شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین ورق سایبان خانه و نکات مهمی که نمی دانید!

بهترین ورق برای سایبان به چه نوع ورقی گفته می‌شود؟ معمولاً برای ساخت سایبان خودروها و دیگر بخش‌هایی که در ویلاها خانه‌ها و مکان‌های تجاری وجود دارد از یک سری ورقه‌های فولادی استفاده می‌شود؛ اما این موضوع که از چه نوع ورقی برای این کار استفاده شود می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. از طرفی علاوه بر آنکه کارایی‌ها و ویژگی‌های هر نوع ورق را باید بشناسید باید بدانید که در چه محیطی از چه نوع ورقی می‌توانید استفاده کنید. در ادامه توضیحات دقیق تر و کاملتری را ارائه کرده ایم.

 

ویژگی های بهترین ورق سایبان

بهترین ورق سایبان

 

بررسی ویژگی‌های بهترین ورق سایبان یکی از موارد بسیار مهمی است که پیش از خرید انواع ورق‌های سایبان باید حتماً آن را انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند که بدانید کدام نوع ورق برای چه محیطی می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ از طرفی نیز شناخت ویژگی‌های یک نوع ورق سبب می‌شود که بتوانید قیمت حدودی آن را نیز حدس بزنید. بنابراین این نکته را جدی بگیرید، تا بتوانید در نهایت خرید خوبی داشته باشید.

 

انعطاف پذیری

اولین نکته در خصوص انعطاف پذیر بودن ورق‌های سایبان است. سایبان‌ها معمولاً به شکل‌های مختلفی می‌توانند ساخته شوند. این موضوع در سازه‌های مدرن بیشتر به چشم می‌خورد؛ بنابراین بایستی حتماً سطح مقطع‌ها و ورقه‌های فولادی استفاده شود که مطمئن باشیم انعطاف پذیری کافی و لازم را برای شکل‌گیری‌ به فرم دلخواه ما را دارند.

 

مقاومت در برابر شرایط نامناسب جوی

انواع ورق سایبان

 

نکته بعدی در خصوص میزان مقاومتی است که ورق‌های سایبان در برابر شرایط محیطی مختلف می‌توانند داشته باشند. تگرگ، باران‌های شدید، نور خورشید و... همگی از جمله مواردی هستند که ورق‌های سایبان را می‌توانند دچار آسیب و پوسیدگی کنند. بنابراین هر قدر این ورقه‌ها بتوانند در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بیشتری داشته باشند، گزینه های بهتری نیز به شمار می روند.

 

مقاوم در برابر آسیب های احتمالی

ورق‌های سایبان علاوه بر آن که در برابر شرایط جوی باید مقاومت خوبی داشته باشند لازم است که در برابر ضربات احتمالی نیز مقاوم باشند. این موضوع اهمیت زیادی در حفظ خودروها از آسیب‌های احتمالی دارد. تصور کنید زمانی که سایبان خودروها در محلی است که در قسمت بالایی آن کارگران مشغول ساخت و ساز باشند احتمال افتادن هر چیزی روی خودروها وجود دارد. بنابراین خرید بهترین انواع ورق سایبان میتواند نتایج مناسب تری را به همراه داشته باشد.

 

مقاوم در برابر نور خورشید

بهترین ورق سایبان باید بتواند در برابر نور خورشید و اشعه‌های مضر آن نیز مقاوم باشد. این موضوع می‌تواند در حفظ رنگ خودرو و کاهش پوسیدگی آن تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشد.

 

انواع ورق سایبان

ورق‌های سایبان می‌تواند انواع مختلفی داشته باشند. همانطور که گفته شد هر کدام از این ورقه‌ها را می‌توانیم برای یک محیط خاص به کار ببریم، بنابراین باید بدانیم چه انواعی وجود دارد و کدام مورد می‌تواند بهترین گزینه برای کاربری مورد نظر ما باشد. در ادامه بهترین انواع ورق سایبان را معرفی کردیم.

 

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه بهترین ورق سایبان

 

حتماً نام ورق‌های گالوانیزه را زیاد شنیده‌اید. در لیستی که برای بهترین انواع ورقه سایه‌بان وجود دارد می‌توانیم نام ورق گالوانیزه را نیز ببینیم. این ورقه‌ها یک سری مزیت‌ها و یک سری معایب دارد؛ بنابراین استفاده از آنها در هر محیطی نمی‌تواند بهترین گزینه محسوب شود.

البته فرایند ترکیب کردن روی و آهن طی یک پروسه خاص انجام می‌شود. ورقه‌های گالوانیزه در واقع همان ورقه‌های فولادی هستند؛ بنابراین کاملاً طبیعی است که در زمان بارش باران و تگرگ سر و صدای زیادی را در محیط ایجاد کند. این موضوع یکی از معایب بزرگ ورق‌های گالوانیزه به حساب می‌آید.

با این وجود هزینه‌های کم برای نگهداری ورق‌های گالوانیزه، تعمیر راحت و ارزان این ورقه‌ها، طول عمر بسیار زیاد و دوام بالایی که ورق‌های گالوانیزه در برابر نور خورشید و آفتاب و رطوبت دارند؛ می‌تواند جز مهم‌ترین مزیت‌های این ورقه‌ها محسوب شود. به همین خاطر نیز از این سطح مقطع در محیط‌های اداری سازمانی و مواردی همچون پاساژها از این ورقه ها برای سایبان استفاده می‌شود.

 

ورق upvc

یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ورق‌های سایبان ورق‌های یو پی وی سی هستند. این ورقه‌ها یک سری ویژگی‌های خاص دارد که سبب می‌شود در هر محیطی و با هر شرایطی بتوانیم از آنها استفاده کنیم. اولین مورد در خصوص قابلیت انطباق و فرم پذیری این ورقه‌ها است؛ به راحتی می‌توانید آنها را به فرم دلخواه درآورید و سایبان هایی با فرم دلخواه را بسازید.

میزان مقاومت ورق‌های یو پی وی سی در برابر نور خورشید و اشعه‌های مضر آن بسیار زیاد است. از طرفی نیز میزان تحمل بارهای مختلف همچون بوران و تگرگ در این ورقه‌ها بسیار بالا بوده و دیگر نگران شکستگی ورق‌ها نخواهیم بود.

وزن ورق‌های یو پی وی سی سبک است؛ بنابراین برای پروژه‌های بزرگ و غالباً پروژه‌هایی که در ارتفاعات کار می‌شوند این موارد می‌توانند بهترین گزینه باشد. حتماً در نظر داشته باشید که قابلیت بازیافت داشتن یکی از موارد مهمی است که این روزها مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرد. به راحتی می‌توانید ورق‌های upvc را بازیافت کرده و قرار دهید.

در کنار تمام این موارد قیمت‌های پایین این ورقه‌ها نیز وجود دارد که می‌تواند یکی از مهم‌ترین مواردی باشد که خریداران به دنبال انتخاب این نوع ورقه سایبان هستند. قیمت کم ورق‌های یو پی وی سی گزینه بسیار مهمی برای پروژه‌های مختلف و به خصوص پروژه‌های بزرگ است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی