شمانیوز
شما نیوز

بالگرد رئیس جمهور

جزئیات سقوط بالگرد رئیس جمهور / آخرین اخبار از وضعیت رئیس جمهور

جزئیات سقوط بالگرد رئیس جمهور / آخرین اخبار از وضعیت رئیس جمهور

چند ساعت پیش اعلام شد که هلیکوپتر حامل رئیس جمهور و همراهانش در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار حادثه شده است.

به گزارش شمانیوز،  توجه به تماس های نصفه نیمه برقرار شده، زخمی بودن بعضی از همراهان قطعی است اما از اینکه آیا کسی شهید شده است یا خیر اطلاعی در دسترس نیست.

برخی منابع غیر رسمی از شهادت برخی همراهان رئیس جمهور خبر می دهند، اما منابع رسمی تاکنون هیچ اظهار نظر مشخصی در این مورد نداشته اند و چنین اخباری تا ساعت ١۶:۵٠ دقیقه تایید نمی‌شود.»

خبر: خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد: "خبرهای اولیه حاکی از سانحه فرود سخت برای هلیکوپتر حامل رئیس جمهور است". این خبرگزاری منظور خود را از "فرود سخت" توضیح نداده و هنوز گزارشی از وضعیت سیدابراهیم رئیسی منتشر نکرده است.

وزیر کشور: هیچ ارتباطی نتوانستیم بگیریم و به دلیل وضعیت آب‌وهوا و مه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مجبور به فرود سخت شده است.

گزارش میدانی خبرنگارفارس از عملیات جستجو در ورزقان

به گزارش فارس از ورزقان گروه‌های امدادی و جستجوگر در حال تلاش برای یافتن هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور هستند.

خبرنگار فارس که همراه یکی از این گروه‌هاست مشاهدات خود را این‌گونه روایت می‌کند:

جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد

مه در منطقه بسیار شدید و غلیظ است و دید افقی کمتر از ۵ متر است

باران نیز در منطقه در حال باریدن است 

منطقه مورد جسستجو کوهستانی و جنگلی است و همین مساله سرعت عملیات جستجو را کند کرده است./ فارس

#تکمیلی 1: 

عصر امروز جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و مواردی از دستور جلسه به تصویب رسید.

در این جلسه خبر فرود سخت بالگرد رئیس جمهور در بازگشت از افتتاح سد در منطقه ارس دریافت شد و با دستور معاون اول اعضای جلسه مسئول پیگیری امور محموله شدند./مهر

#تکمیلی 2:

رئیس هلال‌احمر کشور اعلام کرد: یک تیم به محل احتمالی سانحه نزدیک شده است.

پیرحسین کولیوند رئیس هلال‌احمر کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا با اشاره به عملیات جست‌وجو برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهور گفت: یک تیم به محل احتمالی سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور نزدیک شده است./ خبر آنلاین

#تکمیلی 3:

محدوده جست و جو برای یافتن هلی کوپتر رئیس جمهور در جنگل‌های ارس باران از محدوده پیر داوود تا محدوده معدن مس سنگون را شامل می شود.

محدوده مد نظر در شمال آذربایجان شرقی و در شهرستان محروم ورزقان واقع شده و شامل جنگل های کوهستانی، مه آلود، بارانی و بسیار صعب العبور است. 

از ساعتی قبل جست و جوی تیم های امدادی برای یافتن هلی کوپتر حامل رئیس جمهور از مبدأ چندین روستای منطقه آغاز شده و ادامه دارد. 

خبرنگار فارس در ورزقان در روستای "اوزی" با تیم امدادی هلال احمر همراه شده و به سمت منطقه پیرداود در حال حرکت و جست و جو است. علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و رئیس دفتر رئیس جمهور در محدوده جست وجو حضور دارند. 

دو منبع به خبرگزاری فارس گفته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت‌الله آل‌هاشم صحبت کرده اند اما در حال حاضر تلفن ها در دسترس نیست.

آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی از جمله سرنشینان این بالگرد بودند./: فارس

#تشریح آخرین وضعیت بالگرد سانحه دیده رئیس‌جمهور 

خبرنگار صداوسیما:امدادگران در حال جست و جوی منطقه ورودی معدن مس سونگون در منطقه ورزقان هستند.

تنها برخی ماشین‌های می‌توانند حرکت کنند چون صعب‌العبور است و گروه‌های مختلف جست‌وجو ها را به صورت موتوری انجام می‌دهند.

جست‌وجو همجنان ادامه داد و خبر موثقی هنوز دریافت نکردیم یک مقدار از حجم مه کم شده اما بارندگی شروع شده و هوا سرد است.

حضرت آیت الله خامنه ای: امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

بالگرد آیت‌الله رئیسی عصر امروز در مسیر برگشت به سمت تبریز دچار سانحه شد و جست‌وجو برای آن ادامه دارد. امام جمعه تبریز، وزیر خارجه و استاندار آذربایجان شرقی در آن بالگرد بوده‌اند.

وزیر کشور درباره سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی گفته بود که امروز افتتاح سد قیز قلعه‌سی را با حضور رئیس‌جمهور آذربایجان داشتیم و بعد از آن، رئیس‌جمهور با همراهان در مسیر برگشت با چند بالگرد بودند که یکی از بالگردها بر اثر بدی هوا و وضعیتی که در منطقه بوده، مجبور به فرود سخت می‌شود.

برنامه‌های شب میلاد امام رضا(ع) در حرم مطهر تغییر کرد

با اعلام خبر سانحه بالگرد رییس جمهور، تمام برنامه‌های شب میلاد امام رضا(ع) لغو شد.

زائران و مجاوران رضوی که برای میلاد ثامن الحجج به حرم رضوی مشرف شده بودند همزمان با برپایی نماز جماعت برای سلامت رئیس جمهور و همراهانش دست به دعا برداشته و آیه شریف« أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ» را یکصدا تلاوت کردند. 

برای اولین بار در تاریخ مراسم‌های حرم رضوی آیین «خطبه خوانی» شب میلاد ثامن الحجج(ع) نیز امشب برگزار نخواهد شد.

ایران دست به دعا شد

همزمان با شب میلاد امام هشتم (ع) و با اعلام خبر حادثه برای بالگرد رئیس جمهور و همراهان وی، قرائت دعای توسل برای سلامتی آیت الله رئیسی و همه خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی در حال قرائت است.

همچنین زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه«س»، پس از مخابره خبر سانحه هوایی برای هلیکوپتر حامی رییس جمهور و همراهان، دست به دعا و نیایش برای سلامتی رییس‌جمهوری مردمی برداشتند.

زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه از ساعات گذشته با قرائت دعا و نیایش از خداوند متعال طلب سلامتی و موفقیت هرچه زودتر در جستجوی محل سانحه هوایی هستند.

مردم قم با قرائت «زیارت امین الله و دعای توسل و قرائت دعای امن یجیب» بی صبرانه منتظر خبر خوشی از وضعیت سلامتی رییس جمهوری هستند.

همچنین گروه‌های خودجوش مردمی نیز در حال حرکت به سوی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه جهت پیوستن به خیل زائران کریمه اهل بیت«س» برای سلامتی رییس جمهور و سایر همراهان هستند.

همچنین علی لاریجانی هم در پیامی نوشت: در این لحظات برای سلامتی جناب رئیسی و همراهان دست به دعا برداریم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    یا امام رضا رییس جمهور محبوبمن درسلامت کامل باشن

  • ناشناس

    تسلیت به همه ایرانیان

تبلیغات متنی