شمانیوز
شما نیوز

کیک زعفرانی

طرز تهیه کیک زعفرانی خاص

طرز تهیه کیک زعفرانی خاص

در خبر تهیه کیک زعفرانی خوشمزه و خاص را آموزش می‌دهیم.

به گزارس شمانیوزکیک زعفرانی یک دسر خوشمزه ایرانی است.کیک زعفرانی قدمت دیرینه دارد.کیک زعفرانی به عنوان یک دسر خوشمزه محسوب می‌شود. کیک زعفرانی گزینه مناسب برای صبحانه و عصرانه است. 

مواد لازم

آرد :2 لیوان                                          

 

تخم مرغ : 5 عدد

وانیل :نصف قاشق چای خوری   

شکر :یک لیوان

زعفران دم کرده:مقدار لازم

گلاب:یک قاشق

روغن مایع:نصف لیوان

شیر:نصف لیوان

بیکینگ پودر:2 قاشق

مرحبگله اول

در مرحله اول از طرز تهیه کیک زعفرانی مجلسی در ابتدا تخم مرغ ها را در محیط آشپز خانه قرار دهید تا تخم مرغ ها با دمای محیط هماهنگ شوند.و یک کاسه را در ادامه بردارید. سپس بگذارید تا زعفران دم بکشد.

مرحله دوم

در این مرحله از کیک زعفرانی مجلسی وقتی که تخم مرغ با دمای محیط هماهنگ شد، تخم مرغ هارا به داخل کاسه بریزید در ادامه وانیل و شکر را به داخل کاسه بریزید.

در این مرحله برای کیک زعفرانی مجلسی می توانید از همزن برقی و دستی استفاده کنید. با همزن آنقدر هم می زنیم تا مواد سفید و کش دارد شوند.

مرحله سوم

در این مرحله برای تهیه کیک زعفرانی مجلسی یک قابلمه را برداشته و شیر را به قابلمه اضافه می کنیم، قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید بگذارید تا شیر خوب گرم شود. شیر و روغن مایع را با تخم مرغ که از قبل با همزن مخلوط کرده بودیم بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله از کیک زعفرانی مجلسی دوباره مواد را با همزن مخلوط می کنیم، زعفران را که از قبل دم کرده بودیم به همراه گلاب به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. و در حدی که مواد ترکیب شوند مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

یک کاسه مناسب را برداشته بیکینگ پودر را به همراه آرد بریزید،آرد و بیکینگ پودر را که با هم مخلوط کردیم دو بار الک کنید. طی سه مرحله مخلوط آرد و بیکینگ پودر را بر روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

با استفاده از لیسک یک طرف مایه کیک را به صورت دورانی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه کیک زعفرانی مجلسی در ابتدا دمای فر را بر روی 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم، و اجازه می دهیم تا فر به صورت کامل گرم شود.

یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، کف قالب را با روغن مایع چرب می کنیم و آرد پاشی را بر روی قالب انجام می دهیم تا کیک به قالب نچسبد. همچنین داخل فر را نیز با روغن مایع چرب کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله برای درست کردن کیک زعفرانی مجلسی مواد قالب را به داخل قالب بریزید، برای اینکه هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود چند بار قالب را بر روی زمین می کوبیم.

قالب را به داخل فر به مدت 45 دقیقه قرار می دهیم تا کیک زعفرانی ما آماده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی