصربه‌فرد، پیشینه تاریخی و ردپای آن بر جای جای شهر و کانال‌ها و پل‌های متعددش، مقصدی محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است. این شهر که به «ونیز شمال» معروف است، دیدنی‌های مسحورکننده‌ای دارد که تا ابد خاطره آن را فراموش نخواهید کرد.

صومعه الکساندر نوسکی سن پترزبورگ

صومعه الکساندر نوسکی در شهر سن پترزبورگ روسیه، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای خرید تور است. این صومعه در قرن سیزدهم تاسیس و به نام شاهزاده الکساندر نوسکی، قهرمان ملی روسیه، نامگذاری شده است.

صومعه الکساندر نوسکی دارای مجموعه‌ای از ساختمان‌های تاریخی و مذهبی است که از جمله آنها می‌توان به کلیسای ترینیتی، کلیسای الکساندر نوسکی و مقبره شاهزادگان رومانوف اشاره کرد. این صومعه همچنین دارای موزه بزرگی است که در آن اشیای تاریخی، هنری، و مذهبی به نمایش گذاشته شده است.

صومعه الکساندر نوسکی محلی مناسب برای زائران و گردشگران است. این صومعه به دلیل داشتن فضای آرامش‌بخش معنوی و قدمت تاریخی، مشهور است.

موزه دولتی روسیه: گنجینه‌ هنر روسی در جاهای دیدنی سن پترزبورگ

یکی از مراکز دیدنی سن پترزبورگ، موزه دولتی هنر در روسیه و یکی از عظیم‌ترین موزه‌های هنر در جهان است. این موزه دارای مجموعه‌ای بزرگ از آثار هنری روسی از قرن دهم تا به امروز است.

موزه دولتی روسیه در چندین ساختمان در سراسر شهر سن پترزبورگ واقع شده است. مهم‌ترین ساختمان این موزه کاخ مرمر است که در قرن هجدهم ساخته شده است. دیگر ساختمان‌های این موزه شامل کاخ استراگانوف، قلعه میخایلوفسکی و باغ تابستانی می‌شود.

موزه دولتی روسیه دارای مجموعه‌ای بزرگ از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، گرافیک‌ و هنر کاربردی است. از جمله مشهورترین آثار این موزه می‌توان به نقاشی آخرین روز پمپئی اثر کارل برویولوف و مجسمه سوارکار برنزی اثر فالکونه اشاره کرد.

کاخ یوسوپف در سن پترزبورگ

کاخ یوسوپف در شهر سن پترزبورگ روسیه، یکی از با شکوه‌ترین کاخ‌ها و از جمله جاهای دیدنی روسیه است. این کاخ در قرن هجدهم به دستور شاهزاده نیکلای یوسوپوف ساخته شده و تا سال ۱۹۱۷ اقامتگاه این خانواده بوده است.

کاخ یوسوپف دارای معماری باروک بسیار زیبا و با شکوه است. این کاخ در 6 طبقه ساخته شده و دارای بیش از ۱۰۰ اتاق است. از جمله مهم‌ترین بخش‌های این کاخ می‌توان به تالار پذیرایی، تالار طلا و تالار آینه اشاره کرد.

کاخ یوسوپف در محوطه‌ای بسیار زیبا و با صفا واقع شده است. این محوطه دارای باغ‌های بسیار زیبا، فواره‌های متعدد، و مجسمه‌های بسیار نفیس است. یکی از مشهورترین اتاق‌های این کاخ اتاقی است که گریگوری راسپوتین، راهب مسیحی، در آن به قتل رسید.

کلیسای منجی در خون؛ از مرموزترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ

بعد از نوشتن اسم این کلیسا توضیح دیگری نیاز نیست، چون خود به تنهایی کنجکاوی برانگیز است. این کلیسا در محل ترور امپراتور الکساندر دوم در مجاورت کانال گریبایدوف و به دستور پسرش ساخته شده است. ساخت و ساز این کلیسا در سال ۱۹۰۷ به اتمام رسید و بازدید از آن به دلیل جنگ، یکبار در سال ۱۹۳۲ ممنوع شد. 

بر خلاف معماری دیگر بخش‌های شهر سن پترزبورگ، کلیسای منجی در خون با سبک  ناسیونالیسم رمانتیک که در قرون وسطی بسیار از آن استفاده می‌شده، معماری شده است. رنگ غالب استفاده شده در تزئینات و نقاشی‌های داخل کلیسا آبی فیروزه‌ای بسیار چشم‌نوازی است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. نمای بیرونی این کلیسا نیز شامل  گنبدهای رنگی و بسیار زیبا است.

نهایتا در سال ۱۹۹۷ پس از مرمت، کلیسای منجی در خون بار دیگر برای بازدید عموم بازگشایی شد و امروزه از معروفترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ به شمار می‌رود.

کلیسای جامع سنت ایزاک در سن پترزبورگ

کلیسای جامع سنت ایزاک در شهر سن پترزبورگ روسیه، یکی از بزرگترین کلیساهای ارتدکس در جهان و یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ است. این کلیسای جامع در سال ۱۸۵۸ پس از چهل سال ساخت و ساز به پایان رسید و به نام قدیس ایزاک نامگذاری شد.

کلیسای جامع سنت ایزاک دارای معماری نئوکلاسیک بسیار زیبا و باشکوه است. گنبد طلایی این کلیسای جامع که ۱۰۱ متر ارتفاع دارد، از تمام نقاط شهر سن پترزبورگ قابل مشاهده است. فضای داخلی این کلیسای جامع نیز بسیار زیبا و با عظمت، و دارای تزئینات بسیار نفیس و هنرمندانه است.

کلیسای جامع سنت ایزاک در طول تاریخ خود شاهد وقایع مهم تاریخی بسیاری بوده است. در انقلاب بلشویکی روسیه این کلیسای جامع به موزه و در سال ۱۹۹۱ بار دیگر به عبادتگاه مذهبی تبدیل شد. سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این کلیسا با تور ترکیبی روسیه به سن پترزبورگ سفر می‌کنند.

روستای تزارها؛ از جذاب ترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ

یکی از مناطق دیدنی سن پترزبورگ، روستای تزارها، که به نام روستای پوتسدام یا دهکده تزارها نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از کاخ‌ها، باغ‌ها، و مجسمه‌ها در شهر سن پترزبورگ روسیه است. این مجموعه در قرن هجدهم به دستور امپراتریس الیزابت ساخته شده و اقامتگاه تابستانی تزارها بوده است.

روستای تزارها شامل چندین کاخ مهم است: کاخ کاترین، کاخ الکساندر و کاخ پاولوفسک. کاخ کاترین مشهورترین کاخ این مجموعه است و دارای معماری باروک بسیار زیبا و با شکوه است. تالار کهربا یکی از مشهورترین بخش‌های این کاخ است که با استفاده از پانل‌های کهربا تزئین شده است.

باغ‌های روستای تزارها نیز بسیار زیبا و با صفا هستند. این باغ‌ها دارای مسیرهای پیاده‌روی، فواره‌ها، مجسمه‌ها و دریاچه‌ها هستند. بهترین زمان برای بازدید از روستای تزارها در فصل تابستان است که باغ‌ها در زیباترین حالت خود هستند.

بازدید از جاهای دیدنی سن پترزبورگ با تورهای برسام

تاریخ و گذشته روسیه به خصوص در سن پترزبورگ، ردپایی انکار ناشدنی در تمام دیدنی‌های این شهر برجای گذاشته است؛ به شکلی که حتی اگر علاقه‌ای به وقایع تاریخی نداشته باشید هم شما را مجذوب خود می‌کند. اگر از آن دسته گردشگران ماجراجو هستید که معماری و ادبیات، تاثیر قدرت و جنگ، عشق و خشونت، نظر شما را به خود جلب می‌کند، سفر به جاهای دیدنی سن پترزبورگ و بازدید از تمام موزه‌ها، خیابان‌ها و کاخ‌های آن را در اولویت قرار دهید. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر می‌توانید از گزینه خرید تور روسیه استفاده کنید و با بهترین قیمت از جاذبه‌های شگفت‌انگیز سن پترزبورگ دیدن کنید.

برسام سیر آریا یکی از بهترین مجموعه‌های گردشگری در ایران است که مسیر سفر به خارج از مرزهای کشور را برای ایرانیان عزیز هموار می‌سازد. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت www.barsamseyr.com از انواع تور خارجی، پکیج های هر تور و قیمت آن مطلع شوید. همچنین برای آگاهی از شرایط پرداخت اقساطی به سایت ما مراجعه کرده و یا با شماره‌تلفن 02148041000 تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای مشتاق شما برای تجربه‌های نو هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی