شمانیوز
شما نیوز

حلوا شیر

طرز تهیه حلوا شیر خوشمزه و متفاوت

طرز تهیه حلوا شیر خوشمزه و متفاوت

در خبر زیر طرز تهیه حلوا شیر خوشمزه و متفاوت را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوزحلوا شیر یک دسر سنتی و لذیذ در ایران و کشورهای خاورمیانه است که از شیر، شکر و روغن تهیه می‌شود.حلوا شیر با طعم شیرین و نرمی خاص خود، به عنوان یک خوراکی خوشمزه و انرژی‌زا مورد توجه قرار می‌گیرد.حلوا شیر معمولاً با پودر پسته یا زعفران تزیین شده و به عنوان دسری سنتی در مراسمات و جشن‌های مختلف مصرف می‌شود.این حلوا شیر می تواند به عنوان دسری خوشمزه سرو شود. 

مواد لازم

روغن مایع نصف پیمانه

شکر یک پیمانه سر خالی

گلاب یک سوم پیمانه

پودر هل نصف قاشق چای خوری

شیر دو پیمانه

زعفران دم کرده غلیظ 3 قاشق غذاخوری

کره 50 گرم

آرد 1 پیمانه

طرز تهیه 

شیر و شکر را در داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید. کمی صبر کنید تا با داغ شدن شیر، شکر در آن کاملا حل شود.

عرق هل یا پودر هل با گلاب و زعفران را به شیر و شکر اضافه کرده و اجازه دهید تا مخلوط به جوش آید.

مخلوط را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود. یک تابه را روی اجاق گاز بگذارید تا داغ شود. آرد را در تابه ریخته و مرتب هم بزنید. در این مرحله باید آرد را به خوبی تفت دهید تا بوی خامی آن از بین رفته و رنگ آن نیز کمی تیره‌تر از حالت عادی شود.

نکته: در این مرحله، زمان و میزان تفت دادن آرد بسیار مهم است. میزان تفت دادن آرد نباید کمتر از سی الی چهل دقیقه باشد. لازم است تا بوی خامی آرد بعد از تفت دادن از بین رفته و بوی آرد تفت خورده به مشام‌تان برسد. از طرفی دیگر نباید حرارت را آنقدر زیاد کنید که آرد بسوزد.

در طرز تهیه حلوا شیر کشدار، رنگ آرد باید حدودا یک درجه و نه بیشتر نسبت به حالت اولیه تغییر کند، زیرا این نوع حلوا رنگ روشن‌تری نسبت به سایر حلواها دارد. بعد از تفت دادن آرد، آن را الک کرده و مجددا روی حرارت بگذارید. به آرد روغن مایع و کره اضافه کرده و دوباره تفت دهید.

شیر و شکر سرد شده را به آرد افزوده و هم بزنید. در این مرحله باید یک حلوای غلیظ داشته باشید. همچنان هم زدن را ادامه دهید تا حلوا به طور کامل غلیظ شده و خودش را جمع کند. حلوا باید در انتها از دیواره‌ها ‌جدا شده و سفت شده باشد.

در گام آخر هم باید حلوا را در ظرف مناسبی سرو کرده و روی آن را تزئین کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی