شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

اهمیت استفاده از ضدآفتاب

آفتاب با وجود همه خوبی هاش میتونه دشمن پوست ما هم باشه. اشعه های مضر آفتاب مثل اشعه های فرابنفش آسیب های شدیدی به پوست میزنن. مثل نشانه های پیری زودرس و سرطان پوست. بهترین راهی که برای جلوگیری از این مشکلات و آسیب ها داریم اینه که همیشه از یه کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنیم.

آفتاب با وجود همه خوبی هاش میتونه دشمن پوست ما هم باشه. اشعه های مضر آفتاب مثل اشعه های فرابنفش آسیب های شدیدی به پوست میزنن. مثل نشانه های پیری زودرس و سرطان پوست. بهترین راهی که برای جلوگیری از این مشکلات و آسیب ها داریم اینه که همیشه از یه کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنیم.

خیلی ها فکر می کنند که ضدآفتاب رو باید فقط توی روز های آفتابی و کنار ساحل استفاده کرد. اما واقعیت اینه که اشعه های مضر آفتاب جدای از فصل همیشه وجود داره. به همین خاطره که استفاده از ضدآفتاب باعث میشه حتی تو روز های سرد و ابری هم آسیبی ناشی از آفتاب به پوستتون وارد نشه.

مای سفورا تصویر یک

ضدآفتاب خاصیت های مختلفی برای ما داره. اول و مهمتر از هر چیز باعث میشه پوستمون دچار سوختگی شدید نشه. افرادی هم که ضدآفتاب به طور منظم استفاده می کنن ریسک ابتلا به سرطان پوست براشون خیلی کاهش پیدا میکنه. یکی دیگه کارهایی که ضدآفتاب برای ما انجام میده اینه که جلوی پیری زودرس پوست و به وجود اومدن چروک و لکه رو می گیره.

قبل از هر چیز بدونید که استفاده از ضدآفتاب تقلبی و فیک می تونه به پوست آسیب وارد کنه. یه ضدآفتاب تقلبی که کیفیت پایینی داره باعث قرمزی پوست، جوش و پوسته پوسته شدن میشه. اما متاسفانه امروزه توی بازار های ضدآفتاب های تقلبی زیاد هستن و باید زمانی که خرید می کنید خوب مراقبت باشید. خصوصا که امروزه تولیدکننده های محصولات فیک سعی می کنن تا جای ممکن محصولات تقلبی رو شبیه به لوازم اصلی بسازن.

مطمئن ترین راهی که برای خرید محصولات اورجینال وجود داره اینه که از فروشگاه های معتبری خرید کنید که به صورت حرفه ای روی محصولات مراقبتی و آرایشی کار می کنن.

مای سفورا تصویر دو

یکی از نکته های مهم این است که چطور از ضدآفتاب استفاده کنیم. مقدار مناسب ضدآفتاب برای این که کاملا پوست صورت و گردن شما رو پوشش بده تقریبا به اندازه یک فندق هست. حتما ضدآفتاب رو حداقل 30 دقیقه قبل از رفتن زیر آفتاب استفاده کنید. به این شکل که اول پوست خودتون رو تمیز کنید و بعد از این که خشک شد، ضدآفتاب رو به طور یکنواخت روی پوست پخش کنید.

ضدآفتاب محصولی هست که نیاز به تجدید داره. ترجیحا هر دو ساعت یک بار نیازه که ضدآفتاب تجدید بشه. مخصوصا بعد از شنا و تعریق زیاد یا اگه صورت خودتون رو پاک کردین. حتما دقت کنید که محصول به همه قسمت های پوست شما که در معرض آفتاب قرار دارن برسه؛ مثل گوش ها، گردن و پشت دست ها.

مای سفورا تصویر سه

یادمون باشه که استفاده نکردن از ضدآفتاب آسیب های جدی به پوست وارد می کنه. متاسفانه خیلی از مردم مخصوصا در کشور ما که معمولا آفتاب شدیدی داره بدون محافظت، خودشون رو در برابر آفتاب قرار میدن. آفتاب یکی از مهم ترین دلایل پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک هاست.

یکی از نتیجه های مرسوم در اثر آسیب ناشی از آفتاب سرطاان پوست هست. اشعه های آفتاب به قدری قوی هستن که حتی می تونن باعث آسیب به DNA بشن و جهش ژنتیک ایجاد کنن و در نتیجه منجر به سرطان پوست بشن. این مساله جدی ترین آسیبی هست که آفتاب میتونه به پوست ما وارد کنه.

شاید براتون سوال شده باشه که آفتاب چطور میتونه پیری زودرس و چروک بیاره. اشعه خورشید باعث آسیب به کلاژن و بافت پوست میشه. این مساله خاصیت ارتجاعی پوست رو دچار ضعف میکنه و پوست ظاهر جوون خودش رو از دست میده. به همین خاطر ریسک آثار پیری زودرس مثل چروک، خطوط ریز و لکه خیلی بیشتر میشه.

اگه دوست دارید محصولات اورجینال مراقبتی و آرایشی خرید کنید، یکی از معتبر ترین فروشگاه ها مای سفورا هست که می تونید خیلی راحت و آنلاین ازشون سفارش بدین. اگرم به مشاوره رایگان نیاز داشتید از بچه های مای سفورا کمک بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی