شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهنمای سفر به مشهد: نکات ضروری

مشهد، شهر دعا و آرزوهای بیکران، همواره میزبان گردشگران و زائران از شهرهای مختلف و حتی کشورهای دیگر است. شهر مقدس مشهد، به برکت مرقد مطهر امام رضا (ع) مزین شده و در کنار این حضور نورانی، اماکن گردشگری بسیاری را نیز در قلب خود جای داده است. اگر شما هم دلتان پر می‌کشد برای قدم زدن در هوای حرم و بازدید از شهر مشهد، با این مطلب از سفرمارکت با ما همراه باشید تا نکات ضروری و مهمی را در مورد سفر به مشهد، برایتان بازگو کنیم.

مشهد، شهر دعا و آرزوهای بیکران، همواره میزبان گردشگران و زائران از شهرهای مختلف و حتی کشورهای دیگر است. شهر مقدس مشهد، به برکت مرقد مطهر امام رضا (ع) مزین شده و در کنار این حضور نورانی، اماکن گردشگری بسیاری را نیز در قلب خود جای داده است. اگر شما هم دلتان پر می‌کشد برای قدم زدن در هوای حرم و بازدید از شهر مشهد، با این مطلب از سفرمارکت با ما همراه باشید تا نکات ضروری و مهمی را در مورد سفر به مشهد، برایتان بازگو کنیم.

سفر به مشهد؛ مقصدی پر نور

مشهد در شمال شرقی کشور و مرکز استان خراسان رضوی است و افتخار میزبانی حرم مطهر امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان را دارد. این کلان‌شهر مساحتی در حدود ۳۵۱ کیلومتر دارد که قدمت تاریخی آن به قبل از ظهور اسلام برمی‌‎گردد. شهر مشهد به واسطه حرم مطهر و همچنین اماکن تاریخی و گردشگری گوناگون، به قطب گردشگری در شرق کشورمان تبدیل شده است. اگر شما نیز می‌خواهید سفری به مشهد داشته و حال و هوایی تازه کنید، باید به یک سری نکات توجه کنید تا سفری آسان و خاطره‌انگیز داشته باشید.

برنامه‌ریزی برای سفر به شهر مشهد

همان‌طور که می‌دانید، هر سفری نیاز به برنامه‌ریزی قبلی دارد. برای سفر به شهر مشهد هم نیاز است که از پیش، مواردی مانند رزرو بلیط قطار یا هواپیما، رزرو و اجاره اقامتگاه، زمان سفر و مواردی ازاین‌دست را به طور دقیق بررسی کنید. برنامه‌ریزی پیش از سفر، موجب می‌شود در طول سفر به مشکل خاصی برنخورید. شما می‌توانید برای رزرو بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس و همچنین رزرو هتل و محل اقامت، به سایت‌های معتبر مراجعه کرده، عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید و اقدام به رزرو کنید. جالب است بدانید که مشهد مقدس با داشتنِ بیش از 500 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتل‌آپارتمان و مسافرخانه، رتبه نخست را در بین سایر شهرهای ایران دارد. به‌طوری‌که که حدوداً 55 درصد از هتل‌های ایران در این شهر قرار دارند. هتل مدینه الرضا مشهد - 5 ستاره، هتل تارا مشهد - 4 ستاره، هتل نگین پاسارگاد مشهد - 4 ستاره، هتل‌آپارتمان امید مشهد و چندین و چند هتل دیگر در این شهر، آماده خدمت‌رسانی به مسافرین عزیز است. راستی، اگر شما ساکن پایتخت ایران، شهر تهران هستید، می‌توانید با رزرو قطار تهران مشهد از طریق سایت‌های معتبر، قطار موردنظر خود را با قیمت مناسب تهیه کرده و سفر مطمئنی پیش رو داشته باشید.

هزینه سفر به مشهد مقدس

هزینه سفر به هر شهری قطعاً به انتخاب‌های شما بستگی دارد. برای سفر به مشهد نیز، باید از پیش با برنامه‌ریزی دقیق، انتخاب‌های خود را معین کنید. اینکه می‌خواهید با هواپیما سفر کنید و یا با قطار که ارزان‌تر است؟ می‌خواهید در یک هتل بسیار لوکس و شیک با تمامی امکانات، ساکن شوید و یا در یک هتل‌آپارتمان که هزینه اجاره آن، مقرون‌به‌صرفه‌تر است؟ شهر مشهد برای هر بودجه‌ای، امکانات و خدمات متناسبی دارد، پس انتخاب با شماست.

آب‌وهوای مشهد مقدس

شهر مقدس مشهد واقع در شمال شرقی کشور در میان رشته‌کوه‌های بینالود و هزارمسجد قرار گرفته است. آب‌و‌هوای مشهد به‌خاطر همپوشانی چند اقلیم، معتدل و رو به سرد و خشک است. این شهر در تابستان روزهای گرم و خشک و در زمستان روزهای سردی را تجربه می‌کند. اردیبهشت‌ماه بهترین ماه سال و بهترین زمان سفر به مشهد است. آب‌وهوای مشهد در این ماه به ثبات می‌رسد و مناظر این شهر و اطراف آن بسیار دیدنی و چشم‌نوازند. با توجه به این مطالب، بهتر است پیش از سفر به مشهد، زمان سفر و فصل مورد نظر را بررسی کنید.

جاهای گردشگری و دیدنی شهر مقدس مشهد

اگر مسافر شهر زیبای مشهد هست، لازم است پیش از سفر با مناطق و اماکن گردشگری آن بیشتر آشنا باشید تا در طول سفر با خیالی آسوده به گشت‌وگذار بپردازید و خاطراتی خوش را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. همان‌طور که گفته شد، شهر مقدس مشهد متبرک است با حرم مطهر امام رضا (ع). این حرم مطهر هر ساله میزبان گردشگران زیادی است. شما هم در سفرتان به مشهد، تا به این شهر رسیدید، قطعاً هوایی خواهید شد و قبل از هر اقدامی به پابوس خواهید رفت تا با قدم زدن در هوای پرنور حرم، آرامش را میهمان قلبتان کنید.

شهر زیبای مشهد، علاوه بر این حرم زیبا و باشکوه، مناطق گردشگری گوناگونی دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. مسجد گوهرشاد، موزه‌های آستان قدس رضوی، آرامگاه نادرشاه افشار، آرامگاه فردوسی در توس، کوهسنگی، پارک جنگلی وکیل‌آباد، شاندیز و طرقبه، روستاهای زیبای اطراف مشهد مانند چالیدره، مراکز خریدی؛ مانند الماس شرق و ده‌ها جای دیدنی دیگر در این شهر، با امکانات کامل برای گردشگران، گزینه‌های مناسبی برای بازدید هستند.

حمل‌ونقل عمومی در مشهد

خوب است بدانید که هزینه حمل‌ونقل عمومی در مشهد خیلی بالا نیست. در شهر مشهد مترو در دسترس شما قرار دارد که از طریق آن می‌توانید به مناطق مختلف مشهد بروید. همچنین، در خیابان امام رضا که منتهی به حرم است، اتوبوس‌های بی‌آرتی و همچنین اتوبوس برای سفر به نقاط دیگر مشهد در دسترس قرار دارد. از طرفی، کرایه‌های تاکسی و تاکسی اینترنتی در مشهد خیلی گران نیستند و این امر رفت‌وآمد را برایتان آسان می‌کند.

کلام آخر

در این نوشتار از سفرمارکت، برایتان از سفر به شهر زیبای مشهد گفتیم. شهر مقدس مشهد باحال و هوای معنوی‌اش، یکی از گزینه‌های مناسب برای سفری خاطره‌انگیز است. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، پیش از هر چیز یک برنامه‌ریزی صحیح در مورد وسیله سفر، محل اقامت و آشنایی کامل با شرایط این شهر داشته باشید تا سفری آرام را طی کنید. اگر تجربه‌ای از سفر به شهر مشهد دارید برایمان بنویسید. منتظر نظرات خوبتان هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی