شمانیوز
شما نیوز

نقش بازار سرمایه در تولید و رشد اقتصادی با رویکردی بر جایگاه بورس اوراق بهادار تهران

این گزارش به صورت کلی نشان دهنده نقش مهم بازار سرمایه در اقتصاد و فرصت‌های موجود برای رشد این بازار و اثربخشی بیشتر آن در تولید و رشد اقتصادی کشور است.

نقش بازار سرمایه در تولید و رشد اقتصادی با رویکردی بر جایگاه بورس اوراق بهادار تهران
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مدیریت تحقیق و توسعه، نگاهی اجمالی بر مبانی نظری رشد اقتصادی کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه نشان­ می­ دهد که بازار سرمایه دارای نقش حیاتی در تولید و رشد اقتصادی کشور‌ها است. بازار سرمایه با کمک به تأمین مالی شرکت­ ها، بهبود راهبری شرکتی، افزایش شفافیت و تخصیص بهینه منابع، آثار مثبتی در اقتصاد کشور‌ها ایجاد کرده است. در گزارش پیش­ رو ابتدا نقش بازار سرمایه در تولید و رشد اقتصادی از منظر تئوری‌های اقتصادی بیان شده، سپس به بررسی ساختار بازار سرمایه ایران و مقایسه آن با سایر کشور‌ها پرداخته شده است.
نقش بازار سرمایه در تولید و رشد اقتصادی با رویکردی بر جایگاه بورس اوراق بهادار تهران
در بخش بعدی گزارش، روند تأمین مالی در کشور با استفاده از بازار سرمایه، بانک و سایر منابع مورد بررسی قرار گرفته است. بررسی­‌ها نشان می­ دهد تأمین مالی در ایران با استفاده از بازار سرمایه در سال­‌های گذشته روند رو به رشدی داشته است. در ادامه این گزارش خلاصه­‌ای از وضعیت فروش شرکت­‌های پذیرش شده در بورس به همراه میزان مالیات پرداختی توسط آن­ها ارایه شده است. آمار ارائه شده نشان­ می­ دهد که ناشران بورس، سهم قابل توجهی از مالیات کل کشور را پرداخت می­ کنند. این گزارش به صورت کلی نشان ­دهنده نقش مهم بازار سرمایه در اقتصاد و فرصت­‌های موجود برای رشد این بازار و اثربخشی بیشتر آن در تولید و رشد اقتصادی کشور است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی