شمانیوز
شما نیوز

معاون فناوری اطلاعات و آمار بیمه ایران:

تمام فرایندهای بیمه گری تا پایان سال بر روی "ایران من" قرار خواهد گرفت

تمام فرایندهای بیمه گری تا پایان سال بر روی "ایران من" قرار خواهد گرفت

معاون فناوری اطلاعات و آمار بیمه ایران از گرفتن تمام فعالیت های بیمه گری بر روی اپلیکیشن ایران من خبر داد.

نسترن کلاه چی، در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه صنعت مالی که امروز جمعه 16 مرداد در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد، در گفت و گو با خبرنگار شمانیوز گفت: بیمه ایران در یکسال اخیر دستاوردهای خوبی داشته که به سه حوزه تقسیم می شوند که یکی کاربردی، دیگری زیرساخت و سوم داده های تولید شده در راستای بهبود تجربه مشتریان است. 

وی افزود: در حوزه برنامه های نرم افزاری و برنامه های کاربردی، با توجه به راه اندازی سامانه ایران من به عنوان یک پلتفرم در این زمینه در حال تکمیل است تا سرویس های جدید روی این پلتفرم راه اندازی شود. 

کلاه چی یادآور شد: به طور مثال در رشته های توانستیم آن ها را بر روی این پلتفرم بالا بیاریم به عنوان نمونه در رشته آتش سوزی طرح های حامی و مهر و سفر بر روی این پلتفرم راه اندازی شده است در بخش های نرخ دهی و صدور و خسارت، ثالث و بدنه هم بالا آمده است و در زمینه بیمه نامه های عمر هم پرداخت بخشی از اندوخته این بیمه نامه را بر روی این پلتفرم راه اندازی کردیم. 

وی با بیان آن که نکته حائز اهمیت این است که هر بیمه گزار از طریق دولت هوشمند می تواند وارد این پلتفرم شود و در حال تکمیل این فرآیند برای سایر رشته ها هستیم یادآور شد: تا پایان سال 1403 قصد داریم تمام فرایندهای بیمه گری که در اختیار مشتریان قرار می گیرد بر روی این پلتفرم راه اندازی کنیم. 

به گفته کلاه چی از آنجا که بیمه ایران از حجم داده های قابل قبولی در صنعت بیمه برخوردار است در روندهای نوآوری، داده ها از سال 90 جمع آوری کرده است به طوری که در حال حاضر برخی پروژه ها در بیمه ایران به بهره برداری رسیده نظیر سامانه هوش تجاری بیمه ایران که امکان گزارش گیری را از وضعیت موجود بیمه ایران در سیستم های بیمه گری فعال می کند و این در حالی است که از طریق آن پروه های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز پیگیری می شود. 

معاون فناوری اطلاعات و آمار بیمه ایران اظهار داشت: این اقدامات منجر می شود که فضای مناسبی برای مدیران بیمه ایران به وجود آیند و برای تصمیم گیری های خود بتوانند از این داده ها استفاده کرده تا در روند بیمه گری بهبودهایی حاصل شده و در نهایت منتهی به نوآوری در صنعت بیمه گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی