شمانیوز
شما نیوز

آلودگی هوا

نزدیک شدن تهران به روزهای قرمز / پایتخت در مرز آلودگی هوا

نزدیک شدن تهران به روزهای قرمز / پایتخت در مرز آلودگی هوا

طبق اعلام کارشناسان تهران در معرض آلودگی شدید هوا است.

به گزارش شمانیوز؛ آلودگی هوا در تهران اصلا چیزی غیر طبیعی نیست. تهران بیشتر روزها را در آلودگی هوا میگذراند. 

 مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پیش از آغاز دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز، ابتدا شهردار منطقه 18 گزارشی از وقوع آتش‌سوزی در بازار شادآباد ارائه خواهد داد. همچنین، به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی، سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا، به‌همراه سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در صحن شورا حضور خواهند یافت.

وی افزود: در ادامه جلسه، به حسابرسی برخی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران پرداخته خواهد شد.

چمران درباره موضوع آلودگی هوا تأکید کرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند مسئولیت‌های خود را در این حوزه به‌طور مطلوب انجام دهند، بیش از 20 دستگاه در این زمینه مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: در زمان حضور آقای وحیدی در وزارت کشور، جلساتی با حضور دستگاه‌های مسئول برای رفع آلودگی هوا برگزار می‌شد که بنده در چندین جلسه حضور داشتم. در این جلسات از هر دستگاهی دعوت به‌عمل می‌آمد تا گزارش اقدامات خود در زمینه کاهش آلودگی هوا را ارائه دهند، تصمیمات خوبی نیز گرفته شد، اما در عمل آن‌گونه که باید، اجرا نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به هیچ عنوان از مازوت برای سوخت کارخانه‌های تهران یا اطراف آن استفاده نمی‌شود، گفت: سوخت موردنیاز کارخانه‌ها گاز است و ما در پایتخت مازوت‌سوزی نداریم.

وی با اشاره به دلایل افزایش آلودگی هوا در تهران خاطرنشان کرد: دلایل متعددی وجود دارد؛ از جمله افزایش تعداد خودروهای شخصی که متأسفانه پس از دوران کرونا بیشتر شده است، البته نباید از کمبود ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی غافل شد که در زمان حاضر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

چمران ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی، پایتخت در معرض آلودگی قرار دارد. باید یادآوری کنم که روزی تهران شهری باغ‌مانند بود و آب‌وهوای خوبی داشت، اما اکنون به این شرایط رسیده است.

وی همچنین تأکید کرد که دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید وظایف خود را در راستای کاهش آلودگی هوا انجام دهند.

رئیس شورا همچنین ابراز امیدواری کرد که وزارت نفت تعهدات خود را در ارتباط با پرداخت سهم تاکسیران‌ها طبق ماده 12 انجام دهد. هرچند مسئولان وزارت نفت اعلام کرده‌اند تسهیلات پس از پیمایش تاکسی‌های برقی پرداخت خواهد شد، اما باید اشاره کرد که تاکسیران‌ها در شرایط خوبی قرار ندارند.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران نیز تمهیداتی اندیشیده و تسهیلات بلندمدتی را به رانندگان تاکسی ارائه داده است، اما بازپرداخت این تسهیلات برای رانندگان دشوار است.

چمران در واکنش به اطلاعیه جدید سازمان بهشت زهرا(ع) درباره مشخص کردن بازه زمانی جهت پرداخت هزینه قبرهای رزروی گفت: شورای شهر در این ارتباط مصوبه‌ای داشته است و چگونگی اجرای آن به‌عهده سازمان بهشت زهرا است.

وی به سرقت صورت‌گرفته در بهشت زهرا(ع) اشاره کرد و گفت: به‌تازگی مسئولان انتظامی اعلام کرده‌اند که میلیاردها تومان کابل مربوط به روشنایی معابر به سرقت رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی