شمانیوز
شما نیوز

تبعات حمله آمریکایی‌ها!

ماجرای کشتی ایرانی که از دریای سرخ به سمت بندرعباس حرکت کرد

بعد از حمله آمریکا و انگلیس به یمن، برخی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند، ایران یک کشتی متعلق به خود را به سمت بندرعباس فراخوانده است.

ماجرای کشتی ایرانی که از دریای سرخ به سمت بندرعباس حرکت کرد

به گزارش سراج24 به مرکز مقابله با شایعات، جمعه ۲۲ دی ماه چند ساعت پس از حمله هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن، کاربری در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار تصویر هوایی از دریای سرخ مدعی شد، جمهوری اسلامی کشتی بهشاد را که متعلق به سپاه است و مدت‌ها در این منطقه مشغول جمع‌آوری اطلاعات و انتقال آن به حوثی‌ها بوده از طریق دریای سرخ به سمت بندرعباس می‌برد و هم اکنون این کشتی در مسیر است.

 

سیاسی (1)

 

بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات و تصاویر هوایی از منطقه در دو تاریخ ۲۰ و ۲۲ دی ماه، حاکی از آن است که حرکت و خروج کشتی بهشاد از دریای سرخ صحت دارد، اما این کشتی به سمت بندرعباس  نرفته و حتی وارد اقیانوس هند هم نشده بلکه پس از دور شدن از منطقه درگیری در نقطه‌ای در جنوب تنگه باب المندب و جایی که ناو جنگی البرز قرار دارد، مستقر شده است.

سیاسی (2)

         موقعیت مکانی کشتی‌های ایران و سایر کشورها در تاریخ ۱۰ ژانویه، ۲۰ دی ماه

سیاسی (3)

موقعیت مکانی کشتی‌ها در تاریخ ۱۲ ژانویه، ۲۲ دی ماه

 

بهشاد یک کشتی باری است که به عنوان پایگاه شناور ایرانی کاربرد دیده‌بانی، شنود و اطلاعاتی دارد و حدود دو سال پیش جایگزین کشتی مشابه ساویز که در دریای سرخ با مین اسرائیل مورد هدف قرار گرفته بود، شد. چند بار هم تلاش شد به کشتی بهشاد صدماتی وارد شود که ناموفق بود. این کشتی غیر از تجهیزات شنودی هیچ سلاح قابل توجهی دفاعی در برابر تهاجمات احتمالی ندارد. به همین دلیل در شرایط کنونی در کنار ناو جنگی البرز قرار گرفته است تا در صورت نیاز دو کشتی بتوانند یکدیگر را پوشش بدهند. بنابراین با توجه به سابقه تاریخی حملات این چنینی، حرکت این کشتی از دریای سرخ به سمت تنگه باب المندب در زمان شروع تحرکات و جنگ افروزی آمریکا و اسرائیل علیه یمن، یک اقدام کاملا درست و عقلانی بوده است.

 

سیاسی (4)

جابجایی هدفمند

به گزارش مرکز مقابله با شایعات، بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر طبق آخرین نقشه‌ها دو کشتی البرز و بهشاد در منطقه تنگه باب المندب حضور دارند و از همان نقطه در حال انجام ماموریت خود و مدیریت میدان هستند. بهشاد با تجهیزاتی که دارد می‌تواند کمک بزرگی به ارتش یمن برای ادب کردن متجاوزان باشد. خروج از مقابل ساحل الحدیده هم برای دور ماندن از خطرات احتمالی است. بنابراین این ادعای این کاربر مبنی بر این که کشتی بهشاد دریای سرخ را به مقصد بندرعباس ترک کرده است، صحت ندارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied