شمانیوز
شما نیوز

بلدرچین

طرز تهیه بلدرچین پرتقالی با آب پرتقال / درست کردن گوشت بلدرچین خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه بلدرچین پرتقالی با آب پرتقال  / درست کردن گوشت بلدرچین خوشمزه و مجلسی

آموزش درست کردن یک بلدرچین خوشمزه و عالی مناسب برای مجلس مهمانی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: اگر دوست دارید طعم و مزه ی جدیدی از بلدرچین را به شما آموزش دهیم که قرار است با آب پرتقال این خوراک خوشمزه را تهیه کنید و به همراه برنج و سالاد مخصوص تهیه کنید. بلدرچین را سعی کنید در برنامه هفتگی خود قرار دهید چون سرشار از پروتئین و فسفر و کلسیم می باشد و حتما از بلدرچین تازه استفاده کنید. برای تهیه این غذا به آب پرتقال تازه نیاز دارید و آب پرتقال های شرکتی برای تهیه این غذا مناسب نیستند چون حاوی شکر هستند.

مواد لازم
بلدرچین ۴ عدد
زعفران به مقدار لازم
کره به مقدار لازم
پیاز ۲ عدد
رنده پوست پرتقال ۱ ق غذا خوری
آب پرتقال ۱ لیوان
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی بلدرچین

بلدرچین را خوب بشورید و با دستمال خشک کنید و از شب قبل داخل زعفران و کمی نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید و داخل یک ظرف قرار دهید تا مزه ها به خورد بلدرچین برود اگر زمان ندارید حداقل ۲ الی ۳ ساعت زمان دهید تا بلدرچین مزه دار شود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه کمی کره و روغن مایع را داخل یک تابه بریزید و صبر کنید تا داغ شود و بعد بلدرچین ها را اضافه کنید و تفت دهید تا حسابی سرخ و طلایی شود و بعد بلدرچین ها را از تابه خارج کنید.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل همان تابه که بلدرچین ها را سرخ کردید اضافه کنید و بعد کمی فلفل سیاه و زردچوبه بزنید تا سبک شود و بعد رنده پوست قسمت نارنجی رنگ پرتقال را اضافه کنید و بعد یک لیوان آب پرتقال طبیعی را نیز بریزید و بلدرچین ها را داخل سس قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت بلدرچین پرتقالی

در ادامه ۱/۲ لیوان آب بریزید و کمی زعفران و نمک و بعد درب تابه را قرار دهید و زمان دهید تا بلدرچین پخته شود و زمانی که سس غلیظ شد آن را داخل یک پیاله بریزید و بلدرچین ها را داخل یک دیس قرار دهید و به همراه برنج سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی