شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آشنایی با بهترین و بدترین زمان خوردن آجیل

انواع آجیل و خشکبار از جمله مواد غذایی هستند که به دلیل خواص فوق‌العاده‌شان باید در رژیم غذاییتان جا داشته باشند و به صورت منظم مصرف شوند. با این حال یکی از چالش‌های بسیاری، اطلاع از زمان درست مصرف این ترکیبات مغذیه. اگه شما هم نمی‌دونید که برای بهره‌مند شدن از خواص آجیل باید آن را کی مصرف کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

انواع آجیل و خشکبار از جمله مواد غذایی هستند که به دلیل خواص فوق‌العاده‌شان باید در رژیم غذاییتان جا داشته باشند و به صورت منظم مصرف شوند. با این حال یکی از چالش‌های بسیاری، اطلاع از زمان درست مصرف این ترکیبات مغذیه. اگه شما هم نمی‌دونید که برای بهره‌مند شدن از خواص آجیل باید آن را کی مصرف کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین زمان مصرف آجیل

برای این که بتونید از خواص فوق‌العاده انواع مغزهای خوراکی بهره مند بشید باید هر کدام از آن‌ها را در زمان مشخصی مصرف کنید. در ادامه درباره بهترین زمان مصرف هر کدام از مغزهای خوراکی صحبت می‌کنیم.

خوردن آجیل هنگام صبح

خوردن آجیل در صبح

در مجموع متخصصان تغذیه بهترین زمان مصرف آجیل را صبح ناشتا می‌دونند چون مواد مغذی در این حالت جذب بیش‌تری دارند. از آن جایی که همه مغزهای خوراکی سرشار از اسیدهای چرب مفید از جمله امگا 3 هستند، اگه در وعده صبحانه و به صورت ناشتا مصرف بشن از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی به شکل موثری جلوگیری می‌کنند.

از سوی دیگه فیبر موجود در انواع آجیل از بروز مشکلاتی مثل چاقی جلوگیری میکنه چون برای طولانی مدت سیر نگهتون میداره و از ریزه خواری جلوگیری میکنه. یادتون باشه مصرف ناشتای آجیل‌هایی از جمله بادام درختی به دلیل فیبر بالا از بروز مشکلات گوارشی مثل یبوست هم جلوگیری میکنه.

یادتون باشه که چربی مفید موجود در انواع آجیل، سطح قند خون را پایین میاره و از افت ناگهانی اون در طول روز جلوگیری میکنه. پس اگه مبتلا به دیابت هستید مصرف آجیل را به صورت ناشتا یا در وعده صبحانه فراموش نکنید. مغزهای خوراکی زیر را میشه به صورت ناشتا مصرف کرد:

  • بادام درختی که اشتها را به شکل موثری کاهش میده و باعث لاغری میشه.
  • پسته که آهن بدن را بالا میبره. برای اطلاع از قیمت پسته میتونید به وب سایت ناتژی سر بزنید.
  • گردو که با اسیدهای چرب ضروری از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری میکنه.

خوردن آجیل هنگام عصر

آجیل برای عصر

هیچ منعی برای مصرف آجیل در وعده عصرانه وجود نداره و می‌تونید این مواد مغذی را با خیال راحت هنگام عصر مصرف کنید. با این حال توجه داشته باشید که مصرف آجیل‌هایی که کالری بیش‌تری دارند در وعده عصرانه بیش‌تر توصیه میشه و می‌تونند انرژی شما را به شکل موثری بالا ببرند.

بادام زمینی و بادام هندی از جمله آجیل‌هایی هستند که مصرفشان در وعده عصرانه به شدت توصیه میشه چون هم کالری زیادی دارند و انرژی‌زا هستند و هم با پروتئین نسبتا زیادشون به عضله‌سازی کمک می‌کنند؛ بنابراین اگه ورزش می‌کنید می‌تونید از بادام هندی، بادام زمینی یا کره بادام زمینی در وعده عصرانه استفاده کنید و سپس ورزش کنید؛ در این صورت به دلیل سطح انرژی بالا، هم تمرین موثرتری خواهید داشت و هم روند عضله سازی تسریع میشه.

خوردن آجیل هنگام شب

این باور که نباید آجیل را هنگام شب مصرف کرد، کاملا غلطه بلکه باید از مصرف آجیل‌های پرکالری مثل بادام زمینی، بادام هندی و پسته قبل از خواب خودداری کرد چون به شدت انرژی زا هستند و روند طبیعی خواب را با مشکل مواجه می‌کنند. همچنین به دلیل محتوای فیبر بالاشون ممکنه باعث ایجاد مشکلاتی مثل معده درد بشن که این اتفاق به دلیل عدم توانایی دستگاه گوارش در هضم آن‌ها است.

با این حال متخصصان طب سنتی اعتقاد دارند، مصرف کم بعضی از آجیل‌ها پیش از خواب برای بدن فواید زیادی داره و به هضم غذا کمک میکنه؛ از جمله گردو که توصیه میشه خیسانده بشه و 2 تا 3 عدد قبل از خواب مصرف بشه. پس اگه دوست دارید با رژیم غذایی مشکلات گوارشی را کنترل کنید، خرید آجیل آنلاین از جمله گردو و مصرفش پیش از خواب را فراموش نکنید.

خوردن چه مقدار آجیل در روز مجاز است؟

مقدار دقیق مصرف روزانه آجیل با توجه به شرایط بدنی شما تعیین میشه و در این باره باید حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید. با این حال هر چند آجیل بسیار مفیده اما مصرف بیش از حدش مشکلات بسیاری از جمله دل درد، اسهال و ... را برای شما به همراه میاره. در مجموع مصرف روزانه یک مشت آجیل برای افراد بدون بیماری‌های زمینه‌ای ایده آله و مشکل خاصی رو ایجاد نمی کنه. پس حالا که از خواص بی‌نظیر مصرف روزانه انواع مغزهای خوراکی آگاه شدید، پیشنهاد می‌کنیم خرید آجیل مخلوط را حتما در برنامه‌تون قرار بدید.

بادام هندی

بدترین زمان خوردن آجیل در روز

بدترین زمان خوردن آجیل‌های پرکالری هنگام شب است چون هضمشون سخته و دستگاه گوارشی فرصت کافی برای هضم رو در اختیار نداره؛ پس هنگام خواب احساس دل درد می‌کنید. همچنین کالری بالای آجیل‌هایی مثل بادام هندی و بادام زمینی، انرژی بسیار زیادی را ایجاد و شما را بی‌خواب میکنه.

نتیجه گیری

انواع آجیل و خشکبار از مواد غذایی ضروری برای بدن به حساب میان و بسیاری از نیازهای بدنتون را تامین می‌کنند. با این حال باید بدونید که در چه ساعتی از روز به سراغشون برید. در مجموع توصیه میشه آجیل‌هایی که فیبر بالاتری دارند از جمله بادام درختی و پسته هنگام صبح مصرف بشن که تا ظهر سیر نگهتون دارن و از ریزه خواری جلوگیری کنند. آجیل‌های پرکالری مثل بادام زمینی در صورت مصرف در وعده عصرانه انرژی روزانه شما را تامین می‌کنند. همچنین مصرف مغزهای خوراکی مثل گردو پیش از خواب، به هضم غذا کمک میکنه.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی