شمانیوز
شما نیوز

فالوده طالبی

طرز تهیه فالوده طالبی خانگی / برای فصل گرما یک فالوده طالبی خوشمزه درست کن

طرز تهیه فالوده طالبی خانگی / برای فصل گرما یک فالوده طالبی خوشمزه درست کن

آموزش درست کردن یک فالوده طالبی خوشمزه و عالیی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: یکی از راحت ترین و خنک ترین راه های تهیه فالوده می باشد که نیاز به ابزار خاصی ندارد و به راحتی می توانید در گرمای تابستان برای مهمانی ها و جلوگیری از گرمازدگی و یا یک میان وعده سالم برای کودکان این فالوده را تهیه کنید و از گرمای تابستان راحت شوید. می توانید با افزودن چند اسکوپ بستنی طالبی این فالوده را خوشمزه تر کنید همچنین می توانید از عرقیجات مختلف در تهیه این فالوده استفاده کنید بهتر است فالوده طالبی با تخم شربتی تهیه شود تا تشنگی را رفع کند. در فصل تابستان با به بازار آمدن طالبی این فالوده را از دست ندهید.

مواد لازم 
طالبی ۲ عدد
شکر ۴ ق غذا خوری
تخم شربتی ۱ ق غذا خوری
گلاب ۲ ق غذا خوری
آب و یخ به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی تخم شربتی

ابتدا تخم شربتی را با آب ولرم یا گرم خیس کنید تا زودتر و بهتر پف کند سپس آب اضافی آن را بیرون ریخته و به دلخواه می توانید داخل قالب یخ ریخته و بگذارید تا یخ بزند تا ظاهر زیباتری داشته باشد و یا می توانید در یخچال بگذارید تا باقی مراحل را انجام دهید.

مرحله دوم: آماده سازی طالبی

طالبی را پوست بگیرید و ۴ قاچ کنید و ۱ قاچ را کنار گذاشته و بقیه با رنده درشت یا ریز رنده بزنید مابقی طالبی مانده را با اسکوپ به صورت دایره ای اسکوپ بزنید تا برای تزئین بتوانید استفاده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن

داخل کاسه بزرگ و سرو طالبی رنده شده را به همراه کمی آب و شکر و گلاب بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند سپس اسکوپ را روی فالوده قرار دهید و کاسه را برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله چهارم: تهیه فالوده طالبی مجلسی

در ادامه وقتی فالوده خنک شد چند یخ به همراه تخم شربتی اضافه کنید و برای تزئین از کمی برگ گل محمدی استفاده کنید و در کاسه سرو بریزید و یا می توانید این فالوده را داخل همان پوست طالبی بریزید و سرو کنید و خنک.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی