شمانیوز
شما نیوز

حمله ایران به‌ پایگاه موساد در اربیل پیام روشنی داشت

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی، امام جمعه بخش رودبار قصران شمیرانات گفت: حمله ایران به‌ پایگاه موساد در اربیل حاوی پیام روشنی بود.

حمله ایران به‌ پایگاه موساد در اربیل پیام روشنی داشت

به گزارش شمانیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی، امام جمعه بخش رودبار قصران شمیرانات حمله ایران به‌ پایگاه موساد در اربیل را حاوی پیام روشنی عنوان کرد و گفت: مجازات صهیونیست‌ها با ١٠ فروند موشک نقطه‌زن ایرانی از خانواده موشک‌های فاتح، پاتریوت‌های نسل ۲ و ۳ آمریکا باز هم در رهگیری تجهیزات ایرانی ناکام ماندند و این یعنی به‌رخ کشیدن توان تکنولوژیکی ایران در حوزه نظامی. در واقع موشک‌های ایرانی به‌چنان دقتی رسیده‌اند که فرماندهان سپاه بدون نگرانی از خطا رفتن و اصابت به‌افراد غیرنظامی، آنان را به‌مکان‌های واقع در نزدیکی مراکز مسکونی شلیک می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی، امام جمعه بخش رودبار قصران شمیرانات در خطبه های نماز جمعه آخرین جمعه سال 1400 با اشاره به آیه از کلام الله مجید  گفت: تمام ثروت و دارایی انسان در قیامت اعمال اوست لذا مالکیت انسان ها در آخرت در گرو اعمالشان در این دنیاست. کُلُّ نَفْسٍ بِما کَسَبَتْ رَهِینَةٌ «38/مدثر»

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی افزود: هر عملی را که در این دنیا انجام دهیم در آخرت همراه ماست و به هیچ وجه از ما جدا و سلب نمی شود. این مالکیت یک مالکیت حقیقی است نه مالکیت اعتباری چون که مالکیت انسان در دنیا اعتباری و منفصل از حقیقت انسان است ولی مالکیت اخروی حقیقی و متصل به حقیقت انسان است یَوْمَ یُنفَخُ فِى ٱلصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْوَاجًا (النبأ - 18) (تجسم اعمال)

وی با اشاره به آیه ای از سوره  الحجرات اظهار داشت: بر اساس آیه «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ»(الحجرات۱۳)بهترین،زیباترین،نورانی ترین عمل، تقواست ؛ هر کسی در زندگی چیزی را خیر می داند یکی پول و ثروت را و می گوید هر چه پول بیشتر بهتر است بعضی برای ریاست و پست و مقام ارزش خاص قائل اند و صندلی ریاست آنها را دیوانه میکند نمونه هایش زیادند بعضی ها شهرت و معروفیت را دوست دارند بعضیا دنبال شهرت و بعضی شهوت. البته مکتب دنیا پرستان ریاست پرستان شهرت پرستان و شهوت پرستان تربیت شدگانی دارد مثل صدام حجاج بنی امیه و بنی عباس ترامپ بایدن صهیونیست ها آل سعود.

** تقوا خیر بزرگ است

به گفته امام جمعه بخش رودبار قصران شمیرانات، در احادیث و زیارات و تأویلات و آیات قرآن کریم خیرعظیم را به ما معرفی کرده اند همانطور که تقوا خیر بزرگ است. و آن خیر عظیم بقیه الله است خداوند متعال در سوره مبارکه هود می‌فرمایند «بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین» این خیر عظیم است، این حقیقت خیر است که در مکتب ش امام امت بهجت ها بهاءالدینی ها مقام معظم رهبری تربیت می شوند این رشد و تربیت از خاصیت و عظمت مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است .

 

*قرآن می فرماید امام زمان برای شما خیر عظیم و خوب ترین و عالی ترین است

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی اضافه کرد: قرآن می فرماید امام زمان برای شما خیر عظیم و خوب ترین و عالی ترین است. هم به درد زندگی مادی و معنوی شما می خورد هم به درد دنیا و آخرتتان میخورد اگر مهدی باورید اگر خدا باورید اگر قرآن را باور دارید اگر پیغمبر را باور دارید بقیه الله خیر لکم این ثروت و این حقیقت، ماندگار است و بقا دارد موجب هدایت است موجب کمال است موجب رسیدن به زیباترین حقایق عالم است در دعای ندبه عرض می کنیم أین بقیه الله التی لا تخلو من العترت الهادیه این فراز از دعا حضرت را بقیه الله مورد خطاب قرار می دهد در روایات ما نیز کلمه بقیه الله آمده است اما اینکه چرا به حضرت بقیه الله می گویند با یک آیه معنای بقیه الله برای ما روشن می شود کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الکرام در این آیه هم فانی آمده است هم باقی.

وی همچنین افزود: خدای متعال به تدریج آنچه که را به آدم داده می گیرد چشم را می گیرد گوش را زبان را نیرو و توان را تا جایی که نه حال خوردن دارد نه حال خوابیدن نه حال حرکت نه حال سخن گفتن حتی نه حال شنیدن، همه به تدریج فانی می شوند ولی آیه می فرماید ویبقی وجه ربک زوال و نابودی و نیستی در وجه الله راه ندارد زیرا که وجه جنبه ربوبی دارد و منسوب به حضرت رب العالمین است آنجا که دیگر زوال و نیستی راه ندارد.

*روز ظهور، نوروز حقیقی عالَم است 

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) به فرخندگی تقارن زمانی عید نیمه شعبان با عید نوروز اشاره کرد  و ابراز داشت: روز ظهور، نوروز حقیقی عالَم است  از این رو در زیارت‌نامه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌خوانیم: «السَّلَامُ عَلَى رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیَّام» سلام بر بهار مردمان و خرمی روزگاران.

امام جمعه بخش رودبار قصران شمیرانات با تاکید بر اینکه بعد از مرگ، دیگر انجام عملی برای انسان میَسّر نیست، افزود: بعد از مرگ روز درو کردن اعمال است، در نهج البلاغه امام على علیه السلام فرمود: إِنَّ الْیَوْمَ عَمَلٌ وَ لا حِسابَ وَ غَداً حِسابٌ وَلا عَمَلَ. و این یکی دیگر از معانی تقواست.  وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوَىٰ ۚ وَاتَّقُونِ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ.

وی در ادامه با تسلیت به مناسبت درگذشت فقیه انقلابی و مردمی آیت الله العظمی علوی گرگانی گفت: روح پاک عالم انقلابی و متواضع پس از چند ماه تحمل بیماری به لقاء الله پیوست. آن فقیه فرزانه در زمره مراجع معظم تقلید و از حامیان همیشگی نظام اسلامی و رهبری انقلاب بودند.

امام جمعه بخش رودبار قصران شمیرانات همچنین حمله ایران به‌مقرهای موساد در اربیل را حاوی پیام هایی عنوان کرد و افزود: مجازات صهیونیست‌ها با ١٠ فروند موشک نقطه‌زن ایرانی از خانواده موشک‌های فاتح، پاتریوت‌های نسل ۲ و ۳ آمریکا باز هم در رهگیری تجهیزات ایرانی ناکام ماندند و این یعنی به‌رخ کشیدن توان تکنولوژیکی ایران در حوزه نظامی. در واقع موشک‌های ایرانی به‌چنان دقتی رسیده‌اند که فرماندهان سپاه بدون نگرانی از خطا رفتن و اصابت به‌افراد غیر نظامی، آنان را به‌مکان‌های واقع در نزدیکی مراکز مسکونی شلیک می‌کنند.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران می‌توانست از خاک سوریه حمله را تلافی کند اما به‌عمد از خاک ایران به‌اهداف صهیونیستی حمله کرد تا نشان دهد از این پس هرگونه حمله را مستقیما و بدون تعارف تلافی خواهد کرد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران یک پاسخ مشروع بود. برای ما مسلم است که هرجا منافع و امنیتمان اقتضا کند، باید پاسخ لازم را بدهیم.

وی ادامه داد: اولین ضربه؛ پاکسازی لانه شرارت صهیونیست‌ها در اربیل عراق بود که دشمن را شوکه و مبهوت کرداما ضربات دیگر بر پیکر رو به زوال اسرائیل؛ دومین ضربه، شناسایی و منهدم شدن یک تیم خرابکاری در فردو؛سومین ضربه، حملات بی‌امان و بی‌نظیر سایبری به مراکز حساس سایبری رژیم صهیونیستی بود.

** فصلی روشن از تحولات نظامی، سیاسی و امنیتی در جهان

وی با بیان اینکه وارد کردن سه ضربه در کمتر از ۴۸ساعت، فصلی روشن از تحولات نظامی، سیاسی و امنیتی در جهان است، اظهارداشت: رهبر انقلاب اسلامی در آخرین پیام خود (به مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویی در اروپا) این رخدادها را به مفهوم عبور از «پیچ تاریخی» تبیین فرموده‌اند.

*علت بی‌پروایی آل‌سعود، حمایت‌های همه‌جانبه دولت آمریکا و  سکوت قدرت‌های جهانی در قبال پرداخت دلارهای سعودی است

وی ابراز داشت: این ضربات پیاپی که حکایت از شکنندگی رژیم جعلی دارد درس‌ها و پیام‌های زیادی را برای گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان و ... دارد. حالا دیگر معنای سخن هوشمندانه سیدمقاومت اثبات شده است که؛ رژیم صهیونیستی از تار عنکبوت سست‌تر است.

**اعدام ۸۱ نفر در حقوق بین‌الملل، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود

وی ابراز داشت: بزرگ ترین اعدام دسته‌جمعی نیم قرن اخیر توسط آل سعود، اعدام ۸۱ نفر در حقوق بین‌الملل، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود. - علت بی‌پروایی آل‌سعود، حمایت‌های همه‌جانبه دولت آمریکا از این خاندان و سکوت قدرت‌های جهانی در قبال پرداخت دلارهای سعودی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی خاطرنشان کرد: شیعیان در این کشور معمولا از طریق مسالمت‌آمیز به‌دنبال رسیدن به‌عدالت هستند اما عربستان با متهم کردن این افراد به‌حمایت از تروریسم، آن‌ها را اعدام می‌کند. این همان حربه‌ای است که آمریکا در مورد بسیاری از کشورهای منطقه نیز به‌کار می‌برد و با برچسپ زدن تروریسم به‌آن‌ها سعی در تحریم کشورهای مخالف خود را دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی