شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

معرفی باغ گل دبی؛ بهشت سرسبز در قلب صحرای دبی

باغ گل دبی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. میراکا گاردن دبی بخش‌های دیدنی و تفریحی مختلفی دارد که در این مطلب معرفی شده است.

بزرگ‌ترین و خاص‌ترین باغ گل موضوعی جهان به‌نام باغ گل دبی با فضایی رنگارنگ و رویایی از گردشگران میزبانی می‌کند. تمام آن چیزی که در بخش‌های مختلف میراکل گاردن دبی وجود دارد با گل‌های شاد و سرزنده تزئین شده است. تندیس‌ها و مجسمه‌های بزرگ و کوچک فراوانی در این مجموعه گردشگری به‌چشم می‌خورد که با گل‌ها و گیاهان پوشانده شده و مناظر چشم‌نوازی را ایجاد کرده‌اند. اگر قصد سفر به دبی را دارید حتما سری به این مجموعه تماشایی و جذاب بزنید و از شگفتی‌های باغ گل در دبی که در ادامه مطلب معرفی خواهد شد، دیدن کنید.

باغ گل دبی را بشناسید

آشنایی با باغ گل دبی یا میراکل گاردن

بدون اغراق، می‌توان باغ معجزه دبی را به‌عنوان رویایی‌ترین و زیباترین جاذبه این شهر معرفی کرد. این باغ، در مساحتی بالغ بر 72 هزار مترمربع، حدود 150 میلیون شگوفه و گل را در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف به‌نمایش گذاشته است. نحوه به‌کاربردن و تزئین گل‌ها در باغ گل دبی با دیگر باغ‌های گل دنیا متفاوت است؛ به این معنی که تمام اشکال گل‌آرایی شده به‌صورت سه بعدی هستند. با تهیه بلیط میراکل گاردن دبی می‌توانید از گشت‌وگذار در مجموعه‌ای زیبا و دل‌انگیز لذت ببرید و حس بودن در بهشت را تجربه کنید. امکانات گردشگری و تفریحی این مجموعه بسیار متنوع است و امکان بازدید از باغ پروانه‌ها، تماشای اجراهای زنده و تفریح در پارک ترامپولین را در اختیارتان قرار می‌دهد.

معرفی باغ گل دبی

معروف ترین تندیس های دیدنی باغ معجزه دبی

همان‌طور که اشاره شد، شگفتی‌های باغ گل در دبی فقط به تماشای میلیون‌ها گل رنگارنگ و متنوع محدود نمی‌شود؛ بلکه قرار است از سازه‌های معروف و غول‌پیکر که با انواع گل‌ها تزئین شده‌اند نیز بازدید کنید. زمانی که در این باغ شگفت‌انگیز قدم می‌زنید، این تندیس‌های جذاب را مشاهده خواهید کرد:

گذرگاه های گل آرایی شده

چندین گذرگاه گل‌آرایی شده، با اشکال مختلف در بخش‌هایی از باغ معجزه وجود دارند که عبور از آن‌ها، خیال‌انگیز و رویایی است. این گذرگاه‌ها بهترین مکان برای گرفتن عکس‌های یادگاری هستند که نباید این فرصت را از دست بدهید. گذرگاه‌های موجود در این باغ زیبا شامل اشکال زیر است:

  • گذرگاه قلبی
  • گذرگاه پروانه‌ای
  • گذرگاه چتری

گذرگاه های میراکل گاردن دبی

تندیس ایرباس A380

در زمان قدم زدن در این باغ و تنفس هوای پاک و خوشبو، اگر چشمتان به یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین تندیس‌های گل‌آرایی شده به‌نام ایرباس A380افتاد، تعجب نکنید؛ درست است، در بخشی از این پارک موضوعی، یک هواپیمای بزرگ و پوشیده از گل قرار دارد که آرم هواپیمایی امارات برروی آن حک شده است. برای تزئین این مجسمه، بیش از 500 هزار گل و گیاه زنده به‌کار رفته است. جالب است بدانید که نام این تندیس در گینس به‌عنوان بزرگ‌ترین مجسمه گل‌دار (به شکل هواپیما) به ثبت رسیده است.

تندیس ایرباس باغ گل در دبی

تندیس میکی موس

در بخش دیگری از باغ معجزه، یک تندیس بزرگ و گل‌کاری شده از معروف‌ترین شخصیت کارتونی به‌نام میکی موس قرار دارد. ارتفاع این مجسمه 18 متر است و برای تزئین آن از 100 هزار گل و گیاه زنده استفاده شده است. میکی موس زیبا و رنگارنگ این مجموعه، وزنی در حدود 35 تن دارد. جذابیت‌های این تندیس به‌گونه‌ای است که در سال 2018، رتبه پنچم بلندترین توپیاری دنیا را کسب کرده و به همین خاطر نام آن در رکوردهای گینس نیز به‌چشم می‌خورد.

تندیس خرس تدی

از آنجایی که باغ گل دبی در سال 2013 و در روز عشق افتتاح شده است، بدون شک یکی از معروف‌ترین تندیس‌های غول‌پیکر آن، خرس تدی خواهد بود. در بخشی از این مجموعه رنگارنگ و رویایی، مجسمه یک خرس تدی گل‌آرایی شده قرار دارد که ارتفاع آن به 12 متر می‌رسد.

تندیس خیابان دیزنی

در بخش دیگری از این باغ پرگل و وسیع، خبابان دیزنی و شخصیت‌های معروف آن به‌چشم می‌خورد. برای علاقه‌مندان به برنامه‌های شرکت دیزنی، این خیابان گل‌کاری شده جذاب خواهد بود؛ چراکه تندیس غول‌پیکر 9 شخصیت معروف و محبوب دیزنی ازجمله دانلد داک، مینی موس، میکی موس و... را در دل خود جای داده است.

تندیس برج خلیفه

مگر می‌شود در زبیاترین و بزرگ‌ترین باغ گل جهان، تندیس گل‌کاری شده برج خلیفه نباشد. یک سازه نمادین و تزئین شده با گل در دل باغ گل دبی قرار دارد که اطراف آن را گل‌ها و گیاهان رنگارنگ و چشم‌نواز احاظه کرده است.

بخش های مختلف باغ گل در دبی

بعد از معرفی معروف‌ترین و جذاب‌ترین تندیس‌های باغ گل دبی، نوبت به دیگر بخش‌های تفریحی و دیدنی این مجموعه گردشگری رسیده است؛ البته باید بدانید که علاوه بر مجسمه‌های معرفی شده، سازه‌های فراوان دیگری وجود دارد که تمام آن‌ها نیز با گل‌ها و گیاهان زیبا و زنده تزئین شده‌اند. بخش‌های مختلف باغ معجزه دبی به شرح زیر است:

باغ های گل

محوطه اصلی این مجموعه شامل باغ‌های متعدد گل است که هر کدام از آن‌ها جذابیت‌های منحصربه‌فردی را به‌نمایش گذاشته‌ا‌ند؛ تندیس‌هایی که پیش‌تر معرفی شد، در همین بخش از باغ قرار دارند.

باغ پروانه

در مساحتی بیش از 1800 مترمربع، فضایی جذاب و غیرقابل توصیف قرار دارد که زیستگاه گونه‌های بی‌شماری از پروانه‌ها است. پروانه‌های رنگارنگ و زیبایی که در این بخش از باغ نگهداری می‌شوند شامل 15000 گونه متنوع هستند که از نقاط مختلف جهان جمع‌آوری شده‌اند. در باغ سرپوشیده پروانه‌ها، 9 گنبد پلاستیکی قرار دارد که محل زندگی پروانه‌ها هستند.

فروشگاه های سوغات

در کنار گشت‌وگذار در باغ گل شهر دبی، می‌توانید از خریدی جذاب در فروشگاه‌های سوغات لذت ببرید. جالب است بدانید که سوغاتی‌های موجود در مغازه‌ها و فروشگاه‌های این مجموعه با موضوع گل و پروانه هستند. به‌عنوان مثال، روی لوازم و وسایل طرح‌هایی از پروانه، گل‌ها و همچنین بخش‌هایی از باغ معجزه حک شده است.

حوضچه ماهی ها

همان‌طور که اشاره شد، گشت‌وگذار در این مجموعه با شگفتی‌ها و تجربیات منحصربه‌فرد و جدیدی همراه است که هر لحظه شما را غافل‌گیر می‌کند. زمانی که در حال قدم زدن در باغ هستید و از تماشای سازه‌های گل‌کاری شده لذت می‌برید، ناگهان چشمتان به حوضچه ماهی می‌افتد که ماهی‌های رنگارنگ درحال جست‌وخیز در آن هستند. وجود سه حوضچه ماهی، زیبایی و جذابیت این مجموعه تماشایی را دوچندان کرده است.

محوطه بازی کودکان

اگر با کودکانتان به باغ گل دبی می‌روید، خبر خوبی برای شما داریم و آن وجود یک محوطه بازی ویژه کودکان است. تمام آن چیزی که فرزند دلبند شما برای شادی و تفریح نیاز دارد، در این بخش از پارک فراهم شده است؛ بنابراین با خیال آسوده به گشت‌وگذارتان در زیباترین پارک موضوعی جهان ادامه دهید.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی جذابیت‌های باغ گل دبی به‌عنوان خاص‌ترین و زیباترین باغ گل در جهان پرداختیم. در این مجموعه گردشگری زیبا و رنگارنگ، تندیس‌های غول‌پیکر و گل‌آرایی شده فراوانی قرار دارد که دیدن آن‌ها برای هر گردشگری جذاب و دوست‌داشتنی است؛ همچنین بخش‌های تفریحی و دیدنی متنوعی در این مجموعه وجود دارد که بهتر است از تمام آن‌ها دیدن کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی