شمانیوز
شما نیوز

بیمه درمان در صدر

رشد ۱۱ درصدی صدور بیمه‌نامه در پنج ماهه نخست امسال

رشد ۱۱ درصدی صدور بیمه‌نامه در پنج ماهه نخست امسال

براساس گزارش جدید بیمه مرکزی، طی پنج ماهه نخست سال جاری، ۳۱.۷ میلیون بیمه‌نامه صادر شده که نشان از رشد ۱۱.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در این مدت، بیمه درمان با سهم ۴۶.۵ درصدی از حق بیمه تولیدی در صدر رشته‌های بیمه‌ای قرار گرفته است.

طبق آمار جدید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صنعت بیمه در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با صدور ۳۱.۷ میلیون فقره بیمه‌نامه رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. این میزان صدور بیمه‌نامه نشان‌دهنده رشدی معادل ۱۱.۱ درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۲ است.

ارزش کل بیمه‌نامه‌های صادر شده یا همان حق بیمه تولیدی، در این مدت به ۱۸۴.۵ هزار میلیارد تومان (همت) رسید که در مقایسه با پنج ماهه نخست سال گذشته ۶۵.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین در زمینه خسارت، تعداد موارد پرداخت شده به ۳۲.۸ میلیون مورد رسیده که رشدی ۱۴.۷ درصدی را به ثبت رسانده است. مبلغ کل خسارت‌های پرداختی نیز به حدود ۸۰.۱ همت بالغ شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰.۸ درصد افزایش داشته است.

نسبت خسارت در این دوره ۴۳.۴ درصد محاسبه شده که ۴.۲ واحد درصد کمتر از پنج ماهه نخست سال گذشته است. بررسی سهم رشته‌های بیمه‌ای نشان می‌دهد که بیمه درمان با اختصاص ۴۶.۵ درصد از کل حق بیمه تولیدی، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و همچنان پرمخاطب‌ترین رشته بیمه‌ای در کشور به شمار می‌آید. میزان خسارت‌های این رشته بیمه نیز ۴۳.۴ درصد گزارش شده است.

پس از بیمه درمان، بیمه شخص ثالث و مازاد با ۲۱.۹ درصد از حق بیمه تولیدی و ۲۷ درصد از خسارت‌های پرداختی در جایگاه دوم قرار دارد. در همین حال، بیمه زندگی (عمر) با ۱۱.۸ درصد از حق بیمه تولیدی و ۹.۹ درصد از خسارت‌های پرداختی، و بیمه بدنه اتومبیل با ۴.۹ درصد از حق بیمه تولیدی و ۹.۴ درصد از خسارت‌های پرداختی، به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

سهم بخش غیردولتی از کل حق بیمه تولیدی ۸۱.۷ درصد و از خسارت پرداختی ۷۶.۵ درصد بوده است. این ارقام نشان می‌دهد که شرکت‌های خصوصی همچنان سهم قابل‌توجهی از بازار بیمه کشور را در اختیار دارند.

از میان شرکت‌های بیمه، ۱۰ شرکت عمده شامل بیمه ایران، دی، دانا، آسیا، ملت، البرز، کوثر، پارسیان، پاسارگاد و سینا توانسته‌اند بیش از ۸۲ درصد از بازار بیمه را تصاحب کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی