شمانیوز
شما نیوز

کیک فنجانی

طرز تهیه کیک فنجانی دو رنگ / برای عصرانه خودت یک کیک خوشمزه درست کن

طرز تهیه کیک فنجانی دو رنگ  / برای عصرانه خودت یک  کیک خوشمزه درست کن

آموزش درست کردن یک کیک فنجانی خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: کیک های فنجانی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده و اقتصادی است که شما می توانید به صورت دو رنگ داخل قابلمه بدو ن نیاز به فر تهیه کنید. این کیک فنجانی دو رنگ بسیار محبوب است و می تواید برای مهمانی ها نیز آماده کنید. همه مواد به پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی گفته شده است که بتوانید به سادگی اندازه گیری کنید. بافت این کیک بسیار نرم و پنبه ای است و شما می توانید بدون نیاز به قالب یا ورقه کاپ کیک نیست. 

مواد لازم
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ولرم ۱/۲ لیوان
شکر ۱ لیوان سر خالی
روغن ۱/۳ لیوان
آرد ۱ و ۱/۳ لیوان
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
وانیل ۱ ق چای خوری
پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا مواد را در دمای محیط قرار دهید و به کمک یک پیمانه اشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر  با همزن دستی بزنید به قدری کرم رنگ شود اگر همزن برقی در دسترس دارید می توانید مواد را بزنید و در حین کار دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و در ادامه شیر و روغن را به مواد اضافه کنید و با افزودن هر کدام برای چند ثانیه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید مخلوط آرد و بیکینگ پودر را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی به آرامی مخلوط کنید تا گلوله های آرد باز شود دقت کنید باید کم کم آرد را بریزید تا مواد حسابی مخلوط شود. سپس مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به یکی پودر کاکائو بزنید و حسابی مخلوط کنید تا شکلاتی شود و دیگری را ساده قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کیک فنجانی

لیوان های نشکن را بردارید و با روغن چرب کنید و ابتدا مواد شکلاتی و بعد کمی از مواد سفید بریزید و اگر می خواهید طرح دار باشد می توانید مجدد کمی شکلاتی بریزید و با چاقو طرح ایجاد کنید ولی دقت کنید که نباید مواد بیشتر از ۲/۳ داخل لیوان باشد و ۱/۲ قالب خالی باشد سپس داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا بجوش بیاید و لیوان ها را در آب قرار دهید به طوری که ۱/۳ آن داخل قالب باشد و بعد درب قابلمه را برای نیم ساعت بگذارید تا با حرارت کم پخته شود و بعد از نیم ساعت بدون باز کردن درب قابلمه حرارت را خاموش کنید و بگذارید برای ۲۰ دقیقه خنک شود و از لیوان ها خراج کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی