شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

کانادا دومین کشور پهناور جهان است که در آمریکای شمالی واقع شده است. تنوع جغرافیایی بالای این کشور پهناور به آن امکان استفاده از طیف گسترده ای از منابع طبیعی را در صنایع خود می دهد. یکی از بارزترین ویژگی های کانادا اقتصاد قوی آن است که شامل مشاغل و صنایع مختلفی می شود. این طیف گسترده از صنایع نیازمند نیروی کار متخصص و سرمایه هستند بنابراین کانادا به دنبال نیروی کار ماهر و جذب سرمایه برای حفظ روند رشد صنایع خود است.

کانادا دومین کشور پهناور جهان است که در آمریکای شمالی واقع شده است. تنوع جغرافیایی بالای این کشور پهناور به آن امکان استفاده از طیف گسترده ای از منابع طبیعی را در صنایع خود می دهد. یکی از بارزترین ویژگی های کانادا اقتصاد قوی آن است که شامل مشاغل و صنایع مختلفی می شود. این طیف گسترده از صنایع نیازمند نیروی کار متخصص و سرمایه هستند بنابراین کانادا به دنبال نیروی کار ماهر و جذب سرمایه برای حفظ روند رشد صنایع خود است.

بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

عوامل موثر در انتخاب روش سرمایه گذاری در کانادا

با توجه به روند رو به رشد اقتصاد کانادا، این کشور مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی می باشد. پرسش حائز اهمیت درباره سرمایه گذاری این است که بهترین و پر سودترین زمینه برای سرمایه گذاری در کانادا چیست؟ انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری به عوامل متعددی بستگی دارد که برخی از این عوامل عبارتند از:

  • اهداف سرمایه‌گذاری: اولین قدم تعیین اهداف سرمایه‌گذاری شما است. شما به دنبال چه چیزی هستید؟ افزایش بلندمدت سرمایه؟ جریان نقدی منظم؟ ترکیبی از هر دو؟پاسخ صحیح به این پرسش می تواند برای انتخاب روش نهایی سرمایه گذاری بسیار مهم است.
  • تحمل ریسک: شما چقدر مایل به ریسک کردن هستید؟ افراد از نظر توانایی برای تحمل ریسک با یکدیگر متفاوت هستند، اولویت برخی از افراد وجود حداقل ریسک برای سرمایه گذاری است. به عنوان مثال، افراد جوان‌تر ممکن است تحمل ریسک بیشتری داشته باشند و بتوانند برای بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند، در حالی که افراد مسن‌تر ممکن است به دنبال سرمایه‌گذاری‌های پایدارتر با افق زمانی کوتاه‌تر باشند.
  • افق زمانی: برای چه مدت به پول خود نیاز ندارید و آن را سرمایه‌گذاری می‌کنید؟ برخی از سرمایه‌گذاری‌ها برای بلندمدت مناسب‌تر هستند، در حالی که برخی دیگر برای کوتاه‌مدت مناسب‌ترند. همچنین ممکن است به هر دلیلی نتوانید سرمایه خود را برای مدت طولانی سرمایه گذاری کنید، بنابراین در زمان انتخاب باید به حداقل و حداکثر زمان لازم برای یک سرمایه گذاری توجه ویژه ای داشته باشید.
  • دانش و تجربه: شما چقدر در مورد سرمایه‌گذاری می‌دانید؟ آیا تجربه سرمایه‌گذاری در کانادا یا در سایر کشورها را دارید؟ دانش افراد برای سرمایه گذاری می تواند نقش تعین کننده ای داشته باشد.
  • شرایط مالی: شما چه مقدار پول برای سرمایه‌گذاری دارید؟ این پرسش مهم ترین پرسش برای انتخاب روش سرمایه گذاری است. زیرا به صورت قطع روش های مناسب زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد که شما باید بر اساس تمکن مالی خود بهترین روش را انتخاب کنید.

بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری در هر یک از صنایع به صورت دقیق در مورد انواع مختلف سرمایه‌گذاری موجود، مزایا و معایب هر کدام و خطرات ورود به هر بخش آگاهی داشته باشید. اگر در انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری برای خود مطمئن نیستید، با یک مشاور مالی صحبت کنید. یک مشاور مالی می‌تواند به شما در ارزیابی اهداف، ریسک های موجود و مدیریت مالی‌ بهتر و ایجاد یک برنامه سرمایه‌گذاری متناسب با نیازهای شما بسیار مفید باشد.

روش های مختلف سرمایه گذاری در کانادا

دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا از طریق ورود سرمایه مشخصی که منجر به رشد روند اقتصادی کانادا می شود امکان پذیر است. برای دریافت این رویزا شما می توانید ابتدا ویزای کار موقت دریافت کنید و سپس با راه اندازری کسب و کار و گذشت یک سال به اقامت دائم کانادا دست یابید. ضمنا در این روش همسر شما هم امکان کار در زمان اقامت شما در کانادا را خواهد داشت و فرزندان تحت تکفل شما هم امکان تحصیل رایگان را خواهند داشت. به طور کلی امکان سرمایه گذاری به دو روش در کانادا وجود دارد:

  1. سرمایه گذاری فدرال

  • روش ICT: این روش برای اشخاصی مناسب است که قصد انتقال شرکت یا باز کردن شعبه جدیدی در کانادا را دارند. در این روش شما می توانید کارمندان مورد نظر خود را نیز به کانادا منتقل کنید. در این روش کارمندان بعد از 1 سال واجد شرایط ویزای دائمی کانادا خواهند شد.
  • روش SUV ( استارت آپ): ویزای استارت آپ کانادا به مهاجرانی که ایده های خلاقانه و حرفه ای دارند این امکان را می دهد که با سرمایه گذاری بر روی ایده های خود در کشور کانادا، امکان اقامت در این کشور را داشته باشند. نکته قابل توجه این است که امکان شراکت برای این روش وجود دارد، اما تعداد شرکا نمی تواند بیشتر از 5 نفر باشد و هر نفر باید حداقل 10% از سهام را در اختیار داشته باشد.

روش های سرمایه گذاری در کانادا

2. سرمایه گذاری استانی

سرمایه گذاری استانی یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در کانادا است. برنامه های این روش که به اصطلاح PNP نامیده می شود شامل استانهای آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، برانزویک، نوا اسکوشیا، آنتاریو، پرنس ادوارد، ساسکاچوان و کبک می شود. در این روش هر استان حداقل سرمایه و شرایط خاص خود را تعیین می کند.

تفاوت روش سرمایه گذاری استانی و فدرال:

این دو نوع سرمایه گذاری در برخی از موارد با یکدیگر متفاوت هستند:

  1. میزان سرمایه ورودی: میزان سرمایه ورودی در روش فدرال 250 هزار دلار تا 350 هزار دلار است اما در روش استانی 100 هزار دلار تا 350 هزار دلار است.
  2. مدت زمان مورد نیاز برای دریافت ویزا: در روش فدرال بین 8 تا 12 ماه و در روش استانی 12 تا 24 ماه است.
  3. اعتبار ویزا : در هر دو ابتدا ویزای کاری 2 ساله دریافت خواهید کرد و سپس آن را به اقامت دائم تبدیل خواهید کرد.
  4. امکان همراهی اعضای خانواده: در روش فدرال این امکان فراهم است اما در روش استانی در برخی از موارد این امکان وجود دارد.

شرایط متقاضی برای سرمایه گذاری در کانادا:

برای سرمایه گذاری در کانادا مبلغ مشخصی از طرف اداره مهاجرت تعیین نشده است. سرمایه لازم با توجه به بیزینس پلن یا طرح ارائه شده از طرف شما مشخص می شود و باید با گردش مالی و سوابق کاری شما تناسب داشته باشد. همچنین باید تمکن مالی که نشان دهنده توانایی شما در تامین هزینه های زندگی خود و خانواده تان را تا زمان رسیدن سرمایه گذاری به سود است، ارائه دهید.

اگر شما هم قصد سرمایه گذاری و مهاجرت به کشور کانادا را دارید بهتر است حداقل میزان 200 تا 250 هزار دلار برای سرمایه گذاری خود درنظر بگیرید تا در نهایت به دریافت PR و اقامت دائم کانادا دست یابید.

سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا

 

کانادا مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری های بین المللی است و همه ساله افراد بسیاری برای انجام سرمایه گذاری در این کشور داوطلب می شوند.

اگر روحیه کارآفرینی دارید و قصد راه اندازی کسب و کار در کانادا را دارید، برای انتخاب نوع کسب و کار بهتر است از مشاوره کارشناسان خبره مهاجرتی بهره مند شوید.

مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ سرمایه‌گذاری بدون ریسک نیست. قبل از هر نوع سرمایه‌گذاری، شرایط را به صورت صحیح بسنجید و از ریسک و مشکلات احتمالی که ممکن است در آینده رخ دهد آگاهی داشته باشید. مجموعه رویال اپلای، معتبرترین موسسه مهاجرتی در زمینه مهاجرت به آمریکا و کانادا انتخابی مطمئن برای سرمایه گذاری کم ریسک در کانادا و آمریکا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی